• Mikabe­lla
    Äldre 1 Jul 18:00
    2645 visningar
    17 svar
    17
    2645

    Nike+Ipod?! Någon mer?

    Har precis kommit hem från en runda i löpspåret tillsammans med mina Nike+ skor och min Ipod Nano. Är såååå kul att använd! Någon mer som är frälst!? Hur går det för dig? Hur många kalorier blev du av med? Hur snabbt gick du 1 mil?

    Här kan vi berätta, utmana varandra och såklart peppa varandra med tips o små sparkar i rumpan när det behövs

  • Svar på tråden Nike+Ipod?! Någon mer?
  • Brud28
    Äldre 1 Jul 18:16
    #1

    Ipoden är fantastisk att ha när man tränar, har tre olika här hemma

    Gör ett sista desperat försök just nu att gå ner i vikt!
    Syr in klänningen om en vecka och vill vara i form tills dess.
    Men de är jätte svårt att ta tag i de..

  • Mikabe­lla
    Äldre 1 Jul 18:28
    #2

    Jag håller med! Såå svårt i starten, men har man bara hållt på någon vecka eller två så blir det som ett gift

    Hur gör du för att minska i vikt?

    Jag går/joggar/springer en morgon promenad innan jobbet på ca 1 timme. Cyklar fram o tillbaka till jobbet ca 40 min och går en ny runda på ca 1 timme när jag kommer hem på kvällen. 200 situps per dag...Pust...Har inte hjälp än på 6 veckor, noll på vågen o noll på måttbandet! Skumt! Äter vettigt...Byter 2-3 mål per dag mot ersättning typ Allevo. Men men jag kämpar på...Känner hur konditionen har blivit bättre och hur hullet blivit fastare iaf

  • Brud28
    Äldre 1 Jul 18:33
    #3

    Oj du ligger verkligen i!
    Jag gör situps varje dag ca 150 varje gång.
    Sen försöker jag vara ute och gå en gång varje dag, en runda som tar 40 minuter.
    Har minskat 2 cm runt magen, men vill minska typ 7 till

    Så som du tränar ger de nog resultat snart!
    De är ju ibland så att fett ersätts med muskler och då blir de inget resultat på vågen.
    Prova att mätta med måttband i stället.

  • Mikabe­lla
    Äldre 1 Jul 18:38
    #4

    Ja jag har gett mig tusan på att bli mindre! Trött på att vara mjuk. Har varit vältränad innan o nu längtar jag tillbaka till den kropp jag hade då.

    Ditt program låter ju jätte bra!

    Har du Nike+ skorna som man kan koppla ihop sin Ipod Nano med? Om inte så är det en riktigt rolig liten sak. Använder du stegräknare? Jag försöker komma upp i minst 15000 steg per dag. 60000 per vecka...Cykling o andra motionsformer räknas oxå. Finns en jätte bra "förvandlingsmaskin" på www.stegräknare.se

    Vi får peppa varandra! Kanske någon mer som vill hänga på.

  • Brud28
    Äldre 1 Jul 18:42
    #5

    Nej jag har inte, men har funderat på att köpa de.
    Stegräknare är också något jag funderat på men de blir inte av att man skaffar de!
    Vart kan man köpa de?

    Ja de får vi göra och hoppas att båda når sin drömvikt
    Hoppas fler hoppar på!

  • Mikabe­lla
    Äldre 1 Jul 18:48
    #6

    store.nike.com

    store.apple.com/se

    Skorna kan du köpa på din sportaffär...Eller direkt på nätet Måste vara Nike+ skor. Ipod tillbehöret hittar du hos Apple. På Nikes hemsida kan du själv designa utseendet på dina skor! Super roligt!!

    Stegräknare är en jhätte bra motivation...fast inget slår Ipoden!

  • Brud28
    Äldre 1 Jul 18:55
    #7

    Nej verkligen inte
    Är en apple fantast har både ipod, iphone och Apple datorer här hemma .. hihi

    Dom bygger säkert snart in stegräknare i ipodarna

    Hur orkar du vara ute och gå en hel timme innan jobbet och sen cykla ytterligare 40 minuter?
    Jag skulle krypa fram till min arbetsplats efter ett sådant pass

  • Mikabe­lla
    Äldre 1 Jul 19:14
    #8

    Vi oxå! Alla deras saker är så snygga o funktionella! Då måste du ju bara ha Nike+Ipod utrustningen. Kostar ju bara 275 kr!...Plus nya skor oxå förstås...Mina kostade 1300.

