OT Attans unge!
Fick nyss reda på av min 15-årige son via msn att han och ett kompisgäng drack alkohol igår! Han sov över hos en kompis...Blir så besviken, samtidigt var det ju bra att han var ärlig och talade om det. Han är hos tandläkaren nu, men sen ska jag ta ett "snack" med honom. Har en dotter på 17 år och har redan haft alkoholprat med henne. Av någon anledning var jag inte alls förberedd på att sonen skulle dricka utan det kom som en chock. När jag har pratat med honom ska jag säga åt honom att han själv får berätta för pappa. Dessutom kommer jag att fråga vem som köpt till dem och anmäla. Sen ska jag ringa till de andra killarnas föräldrar. Någon som har erfarenhet av liknade? Det är betydligt svårare att vara tonårsförälder än småbarnsförälder=(
Är så ledsen och besviken...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 17:15
Nu visade det sig att sonen blivit så full att han kräkts och att pappa fick komma och hämta vid tolvtiden...Nu är jag ännu mer besviken=( Alla föräldrarna vet om det och jag var den siste att få reda på något. Ska prata med pappan snart. Han tyckte väl att det var onödigt att väcka oss och att det kanske var lugnast så här...Vet inte. Försöker att få reda på vad personen som de köpte av heter...Blir nog inte lätt, men jag tänker inte ge mig!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 23:10
Jaha...Nu har vi träffats alla föräldrar och tonåringar och haft samtal om gårdagen. Jag är lite sur på min sons pappa för att han inte ringde mig varken och berättade om sonens fylla eller om att de bestämt att vi föräldrar skulle träffas i kväll(en av mammorna ringde mig) Vi ska anmäla till polisen. De köpte av en langare, ett flak öl och en liter vodka. Tydligen hade de gått ut och haft spriten och ölen med sig. Föräldrarna till killen de var hos hade anat att allt inte stod rätt till när deras son hade kommit in i deras sovrum vid tolvtiden och varit väldigt glad i hågen och sagt att han älskar dem. De andra grabbarna låg i deras gäststuga.