• grata

Hur göra med vrånga arbetskamrater

Jag min sambo har planerat att åka till Maldiverna för att gifta oss i maj nästa år. Nu är det så att vi bör boka snarast för att kunna få ett vettigt pris. Det i sig är inget problem för oss då vi är säkra på att det är dit vi vill. Men när jag skulle kolla med en kollega om det är ok att vara ledig då så säger hon att det kan ju inte hon veta nu heller... Visst, det kan jag förstå, men man kan ju anpassa lite... Hon tar ledigt lite hipp som happ, har bett mig att inte ta mer än tre veckor i sommar för sen ska hennes dotter förmodligen gifta sig... Och jag brukar alltid vara anpassningsbar och låta henne sticka tidigare och vara ledig när hon vill... Nu känns det nästan som om vi bara ska skita i alltihop... Behövde bara skriva av mig lite, men har någon något råd om vad jag ska göra tar jag tacksamt emot det....

• Svar på tråden Hur göra med vrånga arbetskamrater
  • GME76   080802

Usch vilken ego-människa. Har inget råd annat än att tala om att det inte borde vara problem för henne eftersom ni är ute nästan 1 ÅR!!!!! i förväg. Nä, sätt ner foten banne mig .

• Garonne

Det låter som en sådan människa som inte kan ge klart besked förrän dagen innan, ifall det skulle dyka upp något. Jag håller med föregående talare; sätt ner foten och säg att ni måste boka nu, och det måste gå att fixa på något sätt!

• Efter 11 år är det min tur

Skit inte i allt för att hon är vrång Som föregående skrivare skrev...sätt ner foten och lycka till//Anna

• MissDevout

Hmm, kan hon verkligen bestämma det? Det är väl din personalchef som godkänner semestern? Och när du är ute i sådan god tid så tror jag att de har svårt att neka dig. Om du inte är ekonom eller nåt sådant så du måste vara på plats vissa tidpunkter.

Lycka till!

• 27juni2009

Ja tala om för henne att dte är jätte viktigt för dig att du får ledigt, av personliga skäl om du inte vill berätta tat ni sk agifta er så ska du itne behöva det bara för att få ledigt. Tala med chefen oxå
    klart du sk akunna få ledigt när du säger till i så god tid

• 20080301

Jag hade inte brytt mig det minsta utan gått till den som beviljar semestern och frågat. Sen hade jag efter hennes beteende nu satt mig på tvären när hon ska iväg tidigare osv.

• Bride in England

Ja jag haller med ovanstaende talare - ga och prata med hennes chef. Sjalvklart kan de vara flexibla med detta!!! Strunta i henne, den bittra tanten.

• Sommargrönt

Varför ska hon bestämma sina planer först och du därefter? Om du är ute i god tid så är väl dina planer minst lika viktiga som hennes? Boka resan! Och se till att chefen vet om det så det är klart och tydligt att du hade planer först!

• grata

Nu har jag pratat med min chef som sa att jag absolut ska ha semester då! Så nu tänker jag boka! Men jag tycker ändå att det var riktigt dåligt av henne när jag alltid ställer upp för henne!

• jennieoper

Men du jag tycker att du bokar resan!

Hon kan inte neka dig till att ta semester,den har du arbetat in...

Jag tycker du åker!

• Bride in England
    grata skrev 2008-07-04 12:43:32 följande:
    Nu har jag pratat med min chef som sa att jag absolut ska ha semester då! Så nu tänker jag boka! Men jag tycker ändå att det var riktigt dåligt av henne när jag alltid ställer upp för henne!
    Bra!! Och nu ska du satta kappar i hjulet for henne nasta gang Sorry jag ar lite hamndlysten av mig Harligt att du fick ledigt iallafall, haha at henne.
  • GME76   080802

Härligt TS, såna arb.kollegor ska sättas på plats .

• Originalrosen

Ja, jösses - vilka människor det finns! Bra att det ordnade sig!

Svar på tråden Hur göra med vrånga arbetskamrater