• FruStolpe

Nån som har bröllopsfoton tagna utomhus när det regnar?

Skulle gärna vilja se exempel på såna bilder?

• Svar på tråden Nån som har bröllopsfoton tagna utomhus när det regnar?
  • Freckles

Var i kontakt med en fotograf idag - hon sa att om det skulle regna kunde vi ta med oss ett svart och ett vitt paraply så kunde man göra många fina bilder utifrån det. Kanske kan va nått...

• Crisp

Har kryssat i lilla rutan så bilden ska synas nu.

• Fröken förväntan
    Crisp skrev 2008-06-24 18:59:50 följande:
    Har kryssat i lilla rutan så bilden ska synas nu.
    Syns fortfarande inte... klickade du på spara inställningar längst ner efter att du kryssat i rutan?
  • Crisp

Jepp! Men det finns två sidor att kryssa i så nu är det ordnat hoppas jag.

• äckling

näpp, ser fortfarande inte...
    Försök igen!

• Crisp

Har tagit bort bilden och lagt in den på nytt. Förstår inte varför den inte syns när alla fält är ikryssade osv. Men försöker väl igen.

• Pumpkin
    Crisp: Har du gått in under Kontoinställningar och aktiverat fotogalleriet, eller har du bara bockat i när du lagt upp bilden att den ska synas i det allmänna galleriet?
  • Little Nikki

Ett litet tips är att ni låter bli de svarta paraplyerna. De vita fungerar som en ljus"softare" vilket innebär att ljuset går igenom paraplyt och träffar era ansikten.

På de svarta så stannar ljuset utanför och kastar om man har otur fula skuggor i ansiktet. (Lite beroende på vart man är såklart)

Just my two cents!

• Crisp

Svar till Pumpkin: Visste inte att man måste aktivera där också. Men nu är det också gjort. Så NU hoppas jag att bilden syns.

• Soon to be Mrs P
    Crisp skrev 2008-06-25 17:48:48 följande:
    Svar till Pumpkin: Visste inte att man måste aktivera där också. Men nu är det också gjort. Så NU hoppas jag att bilden syns.
    Äntligen! Det syns ju inte att det regnar ens, bara frånvaro av sol... Med rätt ljussättning går det ju bra ändå.
  • Pyron

Det är hon som ska fota oss.

Fröken förväntan skrev 2008-06-24 11:49:11 följande:

Här finns en bild i regn (scrolla neråt) www.gamman.se/Galleri.aspKanske inte kul att ta alla bilder i ösregn men jag tycker att det är lite charmigt om det går att ta någon. Men en reservplan ärnog bra att ha
  • EnaOline

Crisp oj vad fint foto! Och vad vacker du är!

• Crisp

Hmmm...önskar det var jag. Men jag är betydligt äldre. Det är jag som tagit bilden. Därför vet jag att det funkar fint att fotografera i regnet. Ni behöver inte oroa er, ni har säkert alla valt fotografer som vet vad de gör och har lång erfarenhet.

• Zozo

Pa min väninnas bröllopsdag blev det foton MELLAN tva regnskurar... det blev väldigt fina bilder. Det enda som man var tvungen att tänka pa var lite hjälp att halla upp klänningen sa att den inte blev blöt i gräset.. etc

• Kaffemoster

Det blir så otroligt vackra färger när det regnar eller just har regnat. Det enda problemet kan vara det praktiska runtomkring fotograferingen .. men bilderna blir säkert väldigt bra!

Svar på tråden Nån som har bröllopsfoton tagna utomhus när det regnar?