Hur ser ett festprogram ut???
Ja jag vet, jag är tappad bakom en vagn.
Vet väl på ett ungefär. Men berätta gärna tydligt om vad som bör ingå :). Skickas det med inbjudan eller?
Ja jag vet, jag är tappad bakom en vagn.
Vet väl på ett ungefär. Men berätta gärna tydligt om vad som bör ingå :). Skickas det med inbjudan eller?
Festprogramet ska ligga på bordet under festen
Det beror helt o hållet på hur avancerat du vill ha det
Vi har menyn,lite knep o knåp, olika sorters förhållande, Korsord,kvällens abc, vett o ettiket o lite sådant..
Sen kan man ha en gästpresentation. Där man berättar om gästerna, m m det finns hur mycket som helst man kan lägga in i det
Det ska finnas lite trådar här med om just festprogram ska se om jag hittar dem till dig :)
www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m2960229.html
Där har du en tråd om just festhäften lite om vad som kan vara med m m
lycka till
Vi hade menyn, sånger, roliga hattetikettsregler (eftersom vi hade klädkod hatt), konversationsstartare som var baserade på våra egna specialintressen (riktigt kul om jag får säga det själv ), en slags gästpresentation fast inte den vanliga och allra sist de som medverkade under vigseln och vilka sånger som sjöngs/spelades eftersom vi hade utomhusbröllop och inte hade något vigselprogram.
Bra, då vet jag lite mera :)
Aleta: Jag blev så nyfiken på konversationstartaren - hur hade ni formulerat den?
Så här skrev vi:
Slut på samtalsämnen? Tyst vid ditt hörn av bordet?
Använd brudparets egna konversationsstartare - skapar garanterat intensiv debatt!
Sedan fyllde vi hela sidan med olika meningar om våra intressen som konversationsstartare (fast nördigt och lite kryptiskt och egentligen ganska oanvändbart ). Gästerna tyckte det var kul eftersom de speglar oss, vi fick flera positiva kommentarer. Jag skriver ett par exempel, det är ju bara att spåna på sina egna "insnöade" hobbies. Vi lade in ett par bilder också som fick representera en grej från oss var.
"Disc World-serien började ju som ren fantasyparodi, men är numera ett fulllödigt litterärt verk. Terry Pratchett är ett geni, tycker jag"
"Nå't som är cool är att om man spelar en kvintcirkel så kan man spela omväxlande 13-ackord och 7#9-ackord, bara genom att flytta ackordet kromatiskt nedåt! Har ni tänkt på det?"
"Att kvinnosynen är så föråldrad i Hal Fosters Prins Valiant vägs mer än väl upp av illustrationernas kvalitet. Speciellt att Sir Gawain är så snygg."
"Totoro måste ju vara världens bästa barnfilm. Inte så konstigt kanske efterson det är en Miyazaki."
...osv osv osv