• chamor
    Äldre 16 Jul 16:07
    13427 visningar
    40 svar
    40
    13427

    Hur "friserar" ni er där nere? ;-)

    Ja.. Som rubriken lyder... Avskyr stubb och klieri och mottar gärna tips på något barmhärtigt avlivningssätt för den vildvuxna busken.... Laser, rakning, "skum"? Vad använder ni?

  • Svar på tråden Hur "friserar" ni er där nere? ;-)
  • chamor
    Äldre 17 Jul 09:17
    #21

    Tooticki. När tror du det är lämpligt att jag gör det?

  • chamor
    Äldre 17 Jul 09:17
    #22

    Men jag vill nog inte göra hela den brasilianska.. Räcker med bikinivarianten

  • Tootic­ki
    Äldre 17 Jul 09:24
    #23

    När man väl är där så bestämmer man själv vilken frisyr man vill ha, precis som hos frisören. Jag kan dock rekommendera att ta bort allt en gång, annars kommer det håret som du inte vaxar att fortsätta vara lika grovt och strävt. Vaxar du bort det en gång blir det mjukare och glesare och då kan du frisera hur du vill.

  • chamor
    Äldre 17 Jul 09:28
    #24

    Men gör det ont några dagar efteråt?

  • Tootic­ki
    Äldre 17 Jul 09:31
    #25

    Nej, Gud nej, det gör ont i några sekunder. Som att dra bort ett plåster, sånt där i textil som sitter hårt, man gör det fort, det gör ont sen är det över

  • chamor
    Äldre 17 Jul 09:35
    #26

    Det blir inga röda fläckar och så då? inte ens första gången? :P

  • Tootic­ki
    Äldre 17 Jul 09:46
    #27

    Det beror nog på hur känslig man är, jag kan bli lite ljusrosa första dygnet men inget värre än så.

  • Aleta
    Äldre 17 Jul 11:42
    #28

    Jag får inga fläckar alls, det blir jättefint på en gång!


    chamor skrev 2008-07-17 09:35:01 följande:
    Det blir inga röda fläckar och så då? inte ens första gången? :P
  • chamor
    Äldre 17 Jul 13:06
    #29

    så.. har bokat tid nu men det var tydligen inte brasiliansk vaxning hon hade... Men men.. nu är jag jättenervös :P Men vad är det för skillnad på "vanlig" vaxning och brasiliansk när det gäller "hållbarhet"?

  • Tootic­ki
    Äldre 17 Jul 13:13
    #30

    Vad var det för vaxning då? Och vilken sorts vax?

  • chamor
    Äldre 17 Jul 13:33
    #31

    Nja... Vanlig bikinilinjesvaxning sa hon... Vet inte :P

  • Nalle Puh 40
    Äldre 4 Aug 21:33
    #32

    Är kanske lite pryd av mig men är det inte lite pinsamt att bli vaxad "där nere"?

  • Lovefo­ol79
    Äldre 5 Aug 02:03
    #33

    Jag skulle aldrig klara av att vaxa mig där nere. Kör med vanlig rakhyvel och tvål i duschen. Ibland bara "trimmat" och ibland bort med allting utom på venusberget.

  • Tootic­ki
    Äldre 5 Aug 08:35
    #34

    Nalle Puh 40 skrev 2008-08-04 21:33:25 följande:


    Är kanske lite pryd av mig men är det inte lite pinsamt att bli vaxad "där nere"?
    Nej, det är deras jobb. Min vaxare är grymt proffessionell, känner mig aldrig obekväm, men det handlar nog som sagt var om hur pryd man är.
  • Fröken Larsso­n
    Äldre 5 Aug 09:31
    #35

    Jag skulle gärna vilja testa en brasilianare, får se om det finns någon sådan salong här i lilla Oskarshamn... Som det är nu kör jag med epilatorn i bikinilinjen (gjorde helvetiskt ont i början, nu lite mindre...man får ju mindre hår också efter hand) och så trimmar jag resten. Blir ju nästan helt slätt och så slipper man det förbaskade kliandet.

  • Daemia
    Äldre 5 Aug 11:05
    #36

    Jag lämnade bästa vaxaren på Nya Zealand och har nu visat "fisken" för en ansenlig mängd hudterapeuter i Göteborg och inte hittat någon jag varit nöjd med.
    Det värsta jag vet är när de tar fram stripvax i typ roll-on flaska som stått på värmning i 3 dagar...o dessutom kommit i kontakt med jag vet inte hur mycket av andra kvinnor och mäns hud. Oiiiiii!

    Din vasagatan-dam är hon en "träspatel+varmvax"?


    Tooticki skrev 2008-07-16 16:45:00 följande:
    På salong, har världens bästa vaxare, skulle inte byta henne mot något
  • Tootic­ki
    Äldre 5 Aug 11:10
    #37
    Daemia skrev 2008-08-05 11:05:18 följande:
    Jag lämnade bästa vaxaren på Nya Zealand och har nu visat "fisken" för en ansenlig mängd hudterapeuter i Göteborg och inte hittat någon jag varit nöjd med. Det värsta jag vet är när de tar fram stripvax i typ roll-on flaska som stått på värmning i 3 dagar...o dessutom kommit i kontakt med jag vet inte hur mycket av andra kvinnor och mäns hud. Oiiiiii! Din vasagatan-dam är hon en "träspatel+varmvax"?
    Man ska absolut inte använda pinjevax i underlivet. Endast speciellt avpassat brasilianskt vax, med träspatel. Har frågat min vaxare om det och hon tycker att det är en dödssynd att använda pinjevax i underlivet, man skadar huden och det blir ojämnt och fult. Prova henne, du kommer inte bli besviken!
  • Daemia
    Äldre 5 Aug 11:37
    #38

    Jag veeeeeeeeet!

    Inte nog med att det gör skitont, det är ohygieniskt och äckligt dessutom. Helt klart en dödssynd! Jag jobbade extra på salong under studietiden och vet vad jag vill ha och vad jag inte vill ha i närheten av mitt underliv.

    Min nakna rumpa lämnade britsen i rekordfart då senaste vaxbesöket på ny salong helt urartade då glad vaxdonna kom med det i högsta hugg. Hon var helt oförstående. Brrrrrrr.

    Jag slår ditt vaxställe en signal i eftermiddag.


    Tooticki skrev 2008-08-05 11:10:58 följande:
    Man ska absolut inte använda pinjevax i underlivet. Endast speciellt avpassat brasilianskt vax, med träspatel. Har frågat min vaxare om det och hon tycker att det är en dödssynd att använda pinjevax i underlivet, man skadar huden och det blir ojämnt och fult. Prova henne, du kommer inte bli besviken!
  • Cissit
    Äldre 5 Aug 12:31
    #39

    Jag har vaxat bort allt en gång, tyckte det var grymt bra! Höll sig fint jättelänge och det gjorde inte speciellt ont heller (ska tilläggas att jag har fibromyalgi och är väldigt smärtkänslig)

    Däremot så orkar jag inte riktigt med att spara ut emellan vaxningarna...tycker inte om att gå runt o vara hårig o känna mig ofräsch :/

  • Pearld­rop
    Äldre 11 Aug 15:54
    #40

    Finns det något sånt här i karlstad? :P vet ni det?
    Jag är trött på rakhyveln och tvålen i duschen...

Svar på tråden Hur "friserar" ni er där nere? ;-)