• Fredrik och Sabine

    plusbrudar i axelbandslös klänning?

    Finns det fler plusbrudar därute som kommer att ha axelbandslös klänning? Jag är en strl 48 och om 16 dagar ska jag gifta mig i min axelbandslösa klänning. Jag kände mig som en prinsessa i klänningen - men nu plötsligt har jag fått jätteångest för mina överarmar som inte är direkt slimma.
    Känns jobbigt!!!!
    Hur känner ni andra plussisar som har axelbandslöst? Ska ni ha sjal över eller hur gör ni?
    Tror ni gästerna kommer att tänka på armarna?

    Jag är nojjig - jag veeet! Men kände att jag måste skriva av mig lite.

  • Svar på tråden plusbrudar i axelbandslös klänning?
  • mrsD

    IdaälskarLennart - vilken vacker klänning! hade inte en tanke på dina armar, blicken dras till de rosa linjerna och draperingen i midjan!

    o jisses vilken sötis till vovve!! =)

  • IdaÄlskarLennart

    Tack.. kanske ska man skippa bolero.. men jag vet inte .. det värmer när du säger så .. TACK !

    Jo, min hund är den sötaste =) hehe .. har bara haft henne en månad.. fast hon är sju månader nu =)


    mrsD skrev 2008-08-01 19:11:29 följande:
    IdaälskarLennart - vilken vacker klänning! hade inte en tanke på dina armar, blicken dras till de rosa linjerna och draperingen i midjan!o jisses vilken sötis till vovve!! =)
  • mrsD

    IdaälskarL - är det en varm dag tycker jag absolut du kan skippa boleron! det snarare breddar än slimmar *personlig åsikt*

    hur kommer d sig att ni bara haft henne en månad om hon redan e 7 mån? omplacering?

    har själv en omplaceringshund, hon e 4 år nu=)

  • IdaÄlskarLennart

    ja, hon har bott hos tjejen som fick valparna. mamman till min hund dog och hon har behållt den här av fyra valpar. Men nu träffade hon en kille för två månader sen som var jätte allergisk och grannen våran hade tipsat om hur bra vi är med hundar och hur gärna vi ville ha en hund så då blev hon vpran för en månad sen drygt =)


    mrsD skrev 2008-08-02 16:28:29 följande:
    IdaälskarL - är det en varm dag tycker jag absolut du kan skippa boleron! det snarare breddar än slimmar *personlig åsikt* hur kommer d sig att ni bara haft henne en månad om hon redan e 7 mån? omplacering?har själv en omplaceringshund, hon e 4 år nu=)
  • Anja 19 juli 2008

    asi75

    är den första korsetten på bilderna där, som jag har. Den går ner över höften, döljer allt man vill dölja. Är även avtagbara strumpeband på den så att man kan ha riktiga stayups om man vill.

    Ska snart lägga ut den i annonserna, så fort vår dator hemma är lagad. Är på jobb nu Shit alltså, vilken känsla det är när den snöras åt och man får helt platt mage och värsta midjan utan att det känns minsta lilla jobbigt eller att man behöver hålla in magen. Det gjorde min dag kan jag säga. Utan korsetten hade jag itne kunnat slappna av hälften så mkt. Den ger såååå vacker form!! Rena trolleriet!

  • Anja 19 juli 2008

    jag blev rekommenderad att INTE köpa en korsett som går ÖVER bysten, då det är skitsvårt att få en sån att passa. Jag vt inte hur många jag provade. Satt hur taskigt som helst. Antingen helt för stora kupor, eller för små. Inte alls fint!

    Men en underbystkorsett ger ännu snyggare form ioch med att även "övre" magen hålls in ordentligt (om man har överbystkorsett så blir det ju en sluttande "kurva" från byst till mage, medan det blir platt på övre magen med en underbystkorsett och sen bullar bysten ut på ett "rundare" sätt över. Man har alltså en vanlig axelbandslös bh över korsetten. Funkar toppen!

    Jag snörade in min midja ca 8 cm, men man behöver inte snöra in så mkt för att det ska bli snyggt. Man kan dock snöra in upp t 15 cm men det rekommenderar jag ingen på bröllopsdagen.

    8 cm däremot känns inte ett dugg jobbigt. Faktiskt bara skönt! Man känner sig verklgien fin!

  • dockis

    Med korsett beror det ju också på vad man vill ha...en over bust plattar ofta till bysten och pushar upp, speciellt Edwardianska (tänk Jane Austen). En riktig korsett snörar man så att den sitter bra över bysten. Det är sällan kupor på en sådan ens om den är over bust, inte så tydliga i alla fall. Det finns dem med kupor men också dem utan. De korsetter jag har provat har i alla fall inte varit några problem att snöra till över bysten.

