• avil

De vill ha pengar-hur mycket??

Ska på en väns bröllop imorgon...De önskar pengar till en resa istället för presenter-HUR mycket/lite är okej att ge??
    Vi ska ju hemligt fara o gifta oss vi med,fast det vet ju ingen?!! SÅ alla pengar går ju till det egentligen..
    HUR mycket kan man ge bort?? Har inte råd att avvara så mycket...tyvärr!
    antingen ger vi 400 kr eller en 500 lapp.
    Vad ser "bättre ut"?
    Antar att en 500 ing är bättre... ......

• Svar på tråden De vill ha pengar-hur mycket??
  • FinalFantasy

En enkel 500lapp ser ju snyggare ut då Med fint kort till

• Soon and very soon

tycker att 400 duger mycket väl! lycka till!

• Augustibruden 2008

500:- i ett fint kort

• avil

ja..eller hur? antar det!
    Känns trist att inte kunna ge mer....men vi behöver ju själva alla våra pengar .....Bara så hemligt så man kan ju inget säja heller...jaja en 500 ing blir det nog

• avil

vi får se...tvekar!? o visst det är bara en 100ing som skiljer...men ändå...
    Vi ska ju till cypern med alla 5 familjemedlemmar o det är inte billigt!

• stråvalla08

Vi har gett 400 när vänner gifte sig. Annars vet jag att någon sagt att budgeten på bröllopet (kuvertpriset??) ska styra.. Det är ju dock inget som alla har möjlighet att ta hänsyn till kanske. Vet gäster som gett pinsamt mycket vilket inte är så kul när man ska ge "tillbaka"..

• Kärlek ger näring åt själen

Men samtidigt så är det tanken bakom som räknas o inte summan Jag personligen hade blivit glad för vilket som eftersom det handlar om tanken

• avil

Ja,visst...de blir säker glada av vilket som..men det är v'äl mest MIN känsla.......

• Soon and very soon

sätt fast 400 i ett kuvert vid en liten ros el dyl då?? känns som mer fast ändå inte??

• Aleta

Hur mycket hade ni lagt på en "köpepresent"?
    Lägg inte mer än det tycker jag.

• Kärlek ger näring åt själen

Okej.. Lägg så mycket som du själv hade blivit glad för för då utgår du ifrån vad du hade blivit glad för :)

Plus att 400 kr är inte lite iheller. *tycka*

avil skrev 2008-07-25 20:18:43 följande:
    Ja,visst...de blir säker glada av vilket som..men det är v'äl mest MIN känsla.......
  • avil

vi skulle inte köpt present för mer än 400!!

• stråvalla08

Då tycker jag att du ska känna dig nöjd och tillfreds med att ge 400 kr :)

• 090208

Sjalv tycker jag 500 kr racker gott och val. Inte alls lite.

• aikidoaasa

Ge den summa som ni tycker är tillräckligt.

• anne på grönkulla

Fast som gäst kan man varken förväntas veta eller ta ansvar för vilken kuvertprisnivå värdarna valt.

stråvalla08 skrev 2008-07-25 20:17:32 följande:
    Vi har gett 400 när vänner gifte sig. Annars vet jag att någon sagt att budgeten på bröllopet (kuvertpriset??) ska styra.. Det är ju dock inget som alla har möjlighet att ta hänsyn till kanske. Vet gäster som gett pinsamt mycket vilket inte är så kul när man ska ge "tillbaka"..
  • dukanomduvill

500 är helt okej imo, och så ett snyggt kuvert till!

• Inni84

Tycker man ger så mycket som man hade planerat lägga om man köpt en helt vanlig present....men jag tycker 500 låter bra.

• Munchkin

Majoriteten av de som gav oss pengar i bröllopspresent gav 500:-, det är rät lagom tycker jag, det är den summan som vi själva skulle lägga i presentväg.

• svensbyn

250-300 kr per pers tycker jag är en rimlig summa....

Svar på tråden De vill ha pengar-hur mycket??