• typjennifer

Förlovning... tydligen inte.

Jag och min pojkvän bestämde oss för ett par månader sen att vi skulle förlova oss på vår 1års dag, som är nu den 1:a augusti. Men när jag frågade HUR det skulle gå till så sa han att han inte ens har tänkt på att förlova sig :S Jag fattade ingenting. Så efter det har jag inte vågat ta upp det med honom igen.. Men jag vill ju förlova mig med honom, trodde att han också ville det? Vad ska jag göra/säga??

• Svar på tråden Förlovning... tydligen inte.
  • Bride in England
    typjennifer skrev 2008-07-22 17:50:06 följande:
    Ska jag bara fråga honom rakt ut om han vill förlova sig med mig eller vadå?..
    OJ, hoppas att ni har lite battre kommunikation an sa...om ni ska gifta er! Om ni hade varit aldre (sag pa din profil att du ar sjutton) hade jag definitivt trott att han var pavag att overraska dig med ett frieri men av er alder att doma ar det nog bast att ni borjar kommunicera ordentligt. Lycka till!
  • laris

Såg också nyss att du var 17 år. Förlå om jag frågar men varför har du så bråttom med en förlovning. Ni har ju bara varit tillsammans i ett år. jag menar inget illa med frågan utan jag är bara nyfiken.

• typjennifer

Nej nej, det är inte alls bråttom. Men eftersom att vi hade bestämt det så blir man lite ledsen om han säger sådär helt plötsligt. Men jag ska fråga vad han vill, men jag har inte alls bråttom. Vi har all tid i världen. Lika kära i vilket fall som helst :)

• Bride in England

Ja jag tycker ocksa att ni borde vanta - men sjalvklart ar det ert val. Att forlova sig innebar ju att man lovar att gifta sig med varandra - kanner du dig inte lite ung for att binda dig for resten av livet?

Aven om du alskar honom av hela ditt hjarta, tror jag att en relation behover fa vaxa och utvecklas ordentligt innan man tar ett sadant stort steg. Man maste fa ha stora gral, upptacka mindre bra sidor hos varandra och ha insett att trots allt detta ar det den har manniskan man vill leva med resten av livet.

Sadant ar inte latt att komma till insikt till pa ett enstaka ar. Dessutom ar ni sa unga att ni fortfarande haller pa att utvecklas massor och man vet aldrig hur ni bada kommer att kanna om nagra ar.

Jag hade vantat. Men som sagt, det ar ju saklart ert beslut

• typjennifer

Det du skriver om att man ha stora gräl, upptäcka mindre bra sidor hos varandra osv.. Tro mig, det har vi hunnit göra hitills. Men vi ska vänta, först ska jag bara prata med honom och höra hans åsikter. Sen får vi se hur det blir :)

• lillamillan
    typjennifer skrev 2008-07-22 18:35:28 följande:
    Det du skriver om att man ha stora gräl, upptäcka mindre bra sidor hos varandra osv.. Tro mig, det har vi hunnit göra hitills. Men vi ska vänta, först ska jag bara prata med honom och höra hans åsikter. Sen får vi se hur det blir :)
    Okej, och ni har knappt varit tillsammans ett år...
    Jag tycker att Du ska bestämma att ni ska vänta tills 2års dagen eller ngt liknande (så slipper du bli besviken för att han änrdat sig).
    Och ni får en chans att känna er för om det här verkligen är vad ni vill.
    Kanske tycker han att det är för bråttom?
  • MilosMamma

Jag tycker du kan prata med honom, en relation bygger mycket på samspel o då måste man kunna prata om allt.

Jag o min kille kände varandra innan vi vart tillsammans men det känns helt rätt, även om vi bara vart tillsammans 2 år.
    Vi förlovade oss efter 7 månader jag vart med barn efter 9 så nu sitter vi här o ska börja planera bröllop.

Alla går det inte lika bra för o jag vet hur jag var när jag var 17, men älskar ni varandra så gör ni, då gör ni det som känns bäst för er.

• didis

När jag var nyss fyllda 17 träffade jag mannen i mitt liv. Efter 2 dgar flyttade vi ihop och efter några år fick vi första barnet.

I mars nästa år är det 20 år sedan vi blev "ihop" och då gifter vi oss (nu menar jag inte att du måste vänta så länge, det är faktiskt jag som stretat emot).

Så även fast man är ung kan man ha turen och träffa den rätte men ursäkta, jag vill inte verka otrevlig, men är han den rätte om han är så otydlig mot dig?

Jag tycker du skall fråga rakt ut - skall vi förlova oss? Om man vill få nå´nting gjort får man ibalnd göra det själv!

• aikidoaasa
    didis skrev 2008-07-29 19:33:18 följande:
    När jag var nyss fyllda 17 träffade jag mannen i mitt liv. Efter 2 dgar flyttade vi ihop och efter några år fick vi första barnet.
    Wow! Det var snabba ryck! Det måste verkligen varit kärlek vid första ögonkastet. Jag skulle aldrig ha vågat... plus att mina föräldrar skulle ha slängt ut mig...
  • Snartsjuksköterska

Jag kænner igen senariot, i princip samma sak hænde før mig med mitt ex. Nu behøver inte så vara fallet med din kille men han kanske inte ær redo før en førlovning helt enkelt. Nær jag stællde mitt ex mot væggen så visade sig att han inte kænde sig redo och gått med på att titta på ringar och sånt før att inte gøra mig ledsen och att han då var osæker på vad han ville. Nu några år senare ær jag nyførlovad med en annan kille så æven om det inte "går vægen" førsta gången så ær det ju inte førsent før er/dig. Men som andra tidigare sagt: prata med honom æven om jag førstår att det kænns jobbigt. Lycka till!

• didis

aikidoaasa

jag skulle inte heller bli så glad om min nu 16åriga dotter hittade på något liknande...

Faktum var att jag visserligen var kär men jag trodde inte heller att vi skulle sitta här tillsammans efter 20 år.

Svar på tråden Förlovning... tydligen inte.