• En blivande fru

Min mamma gillar inte att vi önskar oss presentkort

Usch, det här med presenter är alltid så svårt... Vi har ett mkt litet bröllop och har tänkt önska oss presentkort från en specifik butik (det lättaste för oss). Tyvärr blev min mamma missnöjd med det för "jag vill ju ge er något själv". Hon har alltid varit en sån som köpt presenter, tom när min blivande make fyllt år och när jag haft namnsdag. Men tycker ändå att det är vi som bestämmer fast mamma blir missnöjd. Det skulle se konstigt ut om mamma kom med present o de andra med presentkort.

• Svar på tråden Min mamma gillar inte att vi önskar oss presentkort
  • 26juli2008

Visst er önskan ska respekteras men vill hon köpa en present till er så måste ni ju kunna komma med några alternativ. Tycker förresten inte att det är konstigt att hon uppvaktar din kille när han fyller, han tillhör väl familjen?

• fdLadye

En blivande fru

Bry dig inte. Det är ditt bröllop och du och din blivande gör som NI vill inte som din mamma vill.
    Du är en vuxen kvinna och hon måste lyssna och respektera dig för den du är.
    Visst hon är din mamma och du vill ju uppenbarligen inte göra din mamma besviken men det är faktiskt ditt bröllop.
    Och om hon vill kan hon ju köpa både presentkort och hitta på något eget.
    oroa dig inte.

• Bella 81

Jag skulle nog se till att önska mer än en sak, så det inte låter som en beställningslista istället för en önskelista. Inget fel med presentkort i och för sig, men det är bra med alternativ.

• zsandora

Men om ni önskar er från en specefik affär brukar det väl gå att skriva upp en lista där på vad ni skulle kunna tänka er å få, så bockar peronalen av det var efter som.... Fast det kanske e en möbelaffär... då funkar det inte.

Övrigt håller jag nog med anne på grönkulla....

• Efter 11 år är det min tur

Kan du inte bara för henne ta henne med till en butik och peka ut nåt speciellt som du och din blivande vill ha och säg till henne att om hon nu måste köpa nåt så vill ni ha det här?!

• Efter 11 år är det min tur

Detta med att det skulle se konstigt ut det vet jag inte...

• Sommargrönt

Jag håller med. Först trodde jag att tråden handlade om att er mamma hade åsikter om att ni ska önska er presentkort och tycker det är fel. Det har hon inget med att göra. Men en önskelista är en önskelista, inte en beställning. Om hon hellre köper grisskära plasttroll till er så är det bara att tacka och ta emot. Det har ni inget med att göra...

anne på grönkulla skrev 2008-07-15 21:25:11 följande:

Man kan önska sig men inte bestämma vad folk ska ge.
Svar på tråden Min mamma gillar inte att vi önskar oss presentkort