• 20080719

Förbannad!!

Jag beställde en caketopper, fick hem den och visade sig att den inte passar tårtan då den är alldeles för tung.
    Jag skickade då tillbaka den och stod själv för portot 50 kr. Nu får jag en faktura på fakturaavgift och frakten.

Kan detta verkligen stämma? Det innebär att jag har betalat för toppern utan att jag ens fått den

• Svar på tråden Förbannad!!
  • Ilbäcksan

Du får ju ringa dit och säga att du skickat tilbaka den och då betalade frakten, det är säkert inga problem.

• Sommargrönt

Jag antar att fakturan du fått är för deras frakt till dig och fakturaavgiften för fakturan...? Inte kul men så är det alltid när man beställer från nätet...

• Ilbäcksan

Det beror lite på vad det är för företag, många har "öppet köp" eller någon form av ångervecka och då behöver man inte betala båda frakterna, bara sina egen. Men ring och kolla med företaget, det måste vara enklast.

Sommargrönt skrev 2008-06-24 12:05:17 följande:
    Jag antar att fakturan du fått är för deras frakt till dig och fakturaavgiften för fakturan...? Inte kul men så är det alltid när man beställer från nätet...
  • 20080719

Jag ringde och så står det i reglerna sa hon bara, jag uppfattade inte reglerna så när jag läst igenom det 5 gånger. Man blir ganska paff, hade varit billigare för mig att behålla toppern

• Paeonia

Oj hamnade helt fel tråd, anmäler mig själv.....

• 20080719

Du behöver inte anmäla dig, gör mig i ngenting :)

Hoppas det blir bra med vovven

Svar på tråden Förbannad!!