• ROM2008

Whoooo jag är fru!

Å här kommer en samanställning av dagen:
    Dagen B blev bättre än vi vågat drömma om. Allt klaffade även om jag nog fick något oroligt i blicken då hotellets frukostbuffé hann stänga och jag fick äta på annat håll innan besöket hos min italienska prinsessfrisörska. Mötte där upp med mina båda tärnor som skaffat lite frukt och vin dagen till ära. Väl där var vi fnisiga av förväntan medan italienarna drog och kammade våra hår. Efter några smärre missöden med väl uppuffade frisyrer var vi festfina nog att bege oss mot vigellokalen.

Där blev det en nervös väntan på min blivande som slutligen dök upp bara ett par minuter efter avtalad tid (vilket i hans perspektiv är otroligt tidigt!) trots att han missat en buss och klivit av en hållplats för sent. Så stod vi där på fel sida om varandra i dörren och skulle till att gå in när koordinatorn ropade "byt sida". Småfnissandes gled vi så in och slog oss tagna av stundens allvar ned framför den italienska borgmästaren. Det var vackra och kloka ord vi fick med oss tillsammans med en vacker bukett blommor.

Medan nära och kära gick ut blev vi fotade av vår härlige italienske John Cleese kopia. Vi sprang så ut och tog emot gratulationer och lyckönskningar i ett virrevarv av bubblor och jag kände mig så lycklig. Kommer för alltid återvända till det där ögonblicket hoppas jag.

Vår bil körde fram och efter lite påmaning av Cleese så for vi i väg för lite mer fotande medan gästerna bussades iväg till festlokalen. Mitt i tokig Romtraffik fick vi även tillfälle att prata om den vackra akten. När a

lllt var fotat och klart var det vår tur att anlända till båten. Våra vänner hade försetts med champange och när vi klättrat upp till takterrassen var det dags för brudskålen! Därpå följde mingel och fantastiskt gott tilltugg. Mat och tal (hur underbara kan de bli?) och sedan fest, fest, fest. Å massor av italiensk dessert såklart! Tårtan skars upp till "för dum för pop med Wilmer X" och sedan dansades det och dracks allt för många starka drinkar. Kvällens avslutades på topp kl 2.

Vi beslutade oss för att ta en promenad hem till hotellet och det ångrar jag inte för en sekund. Promenaden blev till ett segertåg med folk som dansade och ropade lyckönskningar efter oss. Vi dansade till spelande gatumusikanter och festande människor klappade händer ropade allevo eller något dylikt så det skallrade i de trånga gränderna. En helt, helt underbar dag som alltid ska ligga nära våra hjärtan!
    Tack för att du ville läsa om vår dag!

(Alla eventuella stavfel skyller jag på mina lösnaglar som fortfarande sitter kvar. Lite bilder fram till middagen finns i mitt galleri om någon vill se! Vill NI gifta er i Italien kan vi tipsa om en helt oslagbar koordinator )

• Svar på tråden Whoooo jag är fru!
  • matildaochniklas

Låter underbart. Grattis!

• paradisfågel

Åhh vilken underbar dag det låter som! Grattis!

• TyresöBrud

Grattis till en underbar dag och fantastiskt fina bilder!

• flora82

Åh vad härligt, Grattis till en underbar dag!! : )

• ROM2008

Tack, tack, tack! Totalt ego inlägg men dagen var så stor att jag bara var tvungen att skriva av mig lite här!

• Syster Blå

Låter som en underbar dag! Och bilderna var urtjusiga

Svar på tråden Whoooo jag är fru!