• EnaOline

Kalla fötter?

Någon som har varit med om kalla fötter? Jag vill gifta mig, jag älskar honom, vi är otroligt lyckliga tillsammans, men jag vet inte om jag vill ha med hans mamma att göra...???

Bläääähääää! Är så ledsen och trött på tanten (nu är jag snäll) ! Jag är så arg så jag skakar just nu!

• Svar på tråden Kalla fötter?
  • Efter 11 år är det min tur

Vi gifte oss hemligt och gav fan i om det var nån som tyckte det var fel

EnaOline skrev 2008-06-27 20:02:20 följande:
    sambon tål ju inte henne, han ville att vi skulle gifta oss hemligt, men då skulle hon ju hata mig för evigt och allt skulle vara mitt fel, jag ville även där vara snäll, jag ville inte ta det ifrån henne, men vad får man för det? jag måste bli mer bitch helt enkelt!
  • Silva79

Hon verkar ju inte tycka om varken dig eller din son och ingen av er tycker om henne, vad har hon då på bröllopet att göra??? Hon hatar dig ju uppenbarligen redan nu, säger ni upp bekantskapen så behöver du ju inte bry dig om henne något mer.

Om hon nu är så arg och bitter osv så kommer hon ju göra allt för att förstöra er dag, om inte annat kommer du att oroa dig för det hela dagen... Eller?

• EnaOline

saken är den att hon kommer vara sådär vidrig äckligt trevlig på vår bröllopsdag, hon vill inte att andra ska se hur hon verkligen är, om du skulle träffa henne så skulle du aldrig tro på mig om allt det jag har skrivit här...

• EnaOline

nej jag ska ta mig ett snack med sambon, att ha med henne o göra hela livet känns inte så lockande faktiskt. jag har mig själv att skylla helt enkelt. Hon är ju inte sån bara mot mig och sambon utan mot sin mamma, sin man och sambons bror... precis lika dan...

• dfk

Vet du EnaOline, det här handlar egentligen inte om dig alls, även fast du oturligt nog blir drabbad. Det här handlar om djupare saker, hon har problem med sig själv. Hon har bara börjat fokusera på hunden, bröllopet, dig o.sv. För att hon kan fly undan sin egen ångest, så lägger hon den på er.
    Hon försöker bara att må bättre, fly från sig själv. Hennes missundsamhet bottnar i att hon har massor av egna problem, hon har säkert i under lång tid i sitt liv, skyllt på andra, förpestat tillvaron för andra och hållt på.
    Jag tycker synd om dig att du börjar att "få kalla fötter". Vet du , du är värd att få gifta dig med din blivande, låt henne inte förstöra det!
    Men en lösning måste till, det kanske inte räcker med att din blivande pratat med sin mamma. Ni måste fatta egna vuxna beslut. Det är ni som ska leva med hunden. Ni och hunden har lidit nog, för att göra hans mamma nöjd! Hans mamma kommer aldrig bli nöjd, sen är det något annat som hon ska driva igenom. Din blivande får riva upp beslutet om att ni ska ha hunden kvar. Ni får stötta varann, för det blir nog livat!
    Men det är värt det EnaOline. Ni kommer att må så mycket bättre sen.

• Silva79

Kan bara säga att ta hennes hot på allvar och säg upp bekantskapen, det blir aldrig bättre och det tär på ert förhållande. Är det värt det???

EnaOline skrev 2008-06-27 19:51:59 följande:
    Saken är den att han säger ifrån, men då hotar hon med att inte komma på bröllopet och då är hon inte hans mamma längre.. det sjuka är att hon är gymnasielärare.. fyfan alltså!
  • EnaOline

hennes elever älskar ju henne, hon är ju den coola läraren, om hon bara visste vad hon sa om dem hemma... hrm,...! sjukt! aja vi får väl skita i häxan, nu har hon fått sina miljoner med chanser.

• dfk

Jo dom som är sådär, kan konsten att utåt sett vara väldigt charmerande! Och kan också vara väldigt omtyckta utåt sett.

• EnaOline

dfk tack du har alltid så fina råd att ge! Jag vet verkligen att problemet inte ligger hos mig, jag vet att hon har stora psykiska problem, en normalt funtad person fungerar inte så här. Hon har alltid i sitt liv skyllt på andra, det har sambon berättat om, sambon o hans lillebror fick ju inte träffa sina mor föräldrar för att hon inte tyckte om dem, för att hennes bror var narkoman, allt var hennes föräldrars fel tydligen. Hon har stora problem med att hantera att hon börjar bli 50, hon handlar kläder på HM då menar jag små toppar osv. Hon klär sig som en 18åring! Jag tycker ärligt talat ibland synd om henne, därför har jag låtit henne hålla på, jag är en person som egentligen inte tar skit, men jag har bitit ihop, för jag har själv ingen relation till mina föräldrar och syskon och hade hoppats på en fin relation till hans mamma. men men det sket ju sig! Jag har även bitit ihop för att jag har blivit uppfostrad till att visa respekt till andra människor. Men jag är trött på att vara den snälla.

• EnaOline

hans pappa är förresten den mest underbaraste som finns, hur står han ut egentligen? hon styr ju honom med en järnhand!

• EnaOline

Hade vi haft andra problem i vår relation utöver hans mamma och hund, så hade jag ärligt talat lämnat honom för längesedan, men vi har verkligen så otroligt kul ihop, vi har en sund relation, vi är lyckliga, har liknande värderingar ja allt matchar helt perfekt, trots att vi har haft/ levt så olika liv så är vi som två pusselbitar. Jag är så lycklig med honom. Jag vill verkligen inte låta henne sabba/ förstöra något så fint och värdefullt! Men ibland bill jag bara ge upp!

• mad78

Låter som att ni behöver bryta helt med henne. Man behöver faktiskt inte ha nån kontakt med sin mamma bara för att det är blodsband. En del människor bara förpestar omgivningen med sitt sätt att vara och sådana människor finns det ingen anledning att omge sig med. Bryt kontakten och lev lyckliga. Massa lyckönskningar.

• EnaOline

tack ni alla! Jag var tvungen att få ut skiten lite! det blev helt plötsligt riktigt läbbigt att gifta sig på grund av henne!

• EnaOline

ÅÅ har jag en underbar sambo, han kom just in med ett glas vin till mig! hihi nääe tjejer nu ska jag sluta klaga, jag kan inte låta henne förstöra vår relation, det nöjet ska hon inte få!

• Efter 11 år är det min tur

Bra,där ser du nu känns det väl bättre?
    Kram

EnaOline skrev 2008-06-27 20:43:28 följande:
    ÅÅ har jag en underbar sambo, han kom just in med ett glas vin till mig! hihi nääe tjejer nu ska jag sluta klaga, jag kan inte låta henne förstöra vår relation, det nöjet ska hon inte få!
Svar på tråden Kalla fötter?