• pluttefisa

kan man pusha lite för svensexan om bestman är lite 'lat'?

Hej! Jag undrar vad ni tycker om att själv (jag alltsa, inte min sambo) ta initiativet att skicka ett mail till bestman med de datum som vi inte är hemma och alla email adresserna till sambons kompisar? Jag vet att det är lite pushigt, men samtidigt vet jag ocksa att bestman är lite initiativlös och mycket väl kan vänta till tva veckor innan bröllopet innan han tar tag i nagot...och jag vet ocksa att min sambo skulle bli besviken om det inte blev av. Vad tycker ni, är det ok att skicka email eller ska jag inte lägga mig i alls?

• Svar på tråden kan man pusha lite för svensexan om bestman är lite 'lat'?
  • Tooticki

Så länge du inte styr och ställer utan bara vill hjälpa till så är det väl helt ok.

• Sommargrönt

Jag ringde min blivandes bror och vi kom överens om att jag skulle maila telefonnummer. Anledningen var att min blivande umgås i tre-fyra kompisgäng som inte känner varandra. Det blev väldigt oklart vem som skulle samla alla och han har ingen bestman. Jag gav även ett litet tips, talade om vad som var helt olämpligt, sa att det inte var uppskattat precis inpå och talade om vilka datum han är bortrest i jobbet. Kanske låter pushigt men för mig är det viktiga att min blivande får en fin dag, inte vad hans bror eventuellt tycker. Efter det mailet har jag inte lagt mig i ett dyft och tänker inte göra det heller. Bryr mig inte om vad de gör eller när nu, jag har sagt mitt och det jag vet att min blivande skulle uppskatta. Bara min inte håller på och kollar sen så kan det väl inte spela så stor roll? Och misstänker man att något kommer göras tokigt så är det ju bättre att säga till. Jag tycker du ska maila!

• eleja

Jag behövde visserligen inte puscha för de var så bra ändå. Men jag skrev i alla fall ute en lista på alla som var inbjudna och bockade för dem som var lämpliga att njuda på svensexan (för oftast känner ju inte bestman alla) samt telefonnummer till alla och gav till dem i förväg. Det borde väl vara en tillräcklig pik. Sedan stämde de av datum med mig, men det tycker jag är ok att förekomma med också.

Däremot tycker jag att man ska hålla sig borta från innehållet i svensexan och "vad som är lämpligt" det har vi faktiskt inte med att göra. Har han vettiga kompisar vet de vad han vill och inte vill.

• Kakan Mascha

Du pushar inte - du hjälper till med information!
    Behöver ju inte utttrycka dig på ett sätt som verkar "på" utan mera informationsaktigt.
    Tycker det är bra om du mailar. Men sen kan det räcka också.

Lycka till!

• pluttefisa

Ja, jag tänker ju inte lägga mig i vad de ska göra, de far de bestämma själva, och som ni sa, bra kompisar vet ju vad han vill göra, sa.. ja, da mailar jag iväg namnlistan da...!

Svar på tråden kan man pusha lite för svensexan om bestman är lite 'lat'?