• Hjärta av guld

Fira speciella datum i förhållandet

Måste fråga hur era relationer ser ut med att fira speciella datum, såsom dagen när ni blev ihop, förlovningsdag, bröllopsdag.

Firar ni sådant? Hur firar ni isf?

Jag blir bara så full i skratt för härromdagen kom jag på att vi hade glömt att fira vår förlovningsdag... igen (som var för flera veckor sen)! Har hänt andra år också, haha. Undrar hur det kommer bli när man gifter sig, kommer vi glömma det med

• Svar på tråden Fira speciella datum i förhållandet
  • valkyriana

Jag antar att vi kommer sluta fira "dagen då vi träffades" nu när vi gifter oss.
    Förlovade oss gjorde vi exakt ett år innan vi gifter oss, så det firar vi med en jäkla fest

Visst är det mysigt med alla små dagar att fira, men helt ärligt med barn, hus och jobb och allt anat som ska göras finns det inte å mycket tid till att åka iväg eller göra något speciellt. Men det är klart man kan ju göra något extra vardagsromantiskt.

• Kanada Hjarta Sverige

vi har tidigare bara firat var forlovningsdag... de senaste fem aren - vi har aldrig firat x antal mandader/ar tillsammans - for vi har bada ingen susning om vilken dag det var - vi var ute och backpackade nagon gang i november -99... nar vi nu gifter oss i sommar kommer vi bara fira brollopsdagen i framtiden.
    jag tycker det blir mysigare att bara ha EN dag, da blir den mer speciell!

• EnaOline

vi firar inget sådant, kassa på att komma ihåg datum, men bröllopsdagen ska vi försöka fira...

• 20080301

Vi firar den dag då vi träffades 20/6, vår förlovning hamnade på min födelsedag så den är lätt att komma ihåg =)

• lillaj

Vi firar faktiskt lite av varje med luite god mat, en blomma ellet ett glas champage och främst datumet det blev vi 13 juli (dvs snart), datumet vi förlovade oss 14 feb och snart finns också en bröllopsdag att fira vilket förmodligen ersätter lite av dem andra datumen!

• Tooticki

Vi är båda av den åsikten att alla chanser att fira ska tas så vi firar med champagne, god mat, restaurangbesök, någon liten present, massage etc. Tidigare har vi firat dagen vi blev tillsammans, förlovningsdagen, dagen vi växlade ringar, nu är det bröllopsdagen som gäller och den firar vi varje månad. Sen kommer det såklart bli ordentligt firande på 1-årsdagen med diamanter och restaurang med vänner.

Vi firar även gärna andra saker, att jag kom in på utbildningen jag sökt, att jag sagt upp mig, att jag fick den praktikplats jag önskade etc... vi har alltid några flaskor champagne i vinstället

• Ayeree

Vi firar dagen vi blev ihop varje år och eftersom vi förlovade oss på vår 2årsdag så kommer det med på ett bananskal! Vi brukar gå ut och äta tillsammans och bara ha det lite mysigt. Fram tills iår så har vi firat ½år oxå men eftersom vi firade 5 år tillsammans i vintras så känns det lite överdrivet nu!

När vi gifter oss så kommer vi nog fira det istället.

• anne på grönkulla

Vi är dåliga på att komma ihåg speciella datum men desto bättre på att fira saker i vardagen, så jag antar att det tar ut sig.

• Maria2009

anne på grönkulla skrev 2008-06-27 13:46:36 följande:

Vi är dåliga på att komma ihåg speciella datum men desto bättre på att fira saker i vardagen, så jag antar att det tar ut sig.
    Samma här
  • Merrick

Vi firar dagen vi blev ihop med mys och middag typ. Har inte hunnit varit förlovade i ett år ännu ...

• Sommargrönt

Vi firar dagen vi blev tillsammans (gärna varje månad), dagen vi förlovade oss och snart får vi lägga till bröllopsdagen på den listan. Och alla hjärtans dag och namnsdagar och födelsedagar osv! Fira så mycket det bara går är mitt tips. Men vi brukar glömma ibland och då är det inga sura miner. Och vi firar bara stort en gång om året (dagen vi träffats har det blivit innan, nu blir det väl bröllopsdagen). Annars kanske jag får en bukett blommor eller så bakar jag hans favoritpaj eller så skickar vi ett sms bara...men det kryddar vardagen och så är det alltid mysigt när man själv har glömt och det är tända ljus när man kommer hem!

• Mrs Mommy

Vi är dåliga på att fira dagar, vi försöker att mysa till det nu och då istället.
    Det är bara bröllopsdagen som vi "halvfirar".

• Nightingale

Vi kommer nog att fira dagen då vi träffades då det är en så speciell dag (skottdagen) och dessutom bara var fjärde år

Förlovnings och bröllopsdagen blir samma datum 8/8, så det lär vi väl fira.

Men ajg firar gärna i både februari och augusti, bra att ha anledningar att äta ute, resa bort osv!

• Nightingale
    Tooticki skrev 2008-06-27 11:43:19 följande:
    Vi är båda av den åsikten att alla chanser att fira ska tas så vi firar med champagne, god mat, restaurangbesök, någon liten present, massage etc. Tidigare har vi firat dagen vi blev tillsammans, förlovningsdagen, dagen vi växlade ringar, nu är det bröllopsdagen som gäller och den firar vi varje månad. Sen kommer det såklart bli ordentligt firande på 1-årsdagen med diamanter och restaurang med vänner. Vi firar även gärna andra saker, att jag kom in på utbildningen jag sökt, att jag sagt upp mig, att jag fick den praktikplats jag önskade etc... vi har alltid några flaskor champagne i vinstället
    Det där ska jag ta efter, alla gånger!
  • Nalle Puh 40

Vi firar allt från namnsdagar till vår förlovningsdag. Tycker det är mysigt...

Svar på tråden Fira speciella datum i förhållandet