• icy

    Hjälp mitt hår!

    Jag behöver lite tips vad jag ska göra med mitt hår. Jag brukar färga det hos frisören men tänkte att jag skulle spara lite pengar och färga hemma istället.

    Min riktiga hårfärg är mellanbrun/mörkbrun och nu har jag varit blond de senaste åren. Det brukar vara ganska guldblont när jag kommer från frisören och ibland har hon lagt i 2 eller 3 olika blonda slingor.

    Nu köpte jag Silverblond (tror jag det var) från Schwartzkopf och färgade först en gång och någon vecka senare en gång till eftersom jag tänkte att det som blev lite rött skulle försvinna. Det gjorde det ju inte utan istället är det rödblont med många vitblonda slingor nu.

    Nu undrar jag om jag vågar färga det igen eller ska jag tona det? Askblont har jag hört ska vara bra mot röda pigment?

    Jag är tacksam för alla tips jag kan få! =)

  • Svar på tråden Hjälp mitt hår!
  • Tooticki

    När det gäller blekning skulle jag aldrig rekommendera någon att göra det själv, det är så lätt att det blir fel/håret blir förstört. Om du är nöjd med frisören, låt henne göra det är mitt tips.

  • TrulyInLove

    Jag skulle rekommendera en brunare ton om det röda skiner igenom blonderingen. Så gjorde jag. Färgade det riktigt ljust brunt i stället.

  • Soon and very soon

    köp silver schampo! kan funka bra mot felfärgningar, du får använda varje dag i ett par dag! lycka till!

  • 20080301

    Askblont gör ditt hår grönt om du har otur. (Är frisör) Gå till en frisör håll inte på att mixtra med färger på egen hand

  • Mikabella

    Frisör självklart...Inge bra att vara "dumsnål" när det kommer till hår Om inte så skulle jag oxå rekomendera silverschampo. Tänk bara å att INTE låta det sitta i för länge eller att du använder det allt för flitigt...Då får du en fin lilablå pansionärs nyans! Jippi...inte..

  • Soon and very soon

    dagar skulle det ju stå. och så klar en gång per dag som ovanstående skrev!

  • icy

    Nu har jag bokat tid hos frisören i helgen. Det blir nog bättre än om jag själv grejar. Tack för era svar iallafall! :)

  • mazaba

    jag mixtra med mitt hår en gång då jag tror ja tog en färg vilken kommer ja inte i håg men iaf på mina ljusa hårpartier blev verkligen morotsfärgat, snabbt på m kepan ner till affären än sådär 20:45 en lördag kväll.... köpte då chokladbrunt det blev mycket bättre blev olika skiftingar i den bruna färgen.
    Så prova det kanske ananrs är det nog frissan som gäller.....

Svar på tråden Hjälp mitt hår!