• Femtejulinollåtta

5 dgr kvar och har ångest

Vill bara skriva av mig lite. Antagligen är jag bara en bridezilla men det känns ändå jobbigt. Om 5 dgr gifter vi oss och jag har ångest över att jg inte har koll på läget och kan vara alla till lags fast denna dag bara handlar om mig och min älskade! Jag har varit ganska ensam i planeringen då min m2b verkar hata att planera, på slutet har vi fått mkt hjälp av våra föräldrar och det känns som om de har skilda åsikter. Min pappa känner sig helt åsidosatt (fel av honom att berätta men jag förstår honom). Jag håller med om hans ideer, att man ska köpa mer av allt så att det inte tar slut, vara ute i god tid etc. Hans föräldrar tycker att allt bara ordnar sig på nåt sätt o vill inte prata om det men vi måste ju planera! De har tex köpt 20 flaskor bubbel till fördrinken på 100 pers varav kanske 90 dricker! Nu är jag ledsen för att min pappa verkar besviken, för att min m2b inte håller med mig mig ch vi har bråkat...jag vill ju bara vara glad. Lagom till allt har jag precis fått mens och svinont i halsen och feber. Tur i oturen borde väl allt gå över till lördag hoppas jag. Någon som känner igen sig? Värre saker kan ju hända det vet jag...men är bara så känslig just nu.

• Svar på tråden 5 dgr kvar och har ångest
  • Karga81

Släpp ångesten nu! Det är en order!
    Din pappa har rätt i att man ska planera i god tid och det är bra att ta i i övrkant MEN,, nu är ni 5 dagar fr bröllopet och då får man nog gå mer på dina svärföräldrars linje, det löser sig!
    tycker 20 flaskor på 90 personer till brudskålen/fördrinken blir bra, du kan räkna att få ut 5-7 glas ur en flaska och man äter ju offtas bara nått litet alt inget till brudskålen/fördrinken så det blir nog bra. Om du mot förmodan tror det blir för lite kan ni be någon köpa loka, fruktsoda flädersaft el dy och göra dagen-drinkar av för att dryga ut.
    Hoppas du kryar på dig tills på lördag!
    Kramar karin.

• Femtejulinollåtta

Tack för lugnandet! Skönt att du tycker att det räcker... Nu ska jag bara försöka vara glad åt allting och att vi har båda familjerna vid våra sidor även om de inte är helt lika. Nu har jag pratat med min svärmfar efter att min kille tydigen pratat med honom) och han ska åka och köpa mer av allting så nu kan jag känna mig lugn. Det känns som att har man hyrt ett ställe för 20 tusen kr dels för att man ska kunna ha fest till 03.00 och så skulle drickan ta slut..det vore synd. En annan liten grej, våra göster kommer komma olika tider till festlokalen. Jag tycker att alla ska få ett glas skumpa när de kommer medans mina svärföräldrar o m2b tycker att man ska vänta tills alla kommer och då dela ut varsitt glas, blir inte det lite konstigt?

• PL080802

Håller med om att alla gäster borde få något direkt när de kommer, det lugnar alla att ha något att hålla i medan man pratar med nya människor. Det går att lämna tillbaka till systemet så köp hem ordentligt med dricka, verkligen tråkigt om det tar slut. Håller med Karga om att du får beordra dig själv att ta det lugnt! Allt kommer gå jättebra, till och med vädret ser ju ut att vara på er sida på lördag!

• Song

Hur lång tid kommer det vara emellan att gästerna kommer? Personligen tycker jag att det är trevligt att få ett glas i handen när man kommer. Kanske är det så att dina svärföräldrar tycker att det går åt för mycket dricka om alla får när de kommer och att det blir för dyrt.

• Femtejulinollåtta

Ja, skönt att höra att ni tycker som jag! Tänk att så små detaljer kan få flera familjemedlemmar upprörda, patetiskt men jag är ju likadan. Jag trodde det var självklart att de skulle få glaset när de kom men när mina svärföräldrar hade andra åsikter blev jag undrande. Det kan vara upp emot 30 min. mellan de första o sista gästerna. Det säger ju sig självft att de måste få sitt glas när de kommer dit, eller hur? Ja, vi får hoppas att åskan som är nu rensar inför helgens solsken

• Song

Glöm inte bort att det är ert bröllop. Om jag var dig hade jag tackat mina svärföräldrar får rådet men sagt att jag vill att alla ska få ett glas i handen när det kommer så därför kommer vi göra det. ibland måste mna våga säga ifrånoch sätta punkt.

Dina svärföräldrar menar säker inget ont och vill vara hjälpa till. Eventuella sura miner kommer säkert glömmas bort på vigseldagen när de får se hur stilig deras som är och vilken vacker brud han har fått.

• Sommaren2008

Ni kan ge alla ett glas när de kommer dit och sen när ni startar middagen kan någon utbringa en skål med det vinet ni dricker då.

Svar på tråden 5 dgr kvar och har ångest