• trollskogen

Billigt, Romantiskt Bröllop

har någon något tips på så billigt men romantiskt bröllop som man kan hitta på?

• Svar på tråden Billigt, Romantiskt Bröllop
  • Långö2008

Beror ju på vad du har tänkt dig??

• trollskogen

kyrkligt eller borgelikt spelar itne så stor roll.
    vill helst att de ska vara så billigt som möjligt, men ändå så romantiskt som möjligt :)
    de ska inte vara så mkt folk som kommer heller.

• Långö2008

Romantiken skapar ni själva, det är inget som kostar. Vad gällande att det ska bli budget i övrigt är ju upp till er.

Skippa festen och bjud på eftermiddagskafe istälet. Eller ha en lunchbröllop och bjud på lunch.

• Kärlek ger näring åt själen

För mig så är det :

Sommaren:
    På en strand med brudparet och sedan få gäster (endast familjen) och sedan efter vigslen så blir det picknick på en grön äng.. med strålande sol och blå himmel (Iofs inte pålitligt med vädret).

Vintern:
    Vigselakt i en liiiten liten kyrka el dyl.. men efter festen i en liten lokal med något gott att äta

Det behöver inte bli dyrt egentligen
    Man kan spara en hel del på saker som : Dekorationer (behöver inte vara med brudpar ), Favors (behövs egentligen inte), kläderna, (finns o hyra samt hitta fin fina på blocket bt köp o sälj). Maten kan man göra själv alternativt "knytkalas" Blommor : köp en färdigbunden fin rosbukett, Frisyr/make up be någon hjälpa dig

O Voila du har ett billigt men romantiskt bröllop :D för mig handlar romantik mer om att man verkligen känner av kärleken under bröllopet vilket man i regel gör oavsett hur mkt pengar man lägger ner på det

Lycka till
    Vårt bröllop blir inte dyrt *enligt oss* Runt 15,000 För 20 gäster

• trollskogen

tack för tipsen :)
    klänning har ja fått ärvt av min mamma så de är klart :)
    ja har funderat på en liten kyrka faktiskt, och lite folk, men priset stiger iaf :/ varken jag eller min fästman har någon inkomst direkt så de är ju lite svårt :/
    men ja ska tänka på dina tips :) dom var verkligen till stor hjälp!

• Kärlek ger näring åt själen

Hmm när ska ni gifta er? för ett annat tips är som vi gjorde och det var att vi satte ett premliärt datum och sedan så räkna vi på ungefärliga hur mycket vi kunde spara per månad Vi sparar runt 1000 kr i månaden .. men det är inte säkert man kan det.. Så lite så Det behöver ju inte vara dyrt för att det ska bli mysigt.. Ta ett tema som picknick eller dyl.. eller så

Jo men vad är det du känner kostar? för ibland så kan man "köra fast" och då är det svårt att hitta nya vägar

• trollskogen

vi har inte riktigt bestämt datum än... men de kommer :) de blir väl nu i vinter eller fram till våren.
    lite har vi sparat.
    så de kommer nog ordna sig.
    men har du nå mer tips på ett vinter bröllop?

Svar på tråden Billigt, Romantiskt Bröllop