• bride 2be

kanske måste flytta fram bröllopet velar just nu.....

Vi har ganska gott om tid på oss så att ändra datum är i och för sig inte något jätte problem mer än att vi ju nu sagt till alla att det ska vara den 1 aug 2009. Varför måste vi eventuellt flytta bröllopet då, jo det är så här att min sambo orienterar (jag med men det är på grund/tack vare honom). Förra veckan var O-ringen naturligtvis var vi där och passade då på att berätta om nästa sommar då många av dem som var med från klubben kommer bli bjudna då de varit vän med min man 2be i många år nu. Det visar sig då att klubben tydligen har tänkt åka på träningsläger i Schweiz som startar den 2 aug 2009. Eftersom det rör många av de gäster som min blivande man vill bjuda några kommer få heders uppdrag (om de vill klart!) men vågar vi ha kvar datumet och riskera att kanske inte alla kommer eller nu när vi vet i förväg kan planera upp det lite mera och skicka ut ett nytt datum i tid? Hade velat ha det i augusti för då träffades vi men kan inte ha det senare i aug pga av mitt jobb och har vi det tidigare än vi tänkt så måste vi ju tänka på O-ringen igen om vi nu ska ta hänsyn till orinteringen......

Urs svårt det här.....

• Svar på tråden kanske måste flytta fram bröllopet velar just nu.....
  • lillP

Jag hade flyttat mitt datum så att så många som möjligt av de jag vill ska komma kan komma. Vilket är viktigast, att ni får ha bröllopet vid samma tidpunkt som ni träffades eller att så många som möjligt av de som betyder mkt kan komma?

Risken om ni tidigarelägger det och det krockar med O-ringen är ju igen att det inte är så många som kommer. Nu vet jag inte hur stor/viktig den tävlingen är, men om det är en viktig tävling är risken att många prioriterar den. Har själv hållt på med tävlande (annan sport) och skulle prioritera tävlingen om det inte är en liten tävling som inte betyder något.

Kan ni inte ha bröllopet i september istället? Nu för tiden är det ju fint väder och värme långt in i september

• bride 2be

Nej det viktigaste är ju helt klart att så många som möjligt kan komma. O-ringen är den största orinenterings tävlingen på hela året, nu har jag hört att många inte tänkt åka nästa år på den men det brukar vara så sen åker flok ändå. Så om vi ska chansa och lägga det vid någon avtävlingarna så blir det nog det datum vi tänkt.

Jo det är väl mest det här med svårigheter att ta semester, jag arbetar som lärarare och då kan det vara svårt att ta ledigt så i termins starten som det ju skulle bli. Så får bli tidigare på sommaren i så fall om det inte blir i augusti.

Har försökt diskutera det här med min blivande, men han förstår nog inte riktigt att vi lär bestämma datum inom i alla fall någon månad för att kunna boka om kyrkan och lokal mm. Han tycker att det är ingen bråska det blir som det blir. Typiskt killar?

• lillP

Om den tävlingen är den största skulle íaf inte jag våga chansa med bröllop då.

Förstår att det är svårt att få ledigt som lärare, helst i början av terminen. Men å andra sidan är du ju ute i god tid så du kan säkert komma överens med din arbetsgivare om att få ta ledigt för bröllop. Själv skulle jag föredra september framför tidig sommar, har fått för mig att det är bättre väder då

Att bestämma datum gick faktiskt smidigt. Vi bestämde först att vi skulle ha ung. ett år framåt men sköt sen fram det så i slutändan hade vi bestämt datum drygt ett år i förväg Däremot tycker väl min h2b att jag är ute i lite väl god tid när det gäller andra saker, men jag har fått igång honom nu. På Den här veckan ska vi provsmaka mat och tårtor samt försöka träffa VF

• Im yours

Vi skulle ha flyttat fram bröllopet. Lycka till!

• bride 2be

tack, ja vi måste diskutera igenom det här med varandra och familjerna sen för nog han ta och kolla lite med vännerna hur de tänker så vi vet. Hade ju hellst haft det i augusti med tanke på väder och sånt men det viktigaste är ju att vi blir gifta hur som hellst vädret är minde viktigt än gästerna i alla fall.

Svar på tråden kanske måste flytta fram bröllopet velar just nu.....