• Sandy08

Hur ska jag göra.

Hej är alldeles ny här.
    Men har en fundering som jag hoppas kanske kunna få lite råd.

Det är så att jag gärna skulle vilja förlova mig med min sambo.
    Men hur ska jag gå till väga.
    Skulle gärna vilj fixa det lit i smyg och seda när vi ligger i bubbelpoolen ta fram skumpa och ringarna.
    Låter detta konstig..

Behöver råd..

• Svar på tråden Hur ska jag göra.
  • Tavi

har ni Beställt ringarna? annars måste du ta reda på hans storlek på fingert....Roligt att göra det lite i smyg och överraska....Lycka till=)

• Tooticki

Låter som en väldigt fin idé!

Man måste ju inte fria med ringar, det gjorde inte min man. Han friade spontant utan ringar och sen designade jag ringarna själv och när vi tog på dem gick vi ut och åt på en lyxig restaurang, så det är som två förlovningsdatum.

• feministbrud

Jag friade utan ringar och vi räknar det som förlovningsdatum. Ringrna är ju bara något konkret, man kan ju vara förlovade ändå.

• Lillsnufflan

Jag tror man ska vara försiktig med att välja någon annans ring. Kanke har ni pratat om det tidigare så du är helt säker på vad din partner vill ha? Då kan man ju göra så. Annars kan man ju använda en annan ring. Köpa en fin som man kan ha på ett annat finger, eller bara en jättebillig som substitut.

Själv bär jag fortfarande ingen förlovningsring trots att vi varit förlovade i ett halvår. För jag har inte hittat den "rätta" än.

• Lillsnufflan

Den rätta ringen alltså, den rätta maken är jag rätt säker på att jag har hittat

Svar på tråden Hur ska jag göra.