• jennieoper

Lådan att lägga pengar i...

V har sagt att vi önskar oss ett bidrag till vår bröllopsresa i present...
    Jag vet att en del kommer att komma med pengar & en del med presentkort...
    Jag har kommit fram till att jag ska fixa en låda där de kan lägga sina kuvert i...Men skriver jag något på denna låda och i så fall vad??
    Jag har tänkt att slå in den i silverpapper...
    Alla tips mottages tacksamt!!

kram

• Svar på tråden Lådan att lägga pengar i...
  • lbmarbrg

Vi hade en låda för gästerna. På den stod det: "Lämna gärna en hälsning till brudparet". I den fick vi både underbara hälsningar och kuvert med bidrag till resan. Då vi i bröllopsinbjudningen hade skrivit att vi inte önskade oss nåt annat än den inbjudnes närvaro, men om de ändå ville ge nåt såg vi helst att det var ett bidrag till vår kommande bröllopsresa, så kändes det bäst med detta skrivet på lådan. Ingen skulle behöva känna sig dum för att de inte hade nåt med sig.

• lbmarbrg

sen vid kuvertöppningen nämnde vi aldrig hur mkt det var i respektive kuvert av samma anledning. Vi fick allt från 100 kr och uppåt och blev lika glada för alla gåvor.

• 14/6-08

vi slog in en skokartong i papper där gästerna kunde lägga sina kuvert den satte vi på ett bord där även övriga presenter kunde läggas vi skrev ingenting på lådan det blev bra ändå

• Jonna83

i en annan tråd skrevs det om en liten resväska i papp som går att köpa på panduro. Har själv tittat på en sån, kostar typ 60 spänn eller nått. Den kan man antingen ha uppställd eller skära ett hål i där de kan lägga ner kuverten.

Det var visserligen inte det du frågade om men.. det är ett tips iaf! ;)

• 27juni2009

lbmarbrg: öppnade ni alla kuvert o läöste hälsningarna under festen? Vrat gjorde ni i såfall av kuverten med pengar sen, ajg menar när de väl är öppnade kanske folk vill titta på alla fina kort o hälsningar o då kan ju summorna avslöjas...

• J G E

Vi funderar på att köpa en ny brevlåda och skriva familjen Johanson på (vårat blivande efternamn) och ställa på present bordet. Vad tror ni om det?

• Jonna83

J G E

En jättebra ide!! Hade jag oxå gjort om vi hade kunnat enats om ett namn..

• lbmarbrg
    27juni2009 skrev 2008-07-16 18:37:56 följande:
    lbmarbrg: öppnade ni alla kuvert o läöste hälsningarna under festen? Vrat gjorde ni i såfall av kuverten med pengar sen, ajg menar när de väl är öppnade kanske folk vill titta på alla fina kort o hälsningar o då kan ju summorna avslöjas...
    Vi hade för avsikt att öppna alla paket och kuvert dagen efter men gästerna önskade att presentöppnande skulle ske efter middagen. Vi öppnade och läste upp vad som stod i korten och från vem det var, men utelämnade såklart summan pengar. Alla tackade vi givetvis lika hjärtligt, så att ingen skulle känna att deras hälsning var mindre viktig. Sedan tog satte vi alla gåvor och satte i en kartong och låste in den på ett säkert ställe. Tog sedan med oss kartongen med allt när vi åkte till hotellet sent på natten.
  • Aleta

Vi hade en låda som var tygklädd inuti, men vi hade inte skrivit någonting.
    Gästerna lade i både kort med pengar i och en del la lösa pengar anonymt. Vi tog med oss alltihop på kvällen och satt och läste i sängen på morgonen (och räknade pengar). Ensamma givetvis!
    Folk var otroligt generösa, långt mer än vad vi hade kunnat drömma om!

• hondafreak

Vi gör såhär, en gammal koppargryta på ben, en affisch ovanför som säger HÅLL GRYTAN KOKANDE och en bild på Joakim von Anka som badar lyckligt i pengar.... Finns säkert nån som tycker detta är hemskt, men vi tycker det är roligt

• J G E

Hi,hi den idén gillade jag - hondafreak

• harthurs

Brevlada med namnet pa.. guuu sa bra!!
    Hade tidigare planer pa att skaffa en fagelbur som folk stoppar in sina kuvert i.

• Miss Blue

Vi har köpt förvaringskartong på Ikea, fanns på barnavdelningen, så det är lite riddarmotiv på (blåa) så vi behöver inte dekorera mer på den! Enkelt och billigt!
    Där kan de som vill lägga bidrag till bröllopsresan eller en hälsning.

Svar på tråden Lådan att lägga pengar i...