• bride 2be

    turkost och grönt

    jag är en person som älskar havets färger så att det ska vara grönt och turkost var ganska klart för oss. Sen har hon som ska vara tärna (min syster) en siden kläning i jade grön siden som hon hade på vår student bal ,viserligen är det 5 år sen när bröllopet kommer vara nästa år som hon bar den sist men hon behöver bara gå ner lite i vikt så blir det bra för den passade henne bara lite tajt.

    utgick därför lite från den med då färger valdes.
    Har funderat på att ha ljus i olika blå,gröna och turkosa färger på borden som dekoration tillsammans med lite blommor och lime.

    Men nu behöver jag lite tips och ideér för dukning och brudbukett som kan passa. Har sökt hela kvällen och hittat några vill ha en bukett som är lite annorlunda men ändå klassisk om ni förstår hur jag menar med denna luddiga formulering.

  • Svar på tråden turkost och grönt
  • grisen81

    jag har oxå turkost tema. I kläderna än så länge. men blir vita rosor i buketten för det finns inte turkosa blommor. min man ska ha turkos skjorta. festen har vi inte planerat ännu...

  • dozan

    Har också tänkt mig ett bröllop i Turkos och Limegrönt... Misstänker att det blir mest grönt och vitt som blommor men i annat kan man ju köra på det turkosa - är lite inne på ett hawaii-stuk med blommor och glada färger...

  • bride 2be

    jag kommer nog att ha en limegrön bukett tror jag som det känns i dags läget i alla fall. Men har ett år på mej att fundera så.... Vi kommer att ha lite blandat med blått, grönt, turkost och lime som fokus men det blir mest lime och turkos.

    Fick tipset av en florist här på BT att kolla på den här sidan med buketter där finns det limegröna buketter en av dem med lila och lime funderar jag starkt på: www.bernzonsblommor.se/brollopsgalleri.asp

    Inbjudan kommer bli i turkost i alla fall samma med vigselprogrammet (inte klart än mer än i tankarna), har köpt massor med ljus på lagerhouse (12 st för 50 kr) köpte 36 ljus där. funderat lite på hur vi mer ska göra med dukning mm känns som dessa färger kan lyfta bröllopet och få det att bli varmt och färgglatt.

Svar på tråden turkost och grönt