Bästa möhippan ever!!
Åååh så underbar min dag var igår! Blev totallurad av tjejerna!
För det första fyllde jag år igår och mamma och jag hade bestämt en heldag i Köpenhamn (vår tradition att åka dit på min födelsedag). Jag var lite misstänksam men å andra sidan har jag varit det de senaste femtioelva lördagarna! =)
Jag satte mig på stadsbussen i Eslöv för att åka till tågstationen, klockan var 08.20, och jag tänkte i mitt lilla sinne: "Hmmm, undrar om det blir av idag? Nåja, jag tänker inte känna mig lugn förrän jag nått Köpenhamn!"
När jag kom till tågstationen så gick jag ner i tunnelgången, såg lite människor som fnittrandes gick upp för en trappa på perrongen och tänkte inte så mycket mer på det...
När jag så själv svänger upp för trappan så hör jag bara "Suprise!" och där står hela skocken med de närmsta vännerna och släktingarna iklädda vita tröjor, änglavingar och glorior! Haha! Att det var utklädda till änglar handlar om att mitt namn, Angelica, ju betyder änglalik, så det var temat för hela dagen.
Jag blev duktigt chockad! Jag fick en ögonbindel på mig och en "väska" med lite "vätska" i (såg senare att det var en kateter med gul blandning..., redbull & vodka) och fick hoppa in i en bil.
Vi kör runt i tio-femton minuter och jag antar att vi är i Lund, för det är den tiden det tar att köra dit. När jag kommer ut ur bilen hör jag en katt som jamar och säger "Ha! Jag tror vi är på en bondgård!" Mina två vänner leder mig lite sicksack förbi något, jag uppfattar att det blir mörkt och tror vi har gått inomhus. Jag luktar och tycker mig ana lite gamla dofter och utbrister: "(sniff, sniff) Mmmm... nu har vi nog gått in i ett gammalt hus känner jag.."
Helt plötsligt stämmer alla tjejerna upp i ett "ja må hon leva" och tar av mig bindeln - då står jag i mitt eget "gamla" hus!!! Haha! Där fick jag för gammalt!
Vi åt lite frukost, drack champagne och jag fick på mig en tröja med tryck ("Angelicas möhippa 2008-05-07" plus en bild av mig med änglavingar). Vid champagneskålen fick jag motta en present från var och en och sen skulle jag gissa vem den symboliserade (tex. fick en väska - fattade direkt att den var från svärmor för hon är tokig i att shoppa väskor) Så jäkla kul då både tjejerna och jag fick tänka till!
Sen var det dags att få på ögonbindeln igen och vi for nu iväg en lång bit, en halvtimme cirka, och jag hade verkligen ingen aning om var vi befann oss.
Av med bindeln och nu var vi plötsligt på Vildmarkscentret utanför Höör!
Här delade vi upp oss i två lag ("Angels angels" och "The fallen angels") för att möta varandra i femkamp. Vi gjorde skidgång, pilskytte, spikslagning, luftpistol, lassokastning och yxkastning och mitt lag vann med 5-1! Jag fick på mig bindeln igen, men behövde bara gå en liten bit - in till rummet med "RidingBull"! Haha! Mitt sk "rekord" blev 15s på den jäkeln! Rekordet öht blev på 61s!!!
Men gud va kul det var med alla de grejerna, verkligen till att rekomendera till andra! Sen åt vi baguette och drack lite mer "vätska".
Dags för ögonbindeln igen och nu misstänkte jag att vi kom tillbaka till Eslöv, jag fick en låda på magen och sen tog de av bindeln. Jodå, visst var vi i Eslöv och nu skulle jag sälja hemmaritade (som tjejerna hade gjort) vykort på änglar i alla dess slag för att få ihop till min lilla festkassa!
Försäljningen gick mycket bra och jag kom snabbt upp i över femhundra spänn! (något att tänka på till fattigare tider!) =)
Sen fick jag springa genom fontänen och bli dyngsur!
Ögonbindeln på igen och sen snurrade de mig några varv och till slut gick vi in på hotell Stensson där tjejerna bokat en svit med bubbelbad och dylikt. Där mös vi allihopa, åt snask, rökte, drack och gjorde oss igordning för kvällen. Jag fick byta tröja till en knallröd och sen fick jag ett par djävulshorn på mig, änglarna fick förbli änglar.
Sen bar det av till restaurang Castrum för lite mat och mer "vätska", vart inom sexbutiken som ligger bredvid och bytade ett vykort mot en pin "stop staring at my tits!"...
Åt gott och sen bar det iväg till stationen för en utekväll på "Swing it" i Malmö!
Både farbror polisen och sisådär tjugotalet bilar tutade efter oss vart vi än gick, så jäkla ball hela dagen var, precis så som jag drömt om!
Ännu mer värmde det i hjärtat då alla "mina" tjejer var där och jag fick höra att de haft flertalet träffar ända sen januari för att planera den perfekta hippan! Tänk att det finns så underbara vänner, jag är såååå stolt!
Det enda tråkiga - är att det nu är över (såvida jag nu inte ska försöka gifta mig en gång om året, med samme man of course!) och denna underbara dag är nu ett minne för livet!
Ursäkta att det blev så långt, men jag vill bara berätta!
Hoppas att det är fler av er som får uppleva liknande!
Angelica, alias Dolliver