• socker86

Vit frockcoat?

Blir galen och lite till! Var sjutton kan man hitta en helvit frockcoat med lika vita byxor till? Dom flesta ljusa jag har hittat är så mörka i beige eller liknade. Vi snackar inte kritvitt á la brud men kanske mer crémefärgat typ. Bor ju mitt ute i ingenstans och har lite svårt att åka runt och fråga i affärerna så jag vore tacksam för bra internetsidor först och främst, men alla förslag är varmt välkomna!

• Svar på tråden Vit frockcoat?
  • Aleta

Det brukar alltid vara svarta byxor till frockcoat så det går nog inte att hitta i affär.

• Brollop15juli

Min blivande ska ha en väldigt ljus frockcoat, ljus champagnefärgad. Men med svarta byxor. Gissar att det blir svårare att få lika ljusa men kan ju alltid kolla.
    Tror att det vi ska hyra var av märket cavaliere.

Men om man tittar på deras hemsida så verkar dem iaf ha beigefrockcoat med byxor i samma färg. Så det är ju lite lovande att dem har ljusare med byxor i samma färg...

www.cavaliere.se/swedish/indexSwe.html

Lycka till!

• socker86

Jo jag vet att dom flesta har svarta byxor till, men jag kan försto honom att det ser lite "avkapat" ut i färgerna. Men jag har sagt åt honom att det är säkert väääääldigt svårt att hitta så han får nog överväga champange eller så.Tack AJ 080726, du kom nog närmast hans önskemål.

Tack för tipsen. Skadar inte att få fler men jag tror vi vet vad vi ska leta efter nu.

*Kram*

Svar på tråden Vit frockcoat?