• lyckligjävel

ångest ang presenter

Vi skrev:

Förhoppningsvis flyttar vi utomlands i höst. Den finaste presenten ni kan ge oss är att komma och fira vår bröllopsdag!

(underförstått, vi vill inte att ni ska köpa en massa presenter, kom som ni är, det är det viktiga för oss)

SUCK: nu frågar alla: vad vill ni ha? Vi ville ju inte ha något men folk vill ge så vi satte upp ett konto för bröllopsresebidrag. Men det känns så lumpet. Jag känner mig usel. Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden ångest ang presenter
  • Tooticki

Om folk vill ge något så är det upp till dem. Många har svårt för att komma tomhänta. Ta inte illa upp utan gläds åt att de vill ge er saker istället.

• JesperMia

Varför är det lumpet med ett konto?
    Önskar man sig inget är det väl bättre med ett litet ekonomiskt bidrag än att ni får 300 skålar och annat krafs som ni bara kommer placera längst in i skåpen?
    Sträck på dig och hoppas att ni får massa resecheckar!

• Pumpkin

Varför känner du dig usel för? Folk VILL ju ge något och ni har då gett dem ett kontonummer - allt borde vara frid och fröjd?

Vi skrev ungefär som er ("vi vill helst av allt att ni kommer...") men skrev på en gång dit ett kontonummer och att eventuella bidrag skulle gå till bröllopsresan.

• lyckligjävel

oki.... bröllopsnerver.... 6 veckor kvar o jag vet att möhippan kommer först i augusti.... hjälp ;)

• tolonta

Kan förstå känslan, men det är inget att känna sig usel för, faktiskt. Om folk inte vill sätta in pengar på kontot, kommer de inte göra det. Och då är det bara för er att hålla god min och vara glada ändå.... Annars är det inget uselt i att önska sig pengar till bröllopsresa, särskilt inte när ni flyttar utomlands, då vill man ju inte gärna ha alltför mycket grejer med sig.

• lyckligjävel

tack alla söta! känns bättre nu ;) ni har så rätt!!!

• Lavendelblomma

Förstår din känsla, helt klart! Men så är det ju nuförtiden, jag menar det är vanligt att få pengar insatta på ett konto. Och jag tycker att ni skrev väldigt fint på inbjudan, sen förstår man ju att folk inte vill komma tomhänta, det hade inte du heller väl? Kör bara på nu, det har löst sig bra!

Svar på tråden ångest ang presenter