Att lita på varandra helt och fullt - hur kommer man dit?
Jag är tillsammans med en underbar man sedan drygt 1,5 år. Vi har våra upp- och nedgångar men vi älskar varandra oerhört mycket och planerar för att tillbringa hela livet tillsammans - så långt allt bra.
MEN: precis i början av vår relation fick jag veta att min pojkvän fortfarande var kär i och hoppades få tillbaka sin förra flickvän. Det hände aldrig något mer mellan dem och när de har stött på varandra senare har min pojkvän inte känt något speciellt för henne eftersom han då varit helt klar över att det är mig han vill leva med och ingen annan.
Jag borde nöja mig med det här, men den här händelsen med hans ex har gjort det nästan omöjligt för mig att lita på min pojkvän till 100%. I och med händelsen med exet krossades mitt förtroende för honom totalt och jag har än idag inte kunnat få det tillbaka helt. Han bedyrar gång på gång att han aldrig skulle vara otrogen eller göra något för att såra mig men ändå är det som att jag inte helt vågar tro honom. Hur mycket han än säger är jag fortfarande innerst inne rädd att historien ska upprepa sig. Det här orsakar jätteproblem eftersom små saker blir mer stora och viktiga för mig, t ex om han reser bort med kompisar eller dansar med någon annan när vi är ute, och jag blir klart mer svartsjuk och osäker i olika sammanhang än jag normalt skulle vara.
Jag kan lugnt säga att vi verkligen mår dåligt av det här båda två och vi inser att vi MÅSTE lösa det eftersom vi inte till något pris vill ge upp vår kärlek. Så min fråga är: hur gör man?? Hur lär man sig att lita på någon helt efter ett svek?