• Labolina07

Vad är rimligt att ge till brudpar?

ja, hur mycket, i pengar? Vi tänkte 4-500 kr. medans några andra som vi vet kommer ge 300. Då är vi lika nära brudparet...

• Svar på tråden Vad är rimligt att ge till brudpar?
  • Äntligen dax!

Rimligt är att ge så mycket man vill och anser sig ha råd med ;)

Vi fick allt från 20:-/ per person av mina arbetskamrater, till 5000:- av makens föräldrar... :)
    Klart vi var tacksamma över de femtusen, men de mindre gåvorna kändes absolut precis lika värdefulla för oss!

• Afrodite76

Vi ger 1000 kr och det var ungefär samma summa som vi fick av de gäster som gav oss pengar i gåva.

• zsandora

Får ju inte glömma att det handlar inte om pengarna. Min moster ringde mig igår å fråga vad vi ville ha. Ja sa att vi hade skrivit ut pengar i infoblad, men huvudsaken är att dom kommer å har en rolig fest ihop med oss.

Å att kort e viktigt, ja sparar på allt sånt... sen om de e tomt lr ej spelar ingen roll

• Nalle Puh 40

Tycker inte att man kan säga en viss summa, är upp till var och en och det är ju alltid tanken som räknas...

• sowa65

var och ens egen ekonomi. välkommen även utan present, det är inte därför vi bjuder till bröllop....

• Kiwi08

det beror på
    hur gästens ekonomi ser ut
    hur nära man står
    hur dyrt det är för gästerna att komma på bröllopet (resa, inköpt av kläder, boende osv)

det mesta vi har gett är 1000kr & då stod vi nära brudparet men hade också lagt lika mycket i reskostnader. det minsta är nog 300kr.

• Therese 83

Vi kommer att ge 500 kr/par, så det blir sammanlagt 2000kr.

• Labolina07

japp det håller jag med om, beror på ekonomi, hur nära osv

Skoj att se hur alla tänker

Svar på tråden Vad är rimligt att ge till brudpar?