• Ars amandi

    Huskurer

    Hej vill ha tipps på alla typar av huskurer..

    Min m2b har dragit på sig en jädra förkylning å han är jätte snorig å fryser (ingen feber doc kså han jobbar)

    Vi gifter oss på FREDAG

    så tipsa på snälla...

  • Svar på tråden Huskurer
  • bara jag

    Ångbad för ansiktet!
    Esperitox!
    Rå vitlök!
    Varma bad!
    Vila!!!!

  • FruRålin080808

    En msk riven ingefära, blanda med 1 msk honung. Värm 1 glas mjölk och blanda ihop. 1 glas morgon o kväll.

  • Ars amandi

    försökte få honom att stanna hemma idag men det ville han INTE, å han jobbar som väktare så det är ju inte så att han sitter stilla heller å om några timmar åker vi...

  • Ilbäcksan

    Echina force på apoteket. Sen jag började använda det så fort jag känner av att något är på G så försvinner det. Det underlättar även en pågående förkylning.

  • Ars amandi

    Nu har ja hans förkylning redan brytit ut

    å han som typ aldrig är sjuk utan det brukar va ja som ständigt fångar upp alla bakterier, men nu mår jag toppen...

  • Ilbäcksan

    Be honom äta dessa tabletter ändå, han kommer känna sig mycket bättre och förkylningen kommer att gå över mycket fortare.

  • Petzi

    vaknade själv med världens förkylning, gifter mig på fredag. Näsan är röd och sårig... fyyyy. Har köpt esperitox, apelsiner för c-vitaminens skull... och apelsinjuice...

  • dfk

    Kan Jang, eller esberitox eller encinaforce. Dricka Fläderblomsthé, honungsvatten m citron, äta vitlök i mängd. Riven ingefära i thé. Även fast förkylningen brutit ut, kan den lindras och förkortas. Om näsan är röd och sårig, smörj med tjockt lager nivealäppsalva eller iduminsalva på näsan till natten.
    Åh, krya på er alla sjuklingar därute som ska gifta sig!!!

  • Princess Nightingale

    tabletter med paracetamol ar jattebra mot forkylningar, t.ex panodil.

  • Ars amandi

    han förde över förkylningen på mig istället å vamdrae omkring som i en bubbla med feber å snorig näsa på bröllopet...

    MEN det va den bästa dagen i mitt liv

Svar på tråden Huskurer