• Simone B

Vika egna kuvert?

Efter att ha gjort en massa provkort för inbjudningarna så visar det sig att vi inte hittar några kuvert som passar till... Vi måttade efter ett kuvert som vi hade köpt, men det är i 'fel' färg och nu när vi försökt hitta 'rätt' färg så verkar formatet vara udda och inte finnas någonstans... Inte något standardformat alls...

Så nu funderar jag på om man kan vika egna? Kanske i något sorts crepepapper och så trixa ihop dem med lite dubbelhäftande tejp och lacksigill? Men... håller ett sånt i posten tror ni?

Någon som har erfarenhet av att vika egna kuvert???

• Svar på tråden Vika egna kuvert?
  • Anja 19 juli 2008

Oj det låter faktiskt ganska jobbigt!

har ni kollat upp hur det är m cellofankuvert... Ser supersnyggt ut, man ser inbjudningskortet igenom och de finns i rätt många storlekar!

Kolla tex här:

www.sykompaniet.se

• Simone B

Tack Anja! Vilka snygga inbjudningar du hade! Cellofankuvert har jag faktiskt funderat på, men det är samma sak där - måtten stämmer inte riktigt. Våra kort är ca 215x75 mm och jag hittar inget som ens passar ungefär till det. Visst, vi skulle kunna ändra korten (bara provex gjorda ännu!) men jag är SÅ nöjd med korten och gillar verkligen måtten på kortet som det är nu... Typiskt!

Svar på tråden Vika egna kuvert?