• Marian­neL
    Äldre 30 Jun 12:25
    7127 visningar
    22 svar
    22
    7127

    Linköpingsbrudar 2009

    Hej
    Letade efter trådar för oss som ska gifta oss i Linköping i 2009, men de jag hittade var alla stängda så ajg tänkte att det vore mysigt att starta en ny. Så kan vi dela tips med varann om allt som har med förberedelserna att göra.
    Själv bor jag i England men ska giftas i Linköping så jag hoppas på att få en HEL DEL tips från er som är där hemma.

  • Svar på tråden Linköpingsbrudar 2009
  • Marian­neL
    Äldre 17 Aug 16:21
    #11

    Nån som har bestämt transport än? Från kyrkan till festlokalen. Min m2b är ju sugen på en riktig häftig bil, gärna en ferrari, men nu har ajg letat ett tag, och det verkar som att om man vill ha en ferrari kostar det ca 10.000kr för en dag, och då får man itne ens köra själva. Eftersom det oftast bara är 2 säten i en ferrari, så blir ju det lite opraktiskt

    Men det måste ju finnas några andra fina bilar i linköpingstrakterna. Häst o vagn kanske, eller vetarnbil?

    Hur gör ni andra?

  • Äldre 17 Aug 16:23
    #12
    MarianneL skrev 2008-08-17 16:21:15 följande:
    Nån som har bestämt transport än? Från kyrkan till festlokalen. Min m2b är ju sugen på en riktig häftig bil, gärna en ferrari, men nu har ajg letat ett tag, och det verkar som att om man vill ha en ferrari kostar det ca 10.000kr för en dag, och då får man itne ens köra själva. Eftersom det oftast bara är 2 säten i en ferrari, så blir ju det lite opraktiskt Men det måste ju finnas några andra fina bilar i linköpingstrakterna. Häst o vagn kanske, eller vetarnbil?Hur gör ni andra?
    Jag försöker hitta en Vit Limousine, en Lincon.... Men det är inte lätt heller..
  • Marian­neL
    Äldre 17 Aug 16:27
    #13

    Min morbror har en limousin firma, men han bor i danmark, och det skulle nog bli väldigt dyrt för honom om han skulel kära den helt upp till Linköping. Men om jag frågade skulle han helt säkert göra det, men jag udnrar vad priset skulel bli då. (Han har faktiskt en vit lincoln, kolalde precis på hans hemsida. Pinsamt att jag inte visste det )

  • Äldre 17 Aug 16:28
    #14

    vad e det för hemsidan??
    Nyfiken bara

  • Marian­neL
    Äldre 17 Aug 16:28
    #15
  • sommar­brud20­10
    Äldre 18 Aug 14:01
    #16

    Hej!
    Gifter mig 2009-08-01. Vi är också på jakt efter en häfftig bil. Undrar lite också vart ni ska ta era foton? Hur gör man om det skulle börja regna?

  • Marian­neL
    Äldre 2 Sep 10:13
    #17

    Nu har jag preliminärbokat Gula Paviljongen i Linköping!!! Känns sååå spännande!

    Har också tittat på kyrkar o ligger o velar mellan Rappestad o Kärna kyrka. Men jag tror att Rappestad blir lite för stort, såå fin annars. Men Kärna var verkligen fin också! Det är så kul att det finns så många fina kyrkor i Linköping.

    Nu ska jag klura lite på tårtor o catering... några tips?

  • Henrik­s älskli­ng
    Äldre 2 Sep 21:48
    #18

    Hejsan MarianneL. Vi har bokat Kärna kyrka och församlingshem i januari. Tyvärr har GolfInn stängt när vi gifter oss (efter nyår) men jag har hört att de ska vara riktigt bra. Gillar deras menyer. Annars finns ju Kockduon och Delikatessbutiken.
    :)

  • propp
    Äldre 2 Sep 21:57
    #19

    MarianneL skrev 2008-09-02 10:13:29 följande:


    Nu ska jag klura lite på tårtor o catering... några tips?
    Vi tog catering från Delikatessbutiken...det var jättegott! De har ju lite billigare priser än typ P2 och Stångs...men har hört mycket bra om dom oxå.
  • emelie­ochlin­us
    Äldre 2 Sep 22:58
    #20

    Ang catering så finns ju Restaurang Albatross också, tel 013-137823. Har aldrig provat deras catering men deras mat i restaurangen är jättegod. (ligger ute vid flygplatsen)

    De har förrätter (medelkostnad:80kr)/varmrätter(medel: 200kr)/desserter(kring 80 kr) som man kan man komponera ihop till meny. Många rätter att välja mellan.

  • Mariab­en
    Äldre 5 Sep 01:39
    #21

    Hej! Jag ska gifta mig i Rappstad kyrka nästa lördag. Och i övermorgon ska vi träffa prästen för första gången. Jag är lite orolig att de ska neka mig att gå in med min pappa. Har hört att vissa kyrkor förbjuder det! Vet du hur det är i Rapestad kyrka?? Mvh maria

  • Äldre 5 Sep 10:57
    #22

    Hej Mariaben!

    Du vet att det här är en gammal tråd? Det är upp till varje präst att bestämma om det är ok med brudöverlämning så du får nog hålla dig ett par dagar. (Svårt, jag vet!!!Glad)
    Vill även tipsa om "Vi som gifter oss 15 september"-tråden www.brollopstorget.se/Forum-8-113/m4204598.html om du vill prata med några som är i samma fas som du.

    Lycka till nästa lördag!
    Kram

Svar på tråden Linköpingsbrudar 2009