• Hvidbrud

Vilda blommor

Hej!
    Vi gifter oss om 17 dagar!! Iiihh!!

Vi hade tänkt plocka blommorna ill bordsdekorationen själva dagen innan, men då vi ska ha festen i Östergötland (själv är jag skåning) så vet jag ingt om de vilda blommorna som är där i mtten på Juli.

Vlka blommor håller sig fina över natten? Vilka ska man undgå? Ska de stå i kylskåp?
    Hjälp miglugna mina bröllopsnerver och enorma kontroll behov!
    Tusen tack för er förståelse...
    -Bridezillan i stadie 3

• Svar på tråden Vilda blommor
  • lycklig78

Vilda blommor... Det kan nog bli svårt.

Här är i stort sett allt utblommat. Jag bor i västra värmland.

• Fröken förväntan

Hmmm, jag bor i Linköping men i stan finns inte mycket blommor alls Har sett de vanliga ängsblommorna som rödklöver och smörblommor, timochtej och andra strån. Men jag skulle tippa på att det inte skiljer så mycket från Skåne... beror ju på var i Östergötland ni ska vara också. Här har vi växtzon 2 och i Skåne växtzon 1 så det skiljer ju inte så mycket.Jag var kankse inte till så mycket hjälp...?!

• lycklig78

Inte jag heller känner jag

• Hvidbrud

nej men oj då! Det är ju utanför Linköping vi ska vara... På Ekenäs. men ängsblommor är ju ganska fina, men inte så kul kanske.
    Men då får vi ju komma på en annan lösning. Hmmm... Nått ställe man kan handla blommor på. En plantskola kanske?

• Fröken förväntan

Jo, ängsblommor är fint, hade gärna haft det då vi ska ha festen på en gammal loge. Men vårt bröllopär inte förrän i september så jag har gett upp vilda blommor. Man kan ju kanske blanda ut dem med lite köpta blommor? Frågan är bara om de kankse har blommat över till bröllopet?!

Ett tips på handelstrådgård är i alla fall Blomstertorget i Tannefors (Linköping). De brukar ha ganska mycket tycker jag men det finns säkert en massa andra ställen

...och Ekenäs är så vackert! Vad fint ni kommer få det

• Hvidbrud

Tack fröken förväntan!
    Bra idé med at blanda ut blommorna med köpta. det tror jag att vi får göra. Har precis skrivit och frågat slotts-vaktmästaren om han vet hur det är med blommor nu års. Han borde ju se vad som växer där omkring...

Det är ett så vackert område och natur där ute, och vi håller festen i ladan som tillhör slottet, så jag är enig med dig, de vilda blommorna skulle vara så vackra!

Nu ska jag på jagt efter en häftig gammal bil!

• Alvön

Min kompis gifte sig i Göteborg i mitten av augusti, hon hade vilda blommor som bukett + som dekoration. Det var jättevackert, såg inte så "uppställt" ut som det kan göra när det är alldeles för fixat, om du förstår vad jag menar.
    Blommorna plockades av brudens mor som var ute dagen före bröllopet, det tog sina timmar att plocka men nog fanns det gott om dem ute på ängarna ändå.

Lycka till!

Svar på tråden Vilda blommor