• grabba­rna
    Äldre 30 Jun 13:23
    1800 visningar
    10 svar
    10
    1800

    sambon säger sig vara desperat efter att gå ner i vikt

    och funderar själv på Gi metoden men vad har ni för förslag gi känns lite halvkrångligt för det blir ju jag som får laga maten....han behöver inte gå ner så mycket men 5-6 kg på 4 veckor vore bra

    och vart hittar jga bra recept på Gi om det nu blir det den här rivstarten och sånt som folk pratar om?

  • Svar på tråden sambon säger sig vara desperat efter att gå ner i vikt
  • propp
    Äldre 30 Jun 13:39
    #1

    Vi äter pulversoppa i två veckor...så slipper vi laga mat och krångliga GI-metoder...

  • grabba­rna
    Äldre 30 Jun 13:41
    #2

    ja det kanske vore nåt

  • Mrs love
    Äldre 30 Jun 14:01
    #3

    Jag rekommenderar verkligen Gi, jag har själv gått ner 3,5kg på en vecka nu. Räknar ju inte med samma snabba viktnedgång hela tiden men det blir roligare när man får ett snabbt resultat.
    Det enda du ska tänka på är att låta bli alla kolhydrater i början, skippa all pasta, potatis, ris, bröd, socker och liknande.
    Det mesta är gott med sallad till, när familjen äter hamburgare med bröd så äter jag biffarna med en god sallad och Tatziki.

    Hur ni än gör så önskar jag er lycka till!!

  • grabba­rna
    Äldre 30 Jun 14:08
    #4

    så i princip kan vi äta samma mat fast han tar bara sallad till? vad äter du för frukost? har svårt att se sambon stå och laga omelett halv sex på morgonen

  • Mrs love
    Äldre 30 Jun 14:14
    #5

    Jag äter antingen stekt ägg med bacon till frukost eller keso med rivet äpple och kanel eller avocado med rökta skinkskivor.. Det finns så mycket att välja på!
    Jag tycker faktiskt att det mesta är gott med sallad till, sen kan man ju grilla grönsaker om man vill ha nåt varmt till.

  • grabba­rna
    Äldre 30 Jun 14:19
    #6

    keso och äpple kan han ju säkert göra den tiden..

    vart brukar du kika för recept googlade men fanns ju massor med sidor och en hel del som kostar pengar men vill inte lösa för flera måander då det handlar om ngr veckor bara

    äter du den sk rivstarten nu?

  • Mrs love
    Äldre 30 Jun 14:24
    #7

    japp, rivstarten kör jag nu, tänker väl fortsätta med det i några veckor till.
    Den fasen ska man köra minst två veckor men inte mer än 6 veckor.
    Det som ni ska tänka på är allt det dolda sockret... i grillkrydda, dressingar, ketchup osv. Man måste läsa innehållsförteckningar som aldrig förr

  • FruRål­in0808­08
    Äldre 30 Jun 15:29
    #8

    Hur har du gjort! Vill också gå ner 4-5 kg till 8/8. Hjälp!!
    Mrs love skrev 2008-06-30 14:01:10 följande:


    Jag rekommenderar verkligen Gi, jag har själv gått ner 3,5kg på en vecka nu. Räknar ju inte med samma snabba viktnedgång hela tiden men det blir roligare när man får ett snabbt resultat.Det enda du ska tänka på är att låta bli alla kolhydrater i början, skippa all pasta, potatis, ris, bröd, socker och liknande.Det mesta är gott med sallad till, när familjen äter hamburgare med bröd så äter jag biffarna med en god sallad och Tatziki.Hur ni än gör så önskar jag er lycka till!!
  • Lavend­elblom­ma
    Äldre 30 Jun 15:34
    #9

    Jag älskar pasta, potatis o bröd (o liknande) så jag har personligen svårt för GI. Testade ett tag men stod inte ut, suget efter den typen av produkter blev för stort. Jag rekommenderar verkligen Viktväktarna. Om man är månadsmedlem på deras hemsida så är det lätt att ha koll och man går verkligen ner. Minst 0,5 kg i snitt per vecka, men oftast mer. Och det braiga är att man kan faktiskt äta allt. Men inte hur mkt man vill och inte alltid ;)

  • Mrs love
    Äldre 30 Jun 17:22
    #10

    Det enda som jag har gjort är att jag har uteslutit alla kolhydrater från kosten. Låter kanske krångligt, men det är lätt. Istället för vanligt tillbehör till köttfärssås, hamburgare och dylikt så äter jag helt enkelt sallad, grillade grönsaker eller liknande.
    Super enkelt!! Stora resultat!! Aldrig hungrig!!


    FruRålin080808 skrev 2008-06-30 15:29:19 följande:
    Hur har du gjort! Vill också gå ner 4-5 kg till 8/8. Hjälp!!Mrs love skrev 2008-06-30 14:01:10 följande:
Svar på tråden sambon säger sig vara desperat efter att gå ner i vikt