• Malaki

blir så trött på människor....

Hejsan,
    Ingen stor grej egentligen men är bara ett typexempel på människor i dagens samhälle.. Som många har sagt på BT, så visar sig en dels rätta ansikte när det är dags för bröllop.. Vi har tidigare sagt att vi inte ska ha ngt sånghäfte (till min blivande svärmor) för att det känns lite löjligt när vi är totalt 12 personer... Men nu får jag veta att hon gjort ett sådant i alla fall. Jag menar varför fråga om vi vill ha det, när hon ändå gör som hon vill? Ingen stor grej alls men det är inte utan att man blir lite tröttt.

• Svar på tråden blir så trött på människor....
  • Paeonia

Haha, svårt att få 80 gäster att 'försvinna'

• Malaki

i ofs... eller så säger du till din mamma " vet du vi har bytt plats... vi möts där borta istället...eller så kan det ju råka bli så att det blir baklås på toaletten.... *skämtar*

• Paeonia

ja, baklås på toaletten

Kan man inte annars göra en ritualisk eld på maskeradkläderna? (ja, det är kul med brasor )

• Malaki

ja varför inte ;-D..

eller så hittar ni på ngt annat som "konkurerar" ut hennes nummer.. så står hon där själv och får noll uppmärksamhet... mardrömscenario för henne..Ngn av er kan ju hålla tal och tacka eller sjunga en sång.. eller be ngn som ni vet kan hitta på ngt kul att göra ngt precis när hon ska upp?

• Paeonia

Vi får väl hålla tal en timme då....

Usch vad det här är jobbigt

• Malaki

oj - är det så länge....;-(
    svårt läge.... jag antar att det inte känns som att det skulle hjälpa att prata med henne igen? Jag menar kvinnan har bestämt sig...

Finns det ingen "lek" eller ngt som kan stjäla uppmärksamheten?

• Paeonia

Minglet är en timme och då är det ju meningen att just mingla...

Jo, jag måste försöka tala med henne igen. Måste var brutalt uppriktig och säga att vad hon än tänkt att hitta på så får hon ställa in det. Jag vill att hon den dagen endast är bruden mor, inget annat.

• Malaki

Exakt! Det är inte hennes dag det är ER! Det får hon finna sig i. Hon får ju ändå uppmärksamhet som den vackra brudens mor ;-D
    Detta är er dag och kan hon inte acceptera det behöver hon inte komma om det enda hon fokuserar på är att göra sin dotter besviken och ledsen för att hon vill skämma ut sig.

• Lady o Lufsen

Tyvärr kan man inte ta för givet att andra människor "ska förstå, borde fatta, fråga innan, vara taktfull, visa respekt" eller vad man nu kan tycka att andra ska göra...

Det man verkligen KAN göra är att vara tydlig med sina egna gränser och också låta andra få veta dom.

Lycka till.

• Paeonia

Vi har försökt genom att taal med henne en gång. Men det går inte fram
    Min mamma är inte mottaglig när hon väl snöat in sig på en grej. Hon spinner alltsom vidare och vidare tills hon tror sig veta att det hon gör är såååå uppskattat och roligt.
    Men en gång till måste jag prata med henne så är det.

Jag har även försökt fått henne delaktig i både det ena och andra så hon ska inse och förstå hur mycket tid, planering och pengar vi lägger ner på denna dag. Även få henne att förstå våra tankar och önskemål. Hon hjälper gärna till (mer än vad jag egentligen vill) men det kan jag ta bara hon fokuserar på att endast var bruden mor denna dag....

Lady o Lufsen skrev 2008-06-30 23:15:03 följande:

Tyvärr kan man inte ta för givet att andra människor "ska förstå, borde fatta, fråga innan, vara taktfull, visa respekt" eller vad man nu kan tycka att andra ska göra...Det man verkligen KAN göra är att vara tydlig med sina egna gränser och också låta andra få veta dom.Lycka till.
  • Malaki

näää så klart ska man inte tror att folk kan "gissa" sig till vad man tycker och förväntar sig.. men problemet är ju här att det trots att man är tydlig ändå inte tas emot... mitt exempel som jag startade tråden var enligt följande:
    Svärmor: jag kan fixa sånghäften
    M2b: nej tack, vi har bestämt att vi inte ska ha ngt, det känns bara töntigt när vi är 12 totalt på bröllopet
    svärmor: ok då gör jag inget.. Men så gör hon ett i alla fall!!

• 090208

Men vad f... Kan man inte bara bli helt ifran sig och gapa och skrika, lyssnar vissa karringar (forlat...) anda inte?? Jag hade blivit helt tokig. Nej nej nej till nat ni inte vill!!!

Svar på tråden blir så trött på människor....