    Jag älskar korsett för den ger mig, med stor mage och ingen midja, en timglasfigur. Dessutom blir hållningen fantastisk.*S*

    Argh, mindre än tre veckor kvar och massa jobb återstår!! Men kul...*S*

  • Bauti

    Jag valde att ha en båtringad klänning (se mitt galleri).
    På så sätt så slapp jag att visa överarmarna.

  • Anja 19 juli 2008

    dockis

    nä där är inga kupor på korsetterna men på mig gick det faktiskt inte att få till formen hur man än snörade. Jag har oxå stor mage och typ D-kupa men de flesta korsetter funkade ej, var för stora upptill även när de var helt insnörade och tog man en större storlek så fick man ej ihop den över magen. Helskumt. Hon i butiken sa att det ofta är så med over-bust, att de långt ifrån passar alla så att under-bust är säkrare (om man nu ska beställa och inte kan ta sig till en butik). Jag tror jag provade 6 olika korsetter och ingen gick att passa över bysten.

  • Anja 19 juli 2008

    Tror det är pga stålskenorna, de har ju en viss form, såg iallfall superkonstigt ut på mig.

    Tack Dockis för din söta kommentar i min gästbok

  • rosarosen1

    Anja 19 juli 2008

    du har helt klart övertygat mig att inte köpa en overbust. Men hade du en helt vanlig axelbandslös bh till? Tycker många av dem sitter dåligt.

  • Anja 19 juli 2008

    ja jag hade en vanlig och JAG LETADE LÄNGE innan jag hittade en bra. Gick till Change, åkte till en underklädesbutik som heter Kvinnligt under, gick till en annan lyxunderklädesbutik och ALLT SATT SOM SKIT. Sen gick jag till Lindex. Hittade fyra stycken axelbandslösa som alla satt perfekt! *asg*

    Så typiskt, billigt är bra eller vad säger dom

  • rosarosen1

    Perfekt, speciellt när butiken ligger typ "runt hörnan". Då börjar jag med att kolla i de mer vanliga butikerna då.

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-11 11:36:16 följande:


    ja jag hade en vanlig och JAG LETADE LÄNGE innan jag hittade en bra. Gick till Change, åkte till en underklädesbutik som heter Kvinnligt under, gick till en annan lyxunderklädesbutik och ALLT SATT SOM SKIT. Sen gick jag till Lindex. Hittade fyra stycken axelbandslösa som alla satt perfekt! *asg* Så typiskt, billigt är bra eller vad säger dom
  • Kärlek ger näring åt själen

    Jag köpte min balconette på GeKås i Ullared för 59:- Den sitter så perfekt så det är nästan skrämmande. Så jag känner att jag har gjort världens kap istället för att köpa dyra

  • Augustibruden 2008

    Anja, vad för korsett köpte du o i vilken affär?

  • Caaia

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-01 08:35:19 följande:


    Långö2008Åh så glad jag blir, men jag kan berätta att jag har en vollerskorsett på mig. Den snörar in ORDENTLIGT. Stålskenor osv Snörade in min midja från 90 till 80 cm
    Lite OT, men vart skaffade du den? jag letar för fullt, men har inte hittat nån jag gillar med rätt funktion än...
  • Zozo

    Jag var förvisso inte mer än 42/44 till bröllopet men jag har alltid naturligt grova och muskliga armar (inte helt utan fett nej) men jag hade axelbandslöst och kände mig jättefin i det. Jag gillar inte att ha langärmat annars heller och sjal är bara jobbigt och drar mer till sig uppmärksamheten än ngt annat.. Det blir ofta sa när man försöker skyla över nagot. Var ditt allra finaste jag och var stolt över det, sa tänker ingen annan pa dina armar!

    Min axelbandslösa klänning var tvadelad och satt som en smäck - jag behövde verkligen inte dra i den. En klänning som är figursydd (indragen i midjan) eller tvadelad har ingen möjlighet att trilla ner om den inte gar sönder. Se bara till sa att överdelen sitter at bra, sa är det absolut ingen fara med axelbandslöst!

  • Anja 19 juli 2008

    Men va... jag hade ju skrivit ett svar, men det har inte kommit med??

    Jag köpte den på www.dreambride.se

    titta på underkläder och vollers korsetter, det är den första, den som är lite längre

Svar på tråden plusbrudar i axelbandslös klänning?