• Pyron

    Kan man bli gravid med p-stav?

    Jag har en gång tidigare lyckats bli gravid trots att jag åt minipiller. Nu har jag stavar i armen, jag satte in för 5 år på en gång. det är 2 ½ år sen.
    Nu har jag börjat vakna på nätterna och måste spy och jag mår illa nästan hela tiden.

    Jag har bestämt mig för sterilisering, för vi vill verkligen inte ha fler barn, tre räcker gott åt oss.

    Nu är ju då frågan: Kan man bli gravid om man har p-stavar?
    Kan jag släppa min stigande oro?

  • Svar på tråden Kan man bli gravid med p-stav?
  • 27juni2009

    Kan man säkert, med tanke på att typ sterilisering e de enda säkra

  • Timba

    Illamående kan ju bero på andra saker än graviditet också. Tex. stress, magkatarr, magsår, oro, ångest eller laktosintolerans.

    Om jag vore dig skulle jag kontakta barnmorska eller gynekolog för att få svar på graviditetsfrågorna och sedan (om det inte rör sig om grav) ta reda på varför du mår så illa.

    Varför inte sterilisera mannen? Det är ett enkelt ingrepp som dessutom är återkalleligt (vilket det inte skulle bli för dig)

  • Zozo

    Inget preventivmedel är 100% säkert, sa svaret pa fragan är; ja det kan man.

  • Pyron

    Ok, tack för era svar.

    Anledningen till att det är jag som ska göra sterilisering är därför att det är jag som vill det. Mannen vill visserligen inte ha fler barn han heller men jag vill verkligen inte bli med barn.Trots att jag bara är 30 så är det en känsla som jag är helt säker på nu när jag funderat i 3 ½ år.

Svar på tråden Kan man bli gravid med p-stav?