• when i said i do

Bra present till honom??

Hejsan!
    Jag och min festman håller på att planera vårat bröllop men nu har jag ett problem som jag gärna skulle få lite hjälp med!
    Min festman är underbart mycket med i planeringen och njuter som om han vore knäpp (haha.. skämt, måste ha lite humor ;) )
    Nu skulle jag vilja komma på någon trevlig present till honom som "morgongåva" eller liknade. Jag skulle alltså vilja ha något trevligt och bra till honom vid bröllopet. Gärna något som är lite extra och kanske bra minne på samma gång. Halsband har han redan ett som han alltid har, klocka lika så (kanske en till klocka med graverin? )Nej, jag vet inte och det är det som är problemet. Hjälp mej? snälla söta rara människor.. ;)

• Svar på tråden Bra present till honom??
  • Bride in England

Ah, jag vet! Kanske man kan ga till en fotoaffar o fa sitt sexiga foto pa printat pa verktyget

Manchettknappar
    Klocka
    Något för smekmånaden
    Secret Box
    En sexig strippning ;)
    En armband (graverat kanske)
    Biljetter till nagon musikal eller pjas som kanske star for nagot personligt
    Middag for tva pa nagot mysigt stalle for att fira brollopet pa tu man hand
    Graverat verktyg tex hammare (hehe)
    Verktyg med sexigt foto av dig pa (fran fotobutik)

• feministbrud

Hahaha, ett graverat verkyt skulle vara nåt det. Tyvärr är min blivande inte mer händig än jag och intresserar sig inte så mycket för verkttyg (vi har det vi behöver och använder det när det brhövs). Men en himla kul idé!

• Bride in England

feministbrud - kom just pa, tycker du att mitt sista forslag lat kvinnofornedrande? Eftersom ditt nick ar feministbrud menar jag bara nyfiken!! Tankte sjalv namligen att det kanske lat lite sexistiskt?

• when i said i do

nej! inte är det det heller! min fästman skulle ÄLSKA det men jag tror jag är för feg.. hehe kanske ett par kalsonger med en halvnaken bild på sej själv! JA! det behöver ingen annan se heller.. :P

Manchettknappar
    Klocka
    Något för smekmånaden
    Secret Box
    En sexig strippning ;)
    Kalsonger med sexigt foto av dig själv (från fotobutik)

• Bride in England

it's getting better hehe

Ok varfor inte en kalender med massa sexiga bilder av sig sjalv? Jag ar nog tyvarr ocksa for feg dock!

Manchettknappar
    Klocka
    Något för smekmånaden
    Secret Box
    En sexig strippning ;)
    Kalender med sexiga foton av dig sjalv (fran fotobutik eller hemgjort)

• when i said i do

ja den idén va bra! När är det dax för dig att ha det klart? dvs när är det dax för bröllopet?

• Bride in England

9 augusti! det narmar sig... Nar gifter ni er?? Later pa ditt inlagg som att ni har lite langre tid kvar?

• when i said i do

oj! då måste du vara nervös? vad tycker du är det som ska bli mest nervöst?
    För oss är det dax 27.6 2009.. Vi bor i finland i huvudstadsregionen och vill ha en väldigt populär kyrka så vi måste söka över ett år i förväg!! JOBBIGT! men ska inte klaga.. då vet man datum i tid.

• Bride in England

Ja da ar det ratt langt kvar for er - men det kommer att ga snabbt, tro mig

Det mest nervosa ar att jag oroar mig for att vara sjuk pa brollopsdagen. Men det ar bara for att jag annars ar en orolig sjal!! Annars oroar jag mig ocksa for att fa allting gjort, fast det ser ok ut pa den fronten tror jag... Och nar allt har gjorts kommer jag nog att borja oroa mig mer for sjalva ceremonien - har borjat fa fjarilar i magen nar jag tanker pa den iiiiiH!

Har i England maste man ocksa boka ett ar i forvag for att fa det man vill ha. Ska ni ha ett stort brollop??

• when i said i do

Vart ska bröllops resan gå då?

Vi skulle inte ha ett stort bröllop men.. ja, vi började skriva ner alla vi ville bjuda och då blev det ca 150 pers och vi konstaterade att det blir lika mycket människor som det får plats i lokalen vi hittar. Lokalen vi nu har får plats 100-125 pers så vi drog ner listan till 105 tror jag det var men alla kommer ändå inte och så finns det då nya bekantskaper som man kanske vill ha så jag skulle säga ca 100 gäster (jobbigt.. men kul!)

Själva då?

Tycker du att din fästman är mycket med på planeringen? Är så chockad när min verkligen vill vara med i allt när man har hört att man ungefär måste tvinga dom att prova kläderna..

• Bride in England

Ja min fastman ar jatteduktig Han har varit med hela vagen, vi har bada varit lika involverade. Det ar dock ovanligt att doma av vad man hort pa BT. Sa det a skont. Vi kommer att ha 108 gaster - bjod 130! Vi har ocksa sa manga som lokalen rymmer - den rymmer typ 120 sa vi raknade med att fa nagra nej!

Det har varit stressigt, men kommer att bli vart det.

Vi aker till Maldiverna i november, can't wait!! Vart ska ni? Har ni bestamt annu?

• when i said i do

Ja vi ville båda till USA men vem har råd efter bröllopet :P
    Vi älskar båda Paris (varit där redan 2 gånger) så det är en vecka där som gäller tror jag. Varför åker ni inte direkt efter bröllopet?

du får gärna maila mej istället. Du verkar gullig och trevlig (och bra stöd när du får vara nervös före mej :P) så fortsätter gärna med kontakten. min email moratatusa@hotmail.com

• Bride in England

ok fortsatter pa mail sa kanske traden far fortsatta pa amnet

• when i said i do

om inte så finna redan bra ideer! haha.. tur att ja inte blev nobbad offentligt.. kom precis på riskerna.. inte bra.. haha

• hope78

Graverat verktyg..vilken bra ide.Min blivande är snickare,men var kan man lämna in en hammare för gravyr?

• when i said i do

Min är också snickare! Så det är extra bra ide för oss..
    jag tror att du kan gå till en vanlig guldsmed. om dom inte gör det så vet dom iaf vart dom gör det. Lycka till!

• hondafreak

SNICKARE : såg en kul plunta i form av en hammare på funnystore.se.
    Min är oxå snickare och jag funderar på en sån.

• when i said i do

bra idé. den ska på listan. tyvärr så dricker inte min fm så för mej var det inte bra. Däremot fyller hans pappa snart 60 så DET ska jag använda den till! Tack!

Manchettknappar
    Klocka
    Något för smekmånaden
    Secret Box
    En sexig strippning ;)
    Kalender med sexiga foton av dig sjalv (fran fotobutik eller hemgjort)
    Plunta (gravering kan inte vara fel)

• Tooticki

Min man fick en weekendresa till Brügge, Belgien. Flyg och 4 nätter på 4-stjärnigt hotell, present som vi båda kunde njuta av!

• feministbrud

Nej, det sulle jag inte säga. Jag tycker det är rätt sunkigt med halvnakna kvinnor i fel sammanhang (tex i bilreklamer och som du skrev på verktyg), men inte på sig själv. Det beror ju lite på vad det används till.

Bride in England skrev 2008-07-14 18:33:57 följande:

feministbrud - kom just pa, tycker du att mitt sista forslag lat kvinnofornedrande? Eftersom ditt nick ar feministbrud menar jag bara nyfiken!! Tankte sjalv namligen att det kanske lat lite sexistiskt?
Svar på tråden Bra present till honom??