Hon, jag eller båda? Långt
jag gifte mig för mer än 9 månader sedan och har ej pratat med min så kallade bästa vän och tärna sedan dess.
Varför jag skriver är för att få andras synpunkter på detta?
jag kan ju börja med att min bästa vän vi kan kalla henne Anna aldrig har tyckt om min man och har påpekat detta ett flertal gånger till mig och honom, oftast under påverkan av alkohol. Han har ej brytt sig pga att det har varit ömsesidigt, dock har ju han aldrig sagt detta till henne.
Allt började med tärneklänningarna. Jag ville att de skulle ha långa men de ville ha korta. Jag gav med mig för jag tycker att det var viktigt att de skulle känna sig bekvämma. Dock ville Anna ha sin ovanför knät. jag tycker ej det var lämpligt och sa att jag inte vill ha det så. Bröllopet kom, klänningen var ovanför knäna. Pga att de fick välja modell skulle jag stå för tyget och dom för sömerskan. Har ej fått några pengar från Anna. När jag sa vilken tid vi skulle träna med prästen så passade inte den tiden för henne. Hon skulle till sin pojkvän på kräftkalas dagen innan men hon ville inte åka så tidigt nästa dag och frågade om vi inte kunde ändra tid. Till saken hör att min man reste mycket i jobbet och det var svårt för oss att få till denna tid som hon visste mkt väl. Slutade med att hon ej kom. Hon tyckte vi kunde ju träna lite precis innan bröllopet(alltså dagen). Hon skulle också ha sitt hår uppsatt och jag informerade henne kanske 10 gånger vilken dag jag skulle gå till frissan igen för slutkonsultation och att det var viktigt att hon följde med. Hon hörde aldrig av sig. På bröllopsdagen skulle samma frissa göra hennes som mitt. När jag kom var de försenade pga att frissan hade fått gjort om Annas hår pga att hon ej var nöjd. Mamma hade ordnat med lite tilltugg och skumpa för oss alla hos frissan. Då försvinner hon. Hon hade glömt något hemma. Hon var sur och tvär hela dagen. Rent ut sagt otrevlig. Frissan reagerade starkt på hennes beteende. (Hon sa dettet till mig när jag var och klippte mig månad senare.) Talet hon höll var inte snällt alls. Sa bara hur sur och arg jag hade varit mot henne. Jag hade säkert varit sur och tvär men bett om ursäkt och hade förklarat för henne att det är mkt jobb med ett bröllop. Svaret jag fick var att hon också hade haft jobbet för hon hade planerat hela min möhippa.
jag ringe henne dagen efter bröllopet direkt sa hon att hon inte hade tid och prata och att hon kanske ringer imorgon. Hon ringde aldrig och vi har ej pratat sedan dess.
Saken hör att hon pratar skit om mig nu hur otacksam jag är och dyl. Har även gjort det svårt att umgås med vårt gemensamma kompiskrets. Ska man ta sånt här eller har jag gjort fel någonstanns??? Tacksam för alla kommentarer.
Sorry att det blev så långt men hälften är inte ens med.