• Brud 080823

Behöver skriva av mig...

för jag är så ledsen och orolig. Min mamma ha sedan en vecka sen blivit sjuk. Läkaren säger att det är utbrändhet men vi i familjen tror inte riktigt på det. Hon är trött,pratar knappt,allmänt förvirrad. Hon har även svårt att hålla balansen,ser ut som om släpar ena benet lite. Härom dagen satt hon och tittade på "Sjukhuset" på Tv och rätt som det var när en läkare syntes i rutan utbrast hon "det är ju han!" när min syster frågade vad hon menade med det så svarade hon inte. Det hände ytterligare en gång att hon sa det om en annan läkare i programmet. Så hon har blivit så lustig.
    Vi är rädda för att det kan var en stroke eller tumör! Vi ska försöka få läkaren att se till så hon får göra en magnetrönthgen av hjärnan så fort som möjligt.

Är så orolig! Vill ju att hon ska vara sig själv till bröllopet.

• Svar på tråden Behöver skriva av mig...
  • mad78

Stå på dig. Min svärmor var tvungen att vara påstridig och fick träffa många läkare innan hon fick en diagnos. Kolla upp så det inte är TBE, det kan ge många olika symtom beroende på person. Lycka till.

• Brud 080823

tack för allt stöd! Jag hör av mig om hur det går... Kram till er alla! Tack för att ni finns BT!

• Masha
    mad78 skrev 2008-07-05 22:26:03 följande:
    Stå på dig. Min svärmor var tvungen att vara påstridig och fick träffa många läkare innan hon fick en diagnos. Kolla upp så det inte är TBE, det kan ge många olika symtom beroende på person. Lycka till.
    Precis, har de testat för TBE och Borrelia?? Det ger ju liknande symtom. Det kan också visa sig väldigt lång tid efter ett fästingbett.
  • FruRålin080808

*kramar om* Åk iväg med henne så fort ni bara kan!

• Garonne

Borrelia var min första tanke också. Min mamma hade det för ett par år sedan och hon betedde sig konstigt och somnade överallt. Hoppas allt ordnar sig!

• Brud 080823

Det har inte tagits prover för något utan bara vanliga som sänkan,socker, blodtryck,EKG (heter det va, när man kolla hjärtat)nervinpulser,kroppskontroll osv.

Ska säga till att de testa för TBE och borrelia, tänkte faktiskt på det när hon blev sjuk förra veckan. men man tycker ju att läkare ska själva se till och testa om det kan vara det.
    Men i dagens sjukvård är det väl så att man själv måste se till så att alla prover tas.

• lillaj

Kikar in bara för att se om ni fått någon hjälp än..

• Brud 080823

Hon var 99% normal igår kväll,men idag var hon helt väck...vad sjutton kan det vara!!
    Ska till läkaren imorgon igen..

• Brud 080823

Hej på er!

Nu har hon magnetröntgas och de hittade ett blodkärl innanför kraniet som brustit. Detta har gjort att det skapats en blödning som trycker på hjärnan och som gör att hon är så konstig.
    Så nu ska de åka ner till Lund och borra hål och tappa ut det blodet,sen så ska hon bli normal igen. Så vi får hoppas på det! Tack för allt stöd! Kram till er alla!

• aikidoaasa

Hoppas att allt kommer att gå bra med din mamma. Vad bra att de hittade vad det var som var felet med henne. Ibland måste man verkligen stå på sig mot läkare.

• Tooticki

Vad skönt att de hittade felet!
    Jag sänder varma tankar till dig och din familj och hoppas att din mamma blir helt återställd!

• Zsarah

skickar över styrkekramar till er.

• mad78

Skönt att dom hittade felet. Lycka till!

• janedoe

Skönt! Jag håller tummarna!

Svar på tråden Behöver skriva av mig...