• dreams

Ni med kallor som brudbukett....

Jag har bestämt mig för en brudbukett bestående av 5-6 kallor med ett sidenband virat runt skjälken, och på sidenbandet ska jag ha små pärlor.

Men hur gör man med tärn- och näbb buketterna? Ska de vara likadana men mindre eller hur har ni tänkt er? Har ni bilder så skulle jag gärna vilja se dem också....

Är det dessutom någon som vet vad kallor kan kosta i början på augusti så berätta gärna.

Kram

• Svar på tråden Ni med kallor som brudbukett....
  • Tjäder

Vad fint det lät! Har du någonbild på ungefär hur det blir.
    Jag har 2 bilder i mitt galleri. Jag gillar den lilla kompakta men vill nog ha kvar stjälkarna långa..

• 2008-08-09

Jag ska ha 5-7 vita stora kallor i min bukett, knutna med ett vitt sidenband. Dessa skulle kosta ca 100 kr blomman.
    Min bukett kommer p g a de långa stjälkarna att ligga i min famn.
    Min tärna ska ha 3-4 lila kallor av den mindre storleken, kostar ca 60 kr styck. Dessa knyts med ett lila sidenband och hålls som en vanlig bukett eftersom stjälkarna är kortare.

• MissKay

Jag ska ha vita kallor bara 3 st eftersom kallorna brukar ha ganska tjock själk. Mina brudtärnor ska ha 3 små rosa kallor i en bukett min ska ligga i min famn

• EmmaCaroline

jag har beställt min brudbukett från kalenius. Tio st stora vita kallor. Dom skulle kosta ca 50kr styck (gifter mig i augusti). Floristen sa att priset inte skiljde särskilt mycket mellan de stora och små. Min tärna ska ha en handledsblomma av ett stort blad och tre små kallor.

• Stockholm09

Mitt tips: Näbbar en enkel kalla och något fint grönt blad till.

Tärnor: 2-3 stycken beroende på hur stora med något grönt blad till

Bruden: Så många man tycker blir fint men utan blad till

Och matchande band till alla och en enkel kalla i corsagen.

• dreams

Tack för alla svar!
    Nu börjar alla bitar falla på plats.

• Äntligen dax!

Jag hade cremefärgade minikallor i min bukett, minns faktiskt inte hur många *pinsamt*

35:-/styck var den prisuppgift jag fick. Inte likadan bukett till näbben (hade ingen tärna), men en liten med rosor i matchande färg. Detta plus corsage till guben gick på... *Funderar* typ sjuhundra spänn ungefär...

• Äntligen dax!

Äntligen dax! skrev 2008-06-24 16:16:02 följande:

Jag hade cremefärgade minikallor i min bukett, minns faktiskt inte hur många *pinsamt*35:-/styck var den prisuppgift jag fick. Inte likadan bukett till näbben (hade ingen tärna), men en liten med rosor i matchande färg. Detta plus corsage till guben gick på... *Funderar* typ sjuhundra spänn ungefär...
    Kom på, dessutom hade vi också sex kallor med lite gräs o grejs till vaser på bordet i det priset... :P

Minnet är bra men oerhört kort.
  • Aspera

Jag ska ha orangeröda kallor vet inte riktigt hur många. Min tärna ska ha en enkel och så lite grässtrån med pärlor troligen.

• Filifjonkan2

finns en suddig bild i mitt galleri det kommer bättre från fotografen ;)

• sviiden

Min kompis hade kallor i sin bukett. Hennes tärnor hade en ensam kalla som ett armband, de var jättesöta.

• September mys

jag hade schvartswald kallor i min bukett, liggandes på armen. min tärna fick en mossboll med en kalla "ringlandes" över och lite annat.
    gjorde alla arrangemang själv.

• hgav

Jag ska ha 5 st creme färgade kallor och mina näbbar skall hålla en varsin kalla med lång stjälk. Har ingen tärna med i själva följet.

• Suniz

Jag ska ha 7 ljuslila kallor i min bukett. ska ligga på armen. Brudtärnorna ska inte ha några blommor. M2B ska ha en kalla i corsagen. Våra kallor kostade 60-65kr /st.

• September mys
    Suniz skrev 2008-07-29 09:01:14 följande:
    Jag ska ha 7 ljuslila kallor i min bukett. ska ligga på armen. Brudtärnorna ska inte ha några blommor. M2B ska ha en kalla i corsagen. Våra kallor kostade 60-65kr /st.
    vi tänkte blanda ljus lila och mörk lila kallor men de ljuslila vart ceris rosa !!! så vi tog en annan blommsort istället.
Svar på tråden Ni med kallor som brudbukett....