Ettårig bröllopsdag, vad köper jag???
Jag och min man firar vår bröllopsdag nu i augusti, tänk att ett år snart har gått. Vad ska jag köpa till honom i present? Kom gärna med tips och ideer, billiga, dyra och allt däremellan, jag har ide torka...
Jag och min man firar vår bröllopsdag nu i augusti, tänk att ett år snart har gått. Vad ska jag köpa till honom i present? Kom gärna med tips och ideer, billiga, dyra och allt däremellan, jag har ide torka...
Du kan köpa en vinrad på en gård i Frankrike.
Kostar 1000 kr.
Jag vill oxå ha tips!
hur hittar jag den hemsidan, vad söker jag på? var ju en jättebra ide, vill gärna ha fler tips
Min kompis har en jättekul ide som hon följer varje år. Hon ger honom en present enligt temat för året om du kollar bröllopsdagar. När det var bomull fick han en tröja och såvidare
One year anninversary is Cotton
en dyr skorta? Pink eller Lewin eller nåt?
någon upplevelse? en foto bok med foton på er och ert liv tillsammans?
Bjud ut honom på middag på en lyxig krog
En whisky-, vin-, choklad-, ost- eller champagneprovning
Weekendresa
Hotellnatt på 5-stjärnigt hotell
En kurs i någonting som han vill göra, lära sig spela gitarr, hoppa fallskärm, ta dykcert, mc-kort
Har ni barn? ska ni skaffa? Du kan ju ge en fin videokamera.. med motiveringen att du vill föreviga alla fina ögonblick med din man/barn..
Du kan ge honom en klocka och gravera på baksidan, likadant med manchettknappar.. du kan jöpa ett par fina enkla och sen gravera in hans initialer på dom.
Eller kanske göra ett fotoalbum på bara er två, från det att ni träffades, ert bröllop och till nu...
Hoppas du hittar nån insperation.
=)
Lycka till
tack så jättemycket för alla bra tips, jag gillade den där med att första bröllopsdan är bomull så en tröja passar bra. skulle dock behöva en lista på ala bröllopsdagar, är det någon som har en sån
fotobok har han tyvärr redan fått och barn och videokamera har vi redan. en weekend away låter också kanon, är ju skönt att åka bort och rå om varandra när man har barn.det är viktigt när man har barn att få komma iväg och bara behöva bry sig om sin man/fru.
klocka är svår med honom för han är så petig men manchettknapparna var en bra ide också
Du har missat det här!
Du ska inte GE present, du ska FÅ present
Jämställdhet är bra, men så jämställd att jag byter däck i ösregn, rensar köksavlopp eller ger presenter på bröllopsdagen det blir jag aldrig
Skämt åsido, god middag brukar alltid gå hem, sen hur formerna är, brukar spela mindre roll.
Kanske barnlediga?
www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=642792
tack daemia, det betyder att ettårig bröllopsdag är papper, så jag får se vad jag kan spinna vidare på det
är det några fler som har andra ideer, jag tror nog att det blir en vinrad eller så blir det att hitta på något med papper, vad nu det kan bli. fantasin är lite dålig just nu men det beror nog på att jag har annat i huvudet.
har ni bra ideer på något med papper så dela gärna med er
Biljetter är gjorda av papper...! ;)
Ok, spånar vidare...
Billigt-dyrt: presentkort - papper
Mellan: konsertbiljetter, teaterbiljetter, biljetter till sportevenemang osv. - papper
Lite dyrare: flygbiljetter... - papper
Lycka till! :D
Tyckte den idén med vilken bröllopsdag (papper, bomull etc.) var genialisk. Trist bara att vi redan har hunnit fira de första två åren .
Vi brukar (ha, ha om man kan säga så efter 2 år) göra något extra trevligt tillsammans. Första året åkte vi till Köpenhamn och åt supergott just den kvällen. I år blev det ett besök på Lux som maken betalade medan jag gav honom ett kuvert som innehöll en övernattning på Söderköpings Brunn (vid ett senare tillfälle).
Jag ska ge min sambo en prova-på-dag med kitesurfing, självklart ska jag vara med så att vi får en barnfri heldag ihop. Finns en sida, tyvärr kommer jag inte ihåg vad den heter, där man kan köpa upplevelser, allt, dykning, fisketurer, chokladprovning ja allt. Ganska roligt faktiskt.
OK jag igen, liveit.se heter sidan jag tänkte på....