• Fröken förväntan

Festprogram till alla gäster?

Bör man göra ett festprogram till varje gäst, eller kan man göra ett per par(vid borden)? Vi hade tänkt att skriva ut på skrivaren här hemma men galet vad många sidor det blir.
    20 sidor per program = 10 A4 x 70 gäster = 700 sidor!!! Ojdå. Eller är det inte så mycket som det låter?

• Svar på tråden Festprogram till alla gäster?
  • Ystad 20070727

Vi ger alla vars ett festprogram, vi använder nämligen programmen även som bordsplaceringskort...dvs vi skriver namn på programmen, vilket sparar både pengar och miljö och plats på bordet, och dessutom så blir det ett lite mer personligt program...man kan köpa "ettikettark" och klippa ut en fin remsa (kanske med mönstersax?) och sen klistra på varje program...

Ett annat tips är att om ni inte får rätt på programmet "inne i datorn" så skriv bara ut alla sidor och därefter kan man klistra sidorna så som man vill ha dem och sen sticka in i kopiatorn...lycka till!

• lycklig78

Vi gjorde ett till varje, men jag tycker inte det behövs egentligen.

• Nightingale

Vi gör ett till varannan gäst. Jag tycker att det är en "icebreaker" när man får dela festprogram.

• Mrs Van Derkamp

Varför lägga ner så mycket tid och energi på dessa festprogram?Räcker det inte med ett menykort bara...Fast det är klar är man en pysslig person kanske det är kul att sitta och göra festprogram...Min syster gjorde kvällen innan våran andra syster skulle gifta sej,så skulle inte jag vilja göra sitta med dom kvällen innan!Då ska man bara ta det lugnt och koppla av...

• Västkustbo

Liten fundering... vad kostar det att skriva ut på biblioteket? En vän till mig som startade eget skrev ut informationsblad på bibblan för att det blev billigare per sida än att skriva ut hemma. Möjligt att det blir dyrare än tryckeri kanske om man skall ha många.

• ösregn

Jag vill absolut att alla mina gäster ska få varsitt..... delvis för att jag vet att jag själv vet att jag vill ha ett eget när jag är på nåt party...älskar att bläddra i dem...

...men fundera kanske på o ni verkligen måste ha så många sidor... ni kanske kan komprimera det lite... lägga två saker på samma sida...eller bara minska textstorleken lite liet

• Fröken förväntan

Hmmm... tack för alla tips och idéer. Grejen är den att jag tycker att festprogrammet är bland det roligast att göra så därav 20 sidor... vet inte om det blir så i slutänden men troligtvis. Jag ska absolut kolla upp vad det kostar att trycka det på tryckeri för ävenom jag vill komma billigt undan så kändes det bara galet mycket att göra 70 festprogram oavsett pris. Och det verkar ju finnas några som tycker att det är mysigt att dela
    Få se hur det blir till slut, men tack för alla inputs!

• AnAngel

Hej hej, varit på flera olika bröllop och ibland fått eget program och ibland delat med en annan, och har absolut inget emot att dela, har tyckt de varit kul att kolla ihop, och även hjälpas åt att lösa rebus etc som finns i.... sen har ja även märkt att så gott som alla sen ändå blir kvar på bordet när "festen" är slut.... (men jag tar alltid med hem, kul att ha)...

• hannapanna2008

Vi har lämnat in vigsel- och festprogram till ett tryckeri. Betalar ca 500-600 kr för det och då har vi ca 100 av varje.

Sen har vi även lämnat in bordsplaceringen för att trycka upp en förstoring.

• lycklig78

Mrs Van Derkamp skrev 2008-06-30 19:48:12 följande:

Varför lägga ner så mycket tid och energi på dessa festprogram?Räcker det inte med ett menykort bara...Fast det är klar är man en pysslig person kanske det är kul att sitta och göra festprogram...Min syster gjorde kvällen innan våran andra syster skulle gifta sej,så skulle inte jag vilja göra sitta med dom kvällen innan!Då ska man bara ta det lugnt och koppla av...
    Fest programmet är ju jätteviktigt enligt mig. Det är ju det som präglar middagen och inte gör den stel och tyst mellan ev. tal. Min ena tärna fixade hela festprogrammet och det var SÅ bra. Mycket humor, precis så som vi ville ha det. Här stod info om alla gäster (som i och för sig vi gjort), intervju med mig och min man (var för sig) med rolika kommentarer, hon hade ordnat med en massa kort sen barndomen utan att vi visste om det, roliga låtar och mycket mer. Gästerna tyckte det va SÅ bra ... Och vi med.
  • Hofsan

Augustibruden 2008 skrev 2008-06-30 18:55:19 följande:

Jag tycker att var o en ska få ett.Rekommenderar varmt att kolla upp m ett tryckeri!Oftast så kostar det ej så mkt som man tror!!
    Hehe vårt tryckeri här hemma skulle ha 3.000 kr för att trycka ut festprogram till 50 personer.
  • GME76   080802

Vi kör varannan. För det första så är det många par så om de vill ta med sig hem så räcker det med ett. Sen är killar knappast speciellt intresserade av att ta med sig festprogram hem även om det säkert finns undantag. Sen blir det så jäkla plottrigt på bordet tycker jag MEN mest av allt tycker jag att det är en bra isbrytare att sitta i bläddra med bordsgrannen .

Svar på tråden Festprogram till alla gäster?