• varelse

Veliga Varelse

Jag och min sambo ska förlova oss nästa år och jag ska bestämma datum, tid och plats. Tid får bli vad det blir och plats kommer jag nog på vad det lider, men datumet gör mig velig!

Jag väger mellan antingen den 4/5-09 eller 4/7-09.. Trivial fråga måhända, men för mig är datumet viktigt på något vis.

Fördelar med 4/5: nördighetsfaktorn i att 4+5 blir 9, alltså blir summan av månad och dag detsamma som slutet av årtalet. och så är det kortare tid att vänta än till det andra datumet.
    Nackdelar med 4/5: Det är en måndag och faller inte in i då vi brukar ta semester. Jag kan visserligen prata med sambons chef och höra om han kan ge honom ledigt, men det är ju lite misstänkt.

Fördelar med 4/7: Det är en lördag. Och det är dessutom då vi brukar ha en del av vår semester, så det blir inget suspekt med det hela.
    Nackdelar med 4/7: Det har ingen nördighetsfaktor på samma sätt som 4/5. Det är längre tid för mig att vänta.

Har hade ni resonerat?

• Svar på tråden Veliga Varelse
  • Igia

Jag friade en onsdag mitt i juli. Vi hade sedan tidigare bokat en weekend på Sunbyholms slott och bestämde att vi skulle förlova oss då när vi ändå var iväg på nåt så romantiskt
    Datumet spelade inte så stor roll för oss liksom datumet för vigsel. Bara det blir så blir jag glad! Men så har vi inget datum för när vi blev tillsammans heller så det kanske hänger med...

Det låter som om du vill ta 4/5 men bara för att det är måndag och ni inte är lediga så går inte det. Jag hade tagit det datumet ändå och så kanske gjort nåt speciellt hemma el att man gått iväg till nåt mysigt ställe ute och haft picknic och skålat i skumpa. Du kan ju förvarna chefen om att han kanske är lite trött dagen efter el om han kan få semster dagen efter och ni åker iväg nånstans på em/kväll med övernattning???
    Ta det datumet som du först kommer att tänka på och gör det bästa av det!

Lycka till!

• Hullda

Friade i våras och bytte ringar nu i midsomras!

• didis

Finns det ingen händelse du kan hänga upp datumet på istället så du får ett datum som passar dig bättre?

Tex lör 2/5 när ni hade picknick första gången?

Svar på tråden Veliga Varelse