• lillaj

Minibröllopsresa till Skåne (Malmö)

Vi ska åka till Malmö en vecka efter bröllopet. Svärfar bor ett par mil utanför så vi ska bo där som vi brukar. Vi har en son på 14 mån med oss. Alla som har lämpliga tips på vad vi kan göra får gärna skriva! Vi är därnere ett par gånger om året så vi har ju sett en del redan men den här gången blir det som en liten "minibröllopsresa" så vi vill ju hitta på lite extra mysiga utflykter, gå ut och äta etc. Vi har ev tillgång till barnvakt. Vi har bokat en ballongtur men det är ungefär allt vi planerat så nått mer vill vi göra. Tänkte åka till Skanör/Falsterbo nån dag och bada. Alla tips mottages på akltiviteter ni tror kan passa ett nygift par med eller utan son

• Svar på tråden Minibröllopsresa till Skåne (Malmö)
  • Fröken Plommon

Vi ska oxå neråt landet på minibröllopsresa och ska bo två nätter på Skanörs gästgifveri det verkar så mysigt där och maten verkar fantastisk. En natt här med middag kanske vore nåt för er efter en skön dag på stranden? Kolla in deras hemsida.

• 2BMrsGhost

oj du kanske inte ville ha övernattnings tips såg jag nu..... men men och tyvärr kan ja inte skåne bättre ....ha en skön minibröllopsresa!!!!!!

• lillaj

Ja, men det är ju sådana tips som jag vill ha! Vi vill ju gärna åka runt lite och inte bara fastna inne i Malmö för där är vi ju mest i vanliga fall. Kört upp till Kivik en gång och det är ju kanofint där. Sen har svärfar sin segelbåt i Åhus så vi kommer nog köra dit för en dag! Ska kolla hemsidan!

Funderat om vi nu skulle övarnatta någonstans på Hotell Gässlingen men det har vi ej fudnerat klart på för huset svärfar bor i är stort och vi kan ha eget kök om vi så vill och toalett men det ärju alltid lite extra att ligga på hotell så någon natt kan det ju bli

allehanda skrev 2008-07-27 13:45:48 följande:
    Jag vet att du sagt vid Malmö men ge Österlen en chans, här finns allt!!www.appelkusten.se
  • lillaj

Vilken sida säger jag baar, tackelitack!

allehanda skrev 2008-07-27 13:45:48 följande:
    Jag vet att du sagt vid Malmö men ge Österlen en chans, här finns allt!!www.appelkusten.se
  • Kärlek ger näring åt själen

I Malmö som minibröllopsresa så är ju att sitta i någon av parkerna med en picknick super fint eller ta en picknickkorg och sitta på Bo01 (vid turningtorso) o se solnedgången ett sådant otroligt mysigt.. Det finns en hel uppsjö med fina resturanger i Malmö. Det beror lite på vad ni hade tänkt ni ville göra.

• lillaj

Restauranger, cafeer och shopping är nog det vi ganska god koll på men tips på restauranger som är lite extra uppskattade av er andra mottages så klart och en picknick ska vi försöka få till för det är sååå fint vid turning torso!!! Ta ett dopp och käka gott, mmm längtar så jag nästan spricker tills vi åker men först är det bröllop

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-07-27 17:19:44 följande:

I Malmö som minibröllopsresa så är ju att sitta i någon av parkerna med en picknick super fint eller ta en picknickkorg och sitta på Bo01 (vid turningtorso) o se solnedgången ett sådant otroligt mysigt.. Det finns en hel uppsjö med fina resturanger i Malmö. Det beror lite på vad ni hade tänkt ni ville göra.
  • JPerlestam

Österlen, Stenshuvud national park, Knäbäckshusen, Brantevik. Ta en tur till Lund och strosa runt och gå på Kulturen, åk över till Köpenhamn. Lund är mycket mysigare än Malmö, men jag är ju malmöbo så jag kanske är lite hemmablind... =)

• Kärlek ger näring åt själen

Visst är det Vi förlovade oss där vid en av stenmurarna nedanför T T hihi

Jag gillar iofs Jensens Böffehus
    När ska ni ner? För det är mysigt att åka trampebåt runt kanalen också

lillaj skrev 2008-07-27 17:51:59 följande:
    Restauranger, cafeer och shopping är nog det vi ganska god koll på men tips på restauranger som är lite extra uppskattade av er andra mottages så klart och en picknick ska vi försöka få till för det är sååå fint vid turning torso!!! Ta ett dopp och käka gott, mmm längtar så jag nästan spricker tills vi åker men först är det bröllopKärlek ger näring åt själen skrev 2008-07-27 17:19:44 följande:
  • lillaj

Lund är fint, vi ska inte dit den här gången men kanske nästa sa vi. Siktar på Simrishamn den här gången och ÖSterlen med Skanör/Falsterbo. Jensens är bra tycker vi med, speciellt med barn!!

JPerlestam skrev 2008-07-27 20:53:02 följande:
    Österlen, Stenshuvud national park, Knäbäckshusen, Brantevik. Ta en tur till Lund och strosa runt och gå på Kulturen, åk över till Köpenhamn. Lund är mycket mysigare än Malmö, men jag är ju malmöbo så jag kanske är lite hemmablind... =)
  • AndLisa

Om ni ska till Österlen är absolut ett besök i Kåseberga, utanför Ystad att rekommendera. Supermysig liten fiskeby med gamla hus och en fin hamn. Åk vid lunchtid och ät en silleburgare i rökeriet eller bara sätt er på den lilla stranden och titta på människor och båtar!
    verkligen ett smultronställe!

Svar på tråden Minibröllopsresa till Skåne (Malmö)