    Cyklar bara 20 min enkel väg Hurthurt!

    Nu ska jag lägga mig på soffan lite. Mmmm skönt efter promenaden o den varma dushen Kram o ha en fortsatt bra kväll!

  • Brud28
    Äldre 3 Jul 10:02
    #9

    Hej hur går de med träningen?
    För mig går de bra, de sista veckorna är de n också infört totalt godis och läsk förbud

  • Mikabe­lla
    Äldre 3 Jul 10:44
    #10

    Åh bra! det är verkligen onödigt med läsk! När man inte druckit det på någon vecka så kännes det verkligen som att dricka socker i flytande form om man råkar falla dit någon gång Jag har börjar springa mer och mer Börjar få bättre resultat på 5 km o det känns riktigt härligt! Ska börja trappa ner på träningen lite..Har legat i riktigt hårt i 7 veckor nu för att få en kickstart. Ska ner på 40 min morgonpromenad och 5km cykel på kvällen. Lördag o söndag vilodagar

    Härligt när man känner sig taggad!!


    Brud28 skrev 2008-07-03 10:02:17 följande:
    Hej hur går de med träningen? För mig går de bra, de sista veckorna är de n också infört totalt godis och läsk förbud
  • Mikabe­lla
    Äldre 3 Jul 10:45
    #11

    5 km löprunda ska det ju stå...Inte cykel Cyklar gör jag ju till jobbet.

  • Brud28
    Äldre 3 Jul 10:47
    #12

    Oj ja du ligger verkligen i!
    Jag ska iväg till stranden några timmarna, vem vet man kanske svettas bort några kilo i värmen hi hi

  • Mikabe­lla
    Äldre 3 Jul 11:07
    #13

    Ja nu jäklar. Har tidigare varit väldigt vältränad o längtar tillbaka. Ska ner till min frömvikt på 52 kg o sen hålla mig där. Har varit skadad o förslappat o kilon har runnit iväg till 57-58..Känns på min 1,57 cm långa kropp Är lite nojjig jag vet, men bättre att ta tag i det än att gå o ojja sig...

    Åhh lyx dig!! Vill oxå vara på stranden ju Får nog bli en jogg ner o ett litet dopp ikväll Älskar att bo nära stranden. Verkligen en lisa för själen :_) Ha en riktigt bra dag! Kramar!!


    Brud28 skrev 2008-07-03 10:47:26 följande:
    Oj ja du ligger verkligen i!Jag ska iväg till stranden några timmarna, vem vet man kanske svettas bort några kilo i värmen hi hi
  • Brud28
    Äldre 15 Jul 22:58
    #14

    Hallo hur går de för dig?
    Jag lämnade in klänningen för att få de insyd idag.
    Så nu tänkte jag varken gå upp eller ner mer innan vigseln

  • Fjosok
    Äldre 15 Jul 23:03
    #15

    Jag ät varken brud, ska gifta mig eller komma i en klänning (thank God) men gå ner behövs :) Är Appleanvändare och kul att se att fler än jag gillar dom

  • Mikabe­lla
    Äldre 16 Jul 09:07
    #16

    Åh hej! Trodde min lilla tråd var död Här kämpas det på. Segt som tusan just nu! Tränar, tränar, tränar men vågen vill inte vika sig. Den står stavbilt på samma vikt! Grrrr. Måttbandet är inte bättre det! Fattar nada. Jag har satt ett mål på Nike+ att förbränna 7000 kcal på 4 veckor o just nu ligger jag 889 kcal före mitt mål. Taggande!

    Hur går det för er vänner?! Lossar kilona i takt till musiken?

  • Brud28
    Äldre 16 Jul 22:25
    #17

    Hm konstigt att du inte går ner!!
    Måste vara så att du får muskler som ersätter fett då går man ju inte ner?
    Men jag vet faktiskt inte, är inte direkt expert på ämnet

    Lycka till nu!!

Svar på tråden Nike+Ipod?! Någon mer?