• mis79

Ngn som anlitat lommafoto el ylva wikland??

Hej!!

Ngn som anlitat Lommafoto? Har tittat lite på deras bilder och var ok, inte super kankse. Men de har ju ett bra upplägg och verkar seriösa!!

Sen ylva wiklands bilder är oxå fina. ngn som anlitat henne eller vet ngt?

• Svar på tråden Ngn som anlitat lommafoto el ylva wikland??
  • jessko

Vi har också tittat lite på Lomma foto. Tydligen är det 2 olika fotografer som fotograferar och vi finner den ena mer intressant än den andra. Det visade sig att den kvinnliga fotografen bara gör uppdrag åt dem när ordinarie fotograf, dvs han som äger firman inte kan. Den kvinnliga fotografen har tagit samtliga bilder ur det senaste albumet tydligen "Åsa & Fredrik". Gillar hennes bildstil mer. Hon har även tagit det fina bilderna ur dubbelbröllopet. Hon heter Lina Roos. Tror man kan boka henne direkt och väntar nu på prislistan.

• mis79

Hej!

Ok där ser man. Lina Roos har jag mailat och fått hennes prislista. tyckte hon var jätte dyr och inte alls förmånlig. Men hon tar fina bilder. Svårt det här att välja fotograf.

• Fröken förväntan

Vi har bokat Ylva Wikland till vårt bröllop i september så jag kan inte säga så mycket om slutresultatet än, men jag har träffat henne två gånger och hon är supergo, positiv och idérik. Vi har varit ute tillsammans och kollat på platser där vi kan fotas och så har hon visat bilder som hon tagit från andra bröllop.

• jessko

mis79 skrev 2008-07-14 21:21:18 följande:

Hej!Ok där ser man. Lina Roos har jag mailat och fått hennes prislista. tyckte hon var jätte dyr och inte alls förmånlig. Men hon tar fina bilder. Svårt det här att välja fotograf.
    Nu har jag också fått Lina Roos prislista och hon ligger en bra bit över Lomma foto. Och tyvärr kunde hon inte garantera att det var hon som fotograferade. Vi vill nämligen gärna ha en kvinnlig fotograf, känner mig tryggare då.
    Har begärt offerter från lite andra fotografer vi tycker är intressanta. bland annat Mette i Båstad. Tyvärr verkar det riktigt duktiga ligga rätt högt i pris. Jag antar att man får det man betalar för... tyvärr... Står i valet och kvalet om man ska lägga extra på fotograf. Vill gärna ha fina bilder från vår dag. Svårt!!!
  • mis79

Ja visst är det svårt! Just nu lutar det åt att vi anlitar ylva wikland. Har pratat med henne på telefon och hon är jätte trevlig. Och dessutom har hon fördelaktigt pris och bra bilder. Har kommit fram till att vi inte anlitar lommafoto iallafall, är inte jätte förtjust i deras bilder.

Fröken Förväntan; ylva verkar seriös och skönt att höra att du fått ett bra intryck av henne. som sagt var hon jätte trevlig i telefon. vi ska ha porträtt, innan o under vigsel och välkomstskål + mingel. det skulle kosta 3500 sen 750 i timmen på kvällen. 5500 för hela dagen om vi ville det. helt ok tycker jag om man jämför med andra fotografer.Ska ni ha en heldag eller bara porträtt? Vad kommer ni betala?

• Pyron

Vi ska ha ylva till fotograf på lördag. Har träffat henne en gång, och hon är supertrevlig, så även hennes man.
    Jag gillar de bilder som hon har tagit.

• Fröken förväntan
    mis79 skrev 2008-07-15 18:44:45 följande:
    Fröken Förväntan; ylva verkar seriös och skönt att höra att du fått ett bra intryck av henne. som sagt var hon jätte trevlig i telefon. vi ska ha porträtt, innan o under vigsel och välkomstskål + mingel. det skulle kosta 3500 sen 750 i timmen på kvällen. 5500 för hela dagen om vi ville det. helt ok tycker jag om man jämför med andra fotografer.Ska ni ha en heldag eller bara porträtt? Vad kommer ni betala?
    Vi ska ha porträtt innan och under vigseln samt väkomstskålen + mingel... till samma pris. Under festen sedan fotar min svåger som är en duktig amatörfotograf. När är ert bröllop? Om det är efter 20 september lovar jag att återkomma om slutresultatet
  • lisen85

5500 e precis samma som vi betalar för en heldag + secret box.

• jessko

mis79: Hur mycket bilder får man då? Får man alla som hon fotograferar under hela dagen?

• mis79

Hej allihopa!
    Vårt bröllop är den 13 juni nästa år så Pyron och Fröken förväntan ni får gärna komma och berätta hur det gick på Er dag!

Jessco; man får alla bilder på dvd, högupplösta och redigerade. Ett bildspel. Tror hon sa ca 500 redigerade bilder. Sen ingick det en färg och en svart/vit bild i format A3. Och som alla andra även säger, hon är super trevlig!! OCh det är ju ett stort plus.

Lisen85; det är svartmagi du menar? De har bra priser men gillar inte bilderna på deras hemsida.när min m2b såg deras sida så totalvägrar han. Dessutom har jag mailat dem och de har inte svarat och det är snart en vecka sedan. Men visst e de billiga men det e ju inte allt.

• sokkerstruten

guuud vilket bra pris! vi fick betala 4500 för bara en timma, men vi är supernöjda med våran fotograf ändå!!!

mis79 skrev 2008-07-15 18:44:45 följande:
    Ja visst är det svårt! Just nu lutar det åt att vi anlitar ylva wikland. Har pratat med henne på telefon och hon är jätte trevlig. Och dessutom har hon fördelaktigt pris och bra bilder. Har kommit fram till att vi inte anlitar lommafoto iallafall, är inte jätte förtjust i deras bilder. Fröken Förväntan; ylva verkar seriös och skönt att höra att du fått ett bra intryck av henne. som sagt var hon jätte trevlig i telefon. vi ska ha porträtt, innan o under vigsel och välkomstskål + mingel. det skulle kosta 3500 sen 750 i timmen på kvällen. 5500 för hela dagen om vi ville det. helt ok tycker jag om man jämför med andra fotografer.Ska ni ha en heldag eller bara porträtt? Vad kommer ni betala?
  • Pidis

Kolla på mina foton Ylva har tagit dem
    Träffade henne för 2 veckor sedan så man visste vem man anlitar.
    Vi fikade och sen fotade vi lite i gamla stan. Underbart trevlig tjej. Kändes kanon

• ceowyn

Ylva Wikland kan varmt rekommenderas. Hon fotade oss på vår stora dag och vi är otroligt nöjda.
    En mycket duktig fotograf; ambitös, idérik och mycket noggrann.
    Anlitar ni henne kommer ni att få ett mycket fint minne från er bröllopsdag.

• lisen85
    mis79 skrev 2008-07-18 16:21:52 följande:
    Lisen85; det är svartmagi du menar? De har bra priser men gillar inte bilderna på deras hemsida.när min m2b såg deras sida så totalvägrar han. Dessutom har jag mailat dem och de har inte svarat och det är snart en vecka sedan. Men visst e de billiga men det e ju inte allt.
    hade själv inga problem med mailkontakten och det finns ju telefonnummer med. kan ju vara så att det e semestertider oxå. mina secretbox bilder blev helt underbara och de var hur trevliga som helst men det finns ju rätt många fotografer att välja på och det ska kännas rätt så om din m2b inte tyckte det kändes rätt tycker jag ni ska välja någon annan.
Svar på tråden Ngn som anlitat lommafoto el ylva wikland??