• Miss Blue

Pimpa korg till rispåsarna - tips tack!!

Behöver lite idéer om hur jag ska pimpa en blå korg som vi ska ha rispåsarna i. Klä med tyg i botten? Bra tips på hur man gör det önskas...
    Vad kan man mer ha?
    Gärna om ni har bilder så man kan få lite inspiration!!

• Svar på tråden Pimpa korg till rispåsarna - tips tack!!
  • Miss Blue

Ingen som har några tips och idéer??
    Det måste ju finnas en maaassa pysseltokiga brudar out here!!! HALLOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

• Gumman81

Hej!
    själv har jag spryat vår korg i silver och sen har mamma sytt ett tyg i botten och runt om. Jag har ej någon bild på den.
    Du kan ju sätta blommor i den på kanten tex. Eller dra ett band runt handtaget i samma färg som ditt tema ska vara i eller en ljusare färg.

• 31 maj 2008

Måste den fixas så mycket då? Lägg energin på andra saker, är mitt tips. Gästerna blir glada för att det finns rispåsar, men kommer inte lägga märke till om det är en tillfixad korg, eller om den är i originalutförande.

• Miss Blue

ville bara ha lite tips på hur man kan göra - är det så fel??
    suck
    Mycket gör man för sin egen skull sen om gästerna uppskattar det är det en bonus
    31 maj 2008 skrev 2008-06-17 13:09:33 följande:

Måste den fixas så mycket då? Lägg energin på andra saker, är mitt tips. Gästerna blir glada för att det finns rispåsar, men kommer inte lägga märke till om det är en tillfixad korg, eller om den är i originalutförande.
  • FruHamberg

Du kan ju oxå klä in handtaget med blommor eller murgröna. Eller om du vill sätta ett sidenband runt det så kan du ju sätta fast t.ex. en vacker brosch eller nå roliga pins(några som speglar er). Ja det var väl vad jag kunde komma på.

Rolig idè för övrigt att pimpa korgen

• 31 maj 2008

Nej nej, inte fel alls, det var inte så jag menade! Jag tänkte bara på det att när vi gifte oss, så var det helheten som var det viktiga. Jag hade tänkt köpa nya korgar, matchande, till vigselprogram och rispåsar, men sedan tog vi två olika korgar som vi hade hemma, och det blev superbra ändå. Och jag är glad att vi inte la tid och pengar på att köpa nya korgar och fixa till, när det blev så bra ändå, förstår du hur jag menar?

Om vi skulle gjort iordning korgarna, hade jag valt att fläta in ett sidenband i färgtemat (om ni har något sådant) i överkanten på korgen (om det är en rottingkorg eller liknande), och på ev handtag, eller linda murgröna. Sedan sy ett tyg i samma färg att klä insidorna i.

• Miss Blue

Jag har en gammal korg så jag har inte köpt en ny, vill bara piffa upp den lite. Ska nog klä botten med tyg (hmm det blir nog lite pyssel) och sen ta sidenband i ljusblått runt kanten....den bilden har jag i huvudet iaf
    (färgtema ljusblått, silver och vitt)
  • Miss Blue

Man snöar gärna in på detaljer...he he he

Det är väl bara för att vi har lugnt med allt annat rörande bröllopet just nu, lite rastlös själ........

Svar på tråden Pimpa korg till rispåsarna - tips tack!!