• Gura

Nu är vi gifta - och detta var i direktsändning på TV4

Nu är vi äntligen gifta, och vilken otroligt fantastisk dag vi hade. Här kommer min berättelse:

Morgonen började med att jag och mina 2 tärnor träffades och åkte iväg till salongen där vi fick hår och smink gjort. Vi hade en lugn och skön morgon och drac cider och åt jordgubbar på salongen. Jag blev helt fantastiskt fin om jag får säga det själv, mina tärnor blev också jättefina. Vid ett-tiden på dagen så kom fotografen till salongen och fotograferade våra sista förberedelser är jag tog på mig klänningen och satte på smycken. Sedan kom min kära make med sina 3 bestmans i en vit belair limosine. Fotografen ordnade till det så att jag och min man fick se varandra för första gången i brudkläder uppe vid en vacker park med en fin fontän. Ett mycket vacker möte, och han var så SNYGG! Sedan hoppade vi in i limon och åkte i väg till Ingarö Kyrka. I bilen skålade vi i champagne och skrattade och hade det så himla trevligt. Väl framme vid kyrkan så tog vi massor med bröllops foton, vi hade verkligen världens bästa fotograf. Sen fick vi lite bråttom mot slutet, eftersom jag var tvugnen att gömma mig innan alla våra gäster kom med bussen vi hyrt. Eftersom bussen var en aning försenad, så behövde jag inte gömma mig och vänta så länge, vilket var skönt för att slippa bli alltför nervös. Helt plötsligt så var alla gäster i kyrkan, och det var dags för oss att gå ner från övervåningen och förbereda oss för ingångsmarchen. Musiken börjar spela och dörrarna öppnas - wow, vilken känsla det var att gå in och se alla rörda ansikten titta på oss och våra 3 söta brudnäbbar, tur att barnen gick så långsamt in, för vi fick verkligen en lååång ingångsmarsh i en liten kyrka. Vigseln var jättevacker och några släktingar till min man spelade "feel" med robbie williams på saxofon vilket blev helt fantastiskt bra. Jag hade för övrigt världens sjå med att få på min man ringen, och jag fick ta i med VÅLD för att få dit den (jobbiga knogar han har som sätter stopp) men det gjorde ingenting, för det blev mer som ett charmigt och roligt ögonblick. Ur ur kyrkan sen, med en strålande härlig ris och blombladskastning (jag hade säker ett kilo ris i min BH märkte jag sen på natten) sen gjorde vi en riktig kupp med hjälp av vår otroliga fotograf. Han lurade alla att vi skulle ta en ny bild när vi kom ut ur kyrkan igen, och bad oss att gå tillbaka in. Väl därinne, så tar jag på mig en fotbollströja (sverige) och min man tar på sig en spansk. Han är halvpanjor, och nu var det dags att göra en grej av att det var match mellan sverige ch spanien. Vi kommer ut igen ur kyrkan med våra matchtröjor och en fotboll. Det var verkligen succé och alla skrattade och skrek högt av förtjusning. Sen gick vi ner för trappan, och plötsligt står jag öga mot öga med tv4 som var där och filmade. Jag förstod INGENTING. Då visar det sig att min man har kontaktat sverigeresan, som sänds varje kväll efter EM-sändningarna, och dom tyckte att det var så otroligt häftigt att vi hade 25 spanjorer och 50 svesnakr samlade på bröllop samma kväll som just den matchen spelades. Så dom var med hela kvällen och vi var med i direktsändning. Jag hade ingen aning om detta innan - men wow vad häftigt det var. Från kyrkan blev vi upphämtade att Ingarö08 här på BT och hennes väninna med båt. Vi fick champagne och jordgubbar i deras jättefina båt som var dekorerad med björkris. Det var otroligt snällt att hämta oss, och vi hade en helt underbar båtfärd. TACK INGARÖ08 - DU ÄR BÄST!!!
    Väl framme vid Värmdö Golfklubb så gick fotografen loss under brudskålen, och vi hade en underbar timme med helt galna foton, underbara gäster och massor med champagne. Efter detta kom då middagen, med vansinnigt god mat och fantastiska viner. Vi fick massor med fina tal under middagen, och under efterätten så spelande min mans pappa och hans vän gitarr och sjöng vilket var otroligt trevligt. Efter maten så blev det mera mingel innan tårtan serverades. Min man lyckades välta brudparet på toppen så att brudgummens huvud höggs av - drama! Vi skrattade mest åt det. Sen var vi i direkt sändning efter detta i tv och därefter var det dags för dans. Vi framförde en Cha Cha Cha som vi har lärt oss av några av dansarna i Lets Dans. De hade gjort en proffsig koreografi som vi tränat på hela våren, med lyft och kast och hela baletten. Gissa om det blev succé? Därefter var partyt igång, och alla stod på dansgolvet precis hela kvällen. Helt galet roligt hade vi. Klocken 2 stängde det, och vi hoppade in i limonsinen och åkte till hotellet där vi sov totalt utmattade och lyckliga hela resten av natten.
    Nu är jag fru - och OJ OJ OJ vad det känns BRA! För er som vill kolla på hur det blev i TV, så gå in på www.fotbollskanalen.se sedan så söker ni på "sverigeresan" och då hittar ni klippet där som är döpt till "bröllopsmiddag eller fotboll?"
    Lycka till vill jag äga till er som har det roliga framför er!

• Svar på tråden Nu är vi gifta - och detta var i direktsändning på TV4
  • grabbarna

vad kul och vad fina ni var...

• Ingarö08

Stort GRATTIS igen!!! Ni var såååå fina o din klänning var helt underbar!!! Dansen hade jag velat se Hälsa Oscar!
    kram kram

• SweetSun

alltså jag får fram filmen, men när reklamen spelat färdigt blir det liksom inget mer..*suck*

Grattis iaf!!

• Blomsterbrud

Det var ju en frän och minnesvärd grej måste jag säga...

• Miss Blue

Det tar en stund innan det hoppar igång efter reklamen, jag hade likadant. Det känns som längre väntan än vad det är

SweetSun skrev 2008-06-18 10:29:24 följande:
    alltså jag får fram filmen, men när reklamen spelat färdigt blir det liksom inget mer..*suck*Grattis iaf!!
  • Princess Nightingale

hihihi, vad kul

• LCDS

hahaha, fräckt :)
    ..och va fina ni var!

• fru Bruhn

Superkul. Vilken överraskning av din man. Ni var jätte fina. Grattis!!!

• Fenixx

vilket roligt inslag i det hela. Grattis

• Eriks fru

Väldigt roligt, stort grattis!!

• cesseny

Jätteroligt!

Vad fina ni var och vilken genuint härlig stämning det rådde på er fest!

Svar på tråden Nu är vi gifta - och detta var i direktsändning på TV4