• crazi bunny
    Äldre 7 Jul 15:24
    12027 visningar
    10 svar
    10
    12027

    När bör man gifta sig (vilken ålder e bäst)?

    Hej allihop! jag e ny här i bröllopstorget, det verkar vara en rolig sida. Hursom helst har jag en fråga och jag skulle bli glad om jag fick veta era åsikter om detta. Hur gammal tycker ni att man bör vara när man ska gifta sig? Jag är en tjej på 18 år (snart 19 i augusti) och jag vill så gärna gifta mig, men jag har inte ens flyttat hemifrån men det e min största önskan....eftersom det här är en bröllopssida, chansar jag på att många av er är gifta/förlovade, när kände ni att ni var redo att ta det steget? spelar åldern någon roll?

    skulle vara väldigt tacksam för era svar!

  • Svar på tråden När bör man gifta sig (vilken ålder e bäst)?
  • Nalle Puh 40
    Äldre 7 Jul 15:25
    #1

    När man känner sig mogen och vet att man vill leva med sin kille/tjej resten av livet...

  • snart fru magnus­son
    Äldre 7 Jul 15:26
    #2

    Jag tycker det har att göra med vilken relation du har till din partner, om ni båda känner er redo för att ta det steget.
    Om ni inte känner att det är någon brådska tror jag att ni kan börja med att flytta ihop. Det är också ett stort steg!

  • Kiwi08
    Äldre 7 Jul 15:55
    #3

    Har absolut inget med ålder att göra. När du träffat en man du vill leva med & personligen tycker jag det är smart att leva ihop lite innan man gifter sig så man känner varandra i vardagen. =)

  • lindah­allman
    Äldre 7 Jul 16:04
    #4

    jag är nitton år i juli och jag ska gift mig med min pojkvän i augusti. åldern spelar ingen roll. vet du att du vill leva med honom resten av ditt liv så är det inget som säger att du ska vänta. vissa här på BT anser att man inte ska vara för ung men det håller jag inte alls med om!

  • tolont­a
    Äldre 7 Jul 16:09
    #5

    Finns ingen rätt ålder, det handlar snarare om att hitta rätt person.

    Men jag rekommenderar också, precis som Kiwi08, att man bor ihop först, och ser hur det fungerar att leva tillsammans. Allt är inte rosenrött när det handlar om hur man ska ordna med städa, tvätta, diska, handla, laga mat, vad man ska lägga pengar på och annat...

    Det handlar ju inte bara om känslor, utan även om att kunna jämka ihop sina liv utan att någon blir olycklig, och veta att man kan hantera konflikter på ett bra sätt.

    Jag kan också säga att jag var 17 när jag och min blivande man blev ihop, vi gifter oss nu när vi är 27. Nu är vi färdigpluggade, och vi har jobb och ekonomi till att ordna vårat bröllop som vi vill ha det, vilket är viktigt för oss.

  • Annaoc­hHenri­k
    Äldre 7 Jul 16:10
    #6

    Så fort man är myndig bör man ju vara mogen nog att ta stora beslut om sitt liv och veta när man är redo att binda sig till en anna för resten av livet. Jag hade inte varit redo förrän nu (25), men det är jag det...
    Jag tror att det viktigaste är relationen, att man har en riktigt bra relation och har levt ihop tillräckligt länge för att känna sig så säker som man någonsin kan vara...

  • Äldre 20 Jul 23:29
    #7

    Hej ! Jag är 14 år och vill gifta mig

  • Aniara­4
    Äldre 20 Jul 23:43
    #8

    Jag skulle säga att om man bara vill gifta sig i största allmänhet men inte har någon speciell person i åtanke, då är man förmodligen inte mogen att göra det, oavsett ålder.

    Om man däremot har delat livet med någon en tid, känner den väl, älskar den djupt och innerligt, vill hjälpa den andre att växa och bli sitt bästa jag, och är beredd att satsa och göra allt för en stabil och varaktig relation, inklusive att avstå från sånt som annars skulle ha varit trevligt (som att gära sin egen grej utan att ta hänsyn till andra, andra romanser osv förhoppningsvis resten av livet, om det är äktenskapet man drömmer om och inte bröllopsdagen - då är inte åldern det avgörande.

  • Äldre 20 Jul 23:49
    #9

    Oj vilken dammig tråd... 2008


    Undrar om TS har känt sig mogen att gifta sig nu när hon är 6 år äldre :) 

  • Äldre 20 Jul 23:58
    #10
    Chicita skrev 2014-07-20 23:49:33 följande:

    Oj vilken dammig tråd... 2008

    Undrar om TS har känt sig mogen att gifta sig nu när hon är 6 år äldre :) 


    Kanske både gift och skild ett par gånger ;) Vore spännande att bli uppdaterad !
Svar på tråden När bör man gifta sig (vilken ålder e bäst)?