• Fru Slarvmaja

hotell i New york

Ingen bröllopsresa men.....

Jag och min väninna ska unna oss en riktig shoppingresa till new york i december (utan män och barn)

Jag undrar om någon vet ett mycket prisvärt hotell som ligger centralt?

Vi har inga krav på komfort och kvalité förutom egen wc/dusch.

tack!

• Svar på tråden hotell i New york
  • Fru Slarvmaja

ja det ligger bra men det är väl skitdyrt?
    Tror det kostade ca 2-3000 kr/natt

• Cuthalion

Hrm, ingen aning faktiskt kom jag på nu. Vi köpte ett weekendpaket på Ving men de har tagit bort Roosevelt så det kanske är i dyraste laget . . . Bra läge var det iaf .

Tips från sambon som varit i NY ett fleral gånger:

Vill ni bo billigt så sök er ut till New Jersey.

Det är inte speciellt långt från New Jersey till Manhattan men prisskillnaden är tydligen enorm. Kan vara värt att kolla upp

• foreverus

Pennsylvania är ett av de största hotellen på Manhattan. Ligger bra till. Kolla upp priser på olika sidor och se om det finns erbjudanden :)

• Ingarö08

Kolla på hotels.com. Där finns många hotell i NY att välja mellan.

New York Helmsley (på 42:a)är bra och nära till "allt". Bodde där förra året och det var fräscht och relativt modernt.

Har även lyckats hitta ett supererbjudande på Waldorf Astoria med Ticket när jag o sambon åkte för 2år sedan Så kolla med dem...

• Fru Slarvmaja

kollade new york helmsley, fanns bara rum för 18000 kronor (för 5 nätter) huvamej. Tänkt mig typ högst 1500 per natt

• 200805

Vi var i NY i maj och bodde på Hilton New York. Ett kanonhotell med perfekt läge! Vi betalade 18000kr för 7 nätter och då ingick det frukost. Tror även att man kan välja bort det om man vill komma billigare undan. Starbucks ligger i samma byggnad så kaffe och macka kan man få ändå. Jag måste ändå rekomendera deras frukost! Det fanns allt! En kock som tog beställning på vad du ville ha och full service för övrigt!
    Stora fina och fräscha rum!

• Ingarö08

Nä, shit vad dyrt! Vilka datum i dec ska ni åka?! Måste vara att det är extra dyrt vid jul...
    Fru Slarvmaja skrev 2008-07-03 21:25:06 följande:

kollade new york helmsley, fanns bara rum för 18000 kronor (för 5 nätter) huvamej. Tänkt mig typ högst 1500 per natt
  • LillaLene

Kan rekommendera sajten www.tripadvisor.com där du kan se olika reviews av diverse hotell världen över. Då får du veta vad gäster tycker om hotellen och du kan dessutom söka samt sortera efter priser.

Ska dit en vända i höst och ska bo på typ ett budgethotell med egen dusch/toa, Latham Hotel. Har fått lite olika betyg men vår tanke är att bara vi kan sova så vi chansar. Vi bokade via www.supersavertravel.com där vi fick ytterligare 15% rabatt på priset via en rabattkod via deras nyhetsmail. 4000 kr för 9 nätter är helt okej för dubbelrum. Ligger vid East 28th street, intill Fifth Avenue i närheten av Empire State Building.

• Fru Slarvmaja

har hittat ett hotell som heter Hotel 31 och ligger i korsningen park och 31th street.
    Bra läge alltså, och rent. Däremot pyttesmårum och delat badrum. Men billigt!
    Någon sm varit där?

Verkar som om jag blir kvar några nätter längre än min väninna. Ensam i new york? Skräckblandad förtjusningen känner jag just nu

• KLQ

Kolla www.applecorehotels.com (tror att det är adressen, annars är det bara att googla det). Det är en kedja som har 3-4 olika hotell något till några kvarter från Times Square. Enkla, men sjyssta rum och de flesta är dessutom nyrenoverade. Inte så farligt dyrt. Jag var i NY i höstas och då kunde man få rum från ca 120 dollar/natt. Billigt med tanke på läget och att dollarn fortfarande är låg.

• feministbrud

Vi bodde på Murray hill inn, www.myrrayhillinn.com, på 30:e gatan. Vi betalade 5000 kr för fem nätter. Det var inte det bästa hålligånområdet, men det var nära till Empire State Building och Macys. Det bästa med det hotellet var att de hade toa på rummet,något som billiga hotell inte verkar ha i NY.

• Sommargrönt

Vi ska bo på Milford Plaza. Hade fått bra rekommendationer på tripadvisor och hotels.com och så dök namnet upp på ett par ställen här på bt också. Men jag har ju inte varit där än så vi får se. :)

• Mumriks blivande fru

Jag var i New York förra veckan och bodde på Pennsylvania. Det ligger mitt i stan och precis runt hörnan fanns massor med billig shopping. Inget lyxhotell direkt, men helt ok för det priset!

• Emkalo

Jag rekommenderar att söka på www.ratestogo.com där du kan söka på spcifika områden och prisklass.

När vi var där i april 06 så bodde vi på upper west side, fina lugna kvarter. Ca 20-25 min att gå genom centralpark till 5th ave. Tror det hette belvedere eller liknande. Minirum men helt ok. Vi betala inte särskilt mkt. Så det beror på vad ni prioriterar, ska ni shoppa mkt kanske det är mer värt att lägga pengar på shoppingen och inte boendet? Men generellt är det dyrt att bo på Manhattan, men desto roligare :) Ha så himla roligt!!

Svar på tråden hotell i New york