• ninnabell

Känner mig ensam

Jag är inflyttade göteborgare men känner många här i stan men dom få "riktiga" vänner jag hade tyckte att jag svek dom när jag träffade min sambo....jag har snackat med dom och frågat vad dom menar men dom tyckte att jag slutade följa med dom ut (varje helg) och jag förklarade att jag visst följer med dom ut men kanske inte varje gång....sen tyckte dom att dom inte kunde komma och gå som dom ville hemma hos mig och jag har aldrig nekat dom att komma som innan utan det var väl så att min sambo var hemma hos mig och då passade det inte dom.....sen blev vi sa´mbos i dec förra året och sen dess så hade dom aldrig tid när jag frågade om vi skulle hitta på någe och till slut så sket jag i det och ansåg att dom inte var några riktiga vänner om dom beter sig så....men jag känner mig ensam och har ingen att göra saker med förutom min sambo då....och det är inte så lätt att skaffa sig "nya" vänner när man är över 40 som när man var yngre....nu är jag väldigt öppen och spontan och känner folk i alla åldrar....alla mina andra vänner bor utspritt i hela sverige och vi ses inte så ofta .....känner mig så deppig och tjurig för min sambo hittar ofta på saker med sina vänner och jag har inga kvar....min sambo tar åt sig och menar på att det beror på att jag träffade han och delvis är det ju så men dom var dåliga vänner som inte kunde vara vän med mig fast jag har kille

• Svar på tråden Känner mig ensam
  • SweetSun

känner igen det där.. jag flyttade förra året till min sambo en bit utanför göteborg.. jag själv kommer från hälsingland

Jag har fått fin kontakt med hans vänner, men det skulle kännas bättre ifall jag skaffade "egna" på mina villkor så att säga..
    Annars fastnar man lätt i parmiddagar och grillfest parvis o.s.v för att man ska få träffa lite tjejer ..

Jag kan känna mig ensam ibland, men som tur är har jag ensambo som hellre umgås med mig en lördakväll än med polare

• ninnabell

ja min sambo och jag gillar att vara i varandras närhet....vi till och med lunchar ihop på dagarna när vi jobbar...men ibland så skulle det vara kul att gå på bio med en tjejkompis och gå ut och bara ta några öl eller bara snacka skit på stan när man äter glass

• SweetSun

ja jag vet precis.. hade en väninna här i några dagar, som reste 80 mil för att träffa mig.. å jösses vad skönt det var att åka och käka glass och shoppa! kändes som att det var så himla längesen..

• paradisfågel

Känner igen mig i de du skrivit! Flyttade från Kristianstad till borlänge, och vips så kändes de som att ingen av ens gamla vänner hade tid när man kom hem längre.. Inte tid o prata.. Inte ens tid att skicka ett sms..
    Så nu för tiden hänger jag mest med min sambos vänner..
    Hoppas att de ordnar sig för dig!

• sokkerstruten

Får jag bara atsäga att det var ett par omogna 40 åringar (eller något så när den åldern) till kompisar. Självklart så går livet vidare på ett annat sätt när man träffar någon, man är inte lika crazy med tjejerna som man kanske var när man var singel. Och självklart så blir det ju så att dom inte känner att dom kan komma och gå hur dom vill när du bor ihop med någon! Men det är väl så det ska vara! Du bor ju inte ihop med din tjejkompisar utan med din sambo, och även ni behöver lite privat tid ibland. Självklart förstår jag ju att du gärna har dom över när som men det finns ju oxå gränser. Dom kanske ska tänka över sin aegna liv och satsa lite mer på sig själva så som du har gjort!

Jag vet att det är svårt, jag bor faktikst inte ens i sverige, utan flyttad etill usa med min kille, här känner verkligen ingen! Plus att amrikanare är välsigt svåra att komma in på livet.

Din sambos kompisar har inga flickvänner du kan ugås med?

• sokkerstruten

oj några felstavningar... skrev väldigt fort!

• ninnabell

dom slutade komma över redan när vi inte var sambos men han ofta var hos mig.
    och min sambo har några kompisar som har tjejer men ingen som jag fått så där jättebra kontakt med

sokkerstruten skrev 2008-07-15 19:25:55 följande:
    oj några felstavningar... skrev väldigt fort!
  • kassandra

snygg bukett du gjort ninnabell jag ska oxå göra min själv av konstgjorda blommor !

• sokkerstruten

okok men det spelar ju igen roll om han var hos dig mycket, innan man blir sambos så är det ju, man är så mycket hos varrandra så at det slutar med att man tar beslutet att flytta ihop... okok..tråkigt det där med flickvännerna, men det blir nog bättre, jag hade svårt med min sambos kompisars tjejer oxå men nu så går det jätte bra!

ninnabell skrev 2008-07-15 21:53:56 följande:
    dom slutade komma över redan när vi inte var sambos men han ofta var hos mig.och min sambo har några kompisar som har tjejer men ingen som jag fått så där jättebra kontakt med
  • ninnabell

Tack...jag är rätt nöj också för den hänger långt ner på min klänning så det blir fint som attan

kassandra skrev 2008-07-15 21:58:55 följande:
    snygg bukett du gjort ninnabell jag ska oxå göra min själv av konstgjorda blommor !
  • skille

Jeg forlot Oslo til fordel for kjærligheten.. Når man ikke kjenner noen er det KJEDELIG å være ny i Gøteborg. De jeg jobber med er mye eldre enn meg og vi har ikke så mye til felles. Går å gelder meg til 2011 da flytter vi mest sansynerlig til Oslo:) Whee jeg savner vennene mine og all "jente" snakket. Hadde jeg ikke hatt hunden vår hadde jeg løpt på veggen. Gøteborg er kjedelig, og hvor ofte får man venner når man er ute å drikker? det blir ikek det samme... jeg savner Oslo

• Tooticki

Det finns en tråd med göteborgsbrudar här inne, vet att de brukar träffas ibland, kan du inte hoppa på den?

• Sommargrönt

Tänkte precis samma sak. Det verkar vara ett härligt gäng som träffas ibland. Och de planerar ju också bröllop så där har ni ett gemensamt intresse att börja med! Kanske finns det någon där som du kommer extra bra överens med.

Jag är också inflyttad till Göteborg, men är bara barnet. 25 år :)

Tooticki skrev 2008-07-16 10:40:51 följande:
    Det finns en tråd med göteborgsbrudar här inne, vet att de brukar träffas ibland, kan du inte hoppa på den?
  • skille

Jeg er nok mer "barn" enn deg.. 23år hehe

• SweetSun

sommargrönt; vart kommer du ifrån då?

• enmi

Ååh, jag känner jätteväl igen mig. Jag har inte haft några riktiga tjejkompisar i min närhet i flera år nu eftersom jag flyttat runt en del med min sambo. Hans kompisar har alltid funnits i närheten (gått samma utbildningar och så) men mina har alltid varit utspridda över landet och pengar och tid nog att resa till varandra har aldrig riktigt funnits. Jag saknar verkligen kontakten med andra tjejer och just ensamheten runt att planera ett bröllop utan en enda tjejkompis att tjattra med.. Det är lite tungt.
    Men det verkar ju finnas massor av trevliga göteborgs-tjejer här, så lycka till! :)

• beccis80

Tror att de flesta har suttit i den situationen, mer eller mindre...
    Det är väldigt lätt hänt att negligera kompisar när man just har träffat någon. Tycker dina kompisar verkar lite trångsynta... det är ju inte heller omöjligt att de är avundsjuka? Är kompisarna singlar eller har de sällskap?

Sen har ju alla olika behov av att göra saker själva eller med kompisar. Det pratas alltid mycket om att man "ska" göra saker själv och hur viktigt det är... Men det känner man väl bäst själv! Jag och min m2b är lika mycket kompisar som partners och det är jättehärligt, vi älskar att göra mycket ihop!

Men, jag tycker du ska ta ett snack med dina kompisar och kanske få reda på vad deras beteende egentligen grundar sig i...
    Lycka till!

• ninnabell

Mina kompisar har killar/män men dom brukar inte göra så mycket med sina sambos.....jag och min sambo gör massor ihop för vi är bästa vänner också.....jag vet inte om det rör sig om avundsjuka för jag är den tjejen som alltid ställer upp och alltid hänger med om det händer något....jag är samma person ff men jag har andra att ta hänsyn till nu när jag är sambo....synd bara att dom inte kunde prata med mig och när jag frågade varför dom inte ville komma och fika eller gå ut så fick jag inget svar....så jag skiter i dom nu för jag vill inte ha kompisar som beter sig så....

beccis80 skrev 2008-07-20 14:29:52 följande:
    Tror att de flesta har suttit i den situationen, mer eller mindre...Det är väldigt lätt hänt att negligera kompisar när man just har träffat någon. Tycker dina kompisar verkar lite trångsynta... det är ju inte heller omöjligt att de är avundsjuka? Är kompisarna singlar eller har de sällskap?Sen har ju alla olika behov av att göra saker själva eller med kompisar. Det pratas alltid mycket om att man "ska" göra saker själv och hur viktigt det är... Men det känner man väl bäst själv! Jag och min m2b är lika mycket kompisar som partners och det är jättehärligt, vi älskar att göra mycket ihop!Men, jag tycker du ska ta ett snack med dina kompisar och kanske få reda på vad deras beteende egentligen grundar sig i...Lycka till!
Svar på tråden Känner mig ensam