I onsdags hade jag min möhippa!!
Dagen började med att jag åkte buss till jobbet: ett äldreboende. Var supertrött eftersom jag inte hade sovit en enda blund på grund av att min älskling snarkat heeela natten. Fick arbeta skithårt på förmiddan och var helt slut vid lunchtid.
En av arbetskamraterna sa åt mig att äta redan vid elva. Lite konstig tid tyckte jag men reagera inte speciellt. Hjärnan hängde inte rikgtigt med efter en sömnlös natt.
Hur som helst så åt jag och gick och la några pensionärer. Efter ett jobbigt blöjbyte gick jag in i på toan i personalrummet och tvättade mig ordentligt och satte mig även på toan. Där inne hörde jag att nån fråga efter mig. Jag trodde det var chefen som jag skulle prata med angående tider så jag skyndade mig ut och blev absolut helt chockad...
Utanför toadörren stod 7 tjejer och flinade. En av tjejerna hade med sig videokamera och dokumenterade allt som hände. Jag blev såå chockad och rörd av allt så tårarna kom och jag kramade om alla tjejer. Arbetskamraterna flinade och visste att det var möhippa på G.
Tjejerna gav order om att gå ner till omklädningsrummet fast jag hade två timmar kvar på jobbet. De hade pratat med chefen och allt var okej så det var bara att hänga med. Där nere fick jag klä ut mig till älva med tiara och slöja och så bar det av. När jag kom upp stod alla arbetskamrater och flinade och önskade mig lycka till. Alla hade vetat om detta utom jag.
Vi bar iväg i bilar på lång rad och åkte in till ett köpcentra (Valbo köpis) där jag fick utföra en massa roliga och lite kluriga uppdrag. Inga pinsamheter men alla tittade ju lite och log eftersom man var utklädd. En del lyckoönskningar och vinkningar fick man. Efter det bar det av mot en överraskning som jag inte får nämna men jag kan avslöja att det hade med låten jag fick hemskickad att göra. Berättar mer efter bröllopet. Superkul var det iaf.
Sen åkte vi ut på ön där jag fick göra klart uppdragena. Och jag blev godkänd. Där fika vi och satt och prata en stund. Sedan åkte vi iväg igen till ICA och stormade in där. Jag fick en tjuga som jag fick handla vad jag ville för. Jag köpte tugummi :)
Sen bar det av igen med alla bilarna till vår sommarstuga där jag och Hans träffades. Där tillkom det några tjejer som inte kunde vara med från början. Vi var 13 tjejer sammanlagt. I stugan dukade man upp en supergod buffe med förrätt och varmrätt. Vi satt och prata och hade jättemysigt med tända ljus och allt.
Sedan gick vi ner till stranden och bryggan där jag och Hans träffades och satt där och kolla på solnedgången och lyssnade på en trubadur som spelade på strandrestaurangen.
Vi avslutade kvällen med en suuupergod efterrrätt och roliga historier. Sist av allt gick vi en runda där alla tjejerna fick ge mig goda råd inför det väntande äktenskapet. När jag skulle hålla ett litet tacktal blev jag rörd igen och tårarna kom.
Jag hade en hellyckad kväll och superroligt. Den blev allt jag kunnat önska och lite till. Inga jättefarliga kidnappningar och inga fula gubbar. Utan en helt enkel och fin eftermiddag och kväll tillsammans med de närmaste tjejerna. Alla hade roligt och det blev verkligen en superlyckad möhippa som jag kommer minnas med glädje.