• suzem

OSA inför bröllop???

Om man skriver O.S.A på bröllopsinbjudan, hur långt innan bröllopet brukar man skriva då?

• Svar på tråden OSA inför bröllop???
  • stinakina

Vi hade osa precis två månader inna, en del tyckte det var lite väl tidigt, men vi behöver den tiden att planera maten osv.

Vi var på bröllop i fjol,( 11 aug)de hade osa sista april...det var kanske lite väl tycker jag...

• Hedebris

vi hade VÄLDIGT tidig osa

vi gifter oss en fredag. så vi hade osa 3 månader innan.

men vi han ännu inte fått svar från alla. vi gifter oss om 4 veckor

• suzem

tack, 2 månader tycker jag låter rimligt! tack tack

• Kärlek ger näring åt själen

Vi har en månad innan ca vi har sista dag på osa den 31 augusti och gifter oss den 4 oktober.

För oss var det perfekt för då blir det inte så lång tid mellan plus att vi har en chans att hinna fixa med det sista

• CamillaetCamillus

Enligt Magdalena Ribbing (såg en länk till ett svar på frågan om att bjuda på återbud i en annan tråd här på BT) så är det inte riktigt artigt att ha ett FÖR tidigt OSA-datum, eller att skicka ut inbjudningar allt för tidigt. Hon pratar om att det handlar om att inteckna andra människors tid, och om att det kan vara väldigt svårt för många att veta hur deras liv kommer att se ut om ett antal månader. Ribbing anser att officiell inbjudan kan skickas ut två månader innan bröllopsdatum, met OSA en månad innan. Innan dess kan man ringa till familjerna och närmsta vännerna och tala om när tänkt datum är så de har en chans att planera semestrar och annat.
    Jag är ingen expert på detta område, men tänkte jag kunde hänvisa till en i alla fall. Lycka till! :)

• Emmas syster

vi skickade ut inbjudan 3 måndader innan och hade OSA 4 veckor innan

men de flesta svarade ganska direkt

• Kärlek ger näring åt själen

Samma som oss då
    Fast vi har iofs bara fått in ett officiellt svar
    Emmas syster skrev 2008-06-29 13:56:03 följande:

vi skickade ut inbjudan 3 måndader innan och hade OSA 4 veckor innanmen de flesta svarade ganska direkt
  • furillen

vi hade o.s.a. en månad innan. klart hade det varit skönt att ha det tidigare men jag vet med mig att jag själv inte hade kunnat svara så tidigt. inbjudningarna skickade vi ca 2.5 månader innan bröllopet. innan dess (ca 4-5 månader innan skickade vi spara datumet mail)
    vårt o.s.a gick ut 25:e men alla har inte svarat än...

• HurraViSkaGiftaOss

Vi har sex veckor innan bröllopet.

• C123

vi skickade ut inbjudningar i mitten av april och vi gifter oss i augusti. OSA har vi senast den 1 juli. Men alla har inte svarat än..

• suzem

C123: hur gör man då om alla inte svarat? ska man ringa runt o fråga eller räkna med dom endå?

• Ingarö08

Vi skickade våra i samma vecka som midsommar veckan och har OSA 15juli. Bröllop 23/8. Men då hade vi skickat ut Save-the-date kort redan i jan/feb.

• tolonta
    Hedebris skrev 2008-06-29 10:44:12 följande:
    vi hade VÄLDIGT tidig osavi gifter oss en fredag. så vi hade osa 3 månader innan.men vi han ännu inte fått svar från alla. vi gifter oss om 4 veckor
    Tar det längre tid att planera om man gifter sig en fredag än en lördag

Skämt åsido... Jag hade OSA 2 mån innan...
  • Hedebris

längre tid för gästerna :)

sen är det större risk att folk inte kan komma en fredag.. så jag tror det är svårare att ge besked till catering, lokal och den som ska göra tårtan...

fattar inte varför de BEHÖVER veta det så långt innan.. men men

• Fröken förväntan

Vi satte o.s.a. ungefär 4 veckor innan bröllopet.

• Helena Johansson

Vi har sista OSA idag och gifter oss 6 sept.. Det är tidigt jag vet, men alla utom en har svarat och ingen har klagat

Svar på tråden OSA inför bröllop